Wypadek byl spowodowany silnym pradem, który zniósl barke ciagniona przez holownik

Wypadek był spowodowany silnym prądem, który zniósł barkę ciągnioną przez holownik. Z mostu runął do jeziora przejeżdżający samochód osobowy i spadła na pokład barki ciężarówka. W styczniu 1975 r. załamały się dwa przęsła 10-letniego mostu długości 1 km przez rzekę Derwent w Hobart (Australia), kiedy na podpory najechał załadowany frachtowiec o wyporności 7000 t. Spośród załogi statku śmierć poniosło 5 osób; ponadto zginęli pasażerowie samochodów, które w chwili katastrofy znajdowały się ma moście i runęły z wysokości 37 m do rzeki. Wyrwa spowodowana przez statek miała długość 82 m i niektóre odcinki mostu uległy zarysowaniu. Frachtowiec uderzył w trzecią podporę od wschodniego przyczółka i zatonął w rzece, której głębokość w tym miejscu wynosi 24 m. Frachtowiec zmylił drogę, powinien przepłynąć 2 przęsła dalej, w przęśle głównym długości 93 m. Zadowolony z przebiegu katastrofy był projektant mostu. Odbyła się ona bowiem zgodnie z założeniami projektu, który przewidział, że w razie zniszczenia jednej podpory konstrukcje dwóch przęseł, po dokonaniu pewnego obrotu, wysuną się z sąsiednich podpór, nie powiększając zasięgu uszkodzenia mostu. Wypadek potwierdził poprawność takiego rozwiązania. Nie ustalono powodu uderzenia przez frachtowiec w most przez kanał łączący jezioro Erie i Ontario koło Port Robinson. Wskutek tej kolizji zostały zniszczone: 60-metrowe przęsło ruchome oraz dwie wieże, na których było ono podnoszone. Jedna przeciwwaga o masie 300 t runęła do wody . [patrz też: autostorczyk, grzejniki retro, eduwet ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: autostorczyk eduwet grzejniki retro

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
Czynniki, które tworzy przyroda, a które oddziaływują na rozwój i konstrukcję miasta

Czynniki te tkwią w samym łonie ziemi, niosąc bogactwo gleby dla rolnika i zasoby mineralne dla przemysłu. Mogą się one także ześrodkować na jej powierzchni lub ponad nią, gdy w postaci określonego klimatu, pewnej ilości opadów atmosferycznych czy nasłonecznienia, decydują o losach osiedla i jego mieszkańców. Badania te zaczynamy w pierwszym stadium — w granicach […]

Konstrukcja nie ucierpiala, natomiast powaznemu zdeformowaniu uleglo lozysko z neoprenu podpierajace belke na filarze.

Belka długości 56 m i szerokości 25,6 m, o masie 2500 t przechyliła się 210° i przesunęła w kierunku podłużnym o 1,05 m. Konstrukcja nie ucierpiała, natomiast poważnemu zdeformowaniu uległo łożysko z neoprenu podpierające belkę na filarze. Filar odchylił się górą 8 cm od pionu (Bauingenieur 3/75). Pięć dni po zabetonowaniu mostu przez American River […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: