Pojemność pojedynczych wagonów poszczególnych typów

Pojemność pojedynczych wagonów poszczególnych typów jest bardzo różna i waha się w granicach 30—100 pasażerów, przy czym bierze się pod uwagę miejsca siedzące i stojące, które przy krótkich przejazdach nie są uważane za niedogodne. Wagon tramwaju, względnie kolejki, należy uważać za najbardziej pojemny środek komunikacji miejskiej, a przy tym dostatecznie elastyczny, gdyż łatwość dodania wagonów przyczepnych na stacjach końcowych oraz gęstość pociągów może w krótkim czasie zadośćuczynić parokrotnemu wzmożeniu ruchu na danym odcinku sieci komunikacyjnej. Przeprowadzając analizę ruchu w całości sieci komunikacyjnej miasta i jego peryferii zauważymy, że pojemność wagonów odgrywa tu dużą rolę pociąg kolei normalnotorowej o długości około 200 m może pomieścić ponad 800 pasażerów; pociąg kolejki elektrycznej mieści w 5 wagonach po 70 pasażerów, tj. 350 osób; pociąg tramwajowy o trzech wagonach — 120 do 200 pasażerów. Jeżeli szereg ten zaokrąglimy liczbami dotyczącymi autobusu, samochodu, piechura oraz kolejek typu Metro, będziemy mogli zdać sobie sprawę, w jaki sposób ruch masowy w mieście wpływa na natężenie funkcji arterii komunikacyjnej i jakie wywołuje w niej zmiany konstrukcyjne. Przy tym przyjmiemy pod uwagę, że kolej normalnotorowa oraz kolejki typu «Metro», mogą rozwijać znacznie większą szybkość niż pojazdy, jadące w poziomie ulicy i nie izolowane od ruchu ulicznego innego rodzaju. Przyjmujemy więc w poniższym zestawieniu wspólną przeciętną szybkość dla kolejki jadącej w ulicy, tramwaju, autobusu i samochodu indywidualnego tak, jak to w praktyce ruchu ulicznego ma miejsce, w szczególności w arteriach o dużym natężeniu ruchu. Powierzchnię ulicy, odpowiadającą jednemu piechurowi, idącemu po chodniku w różnych porach doby w tramwajach warszawskich przed r. 1939 — na poszczególnych liniach. Najwyższe natężenie widoczne w godzinach rozpoczęcia i ukończenia pracy. Wykres przedstawia ilość pasażerów określamy ją na 0,75 X 1,00 m czyli 0,75 m [podobne: wkręty samogwintujące typu sw do blach cena, eduwet, projekt altany ogrodowej pdf ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: eduwet projekt altany ogrodowej pdf wkręty samogwintujące typu sw do blach cena

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
New York

Typowe domy mieszkaniowe. apartment housy, wieżowce-dworce, wieżowce-szpitale, wieżowce-hotele… Stary, pełen purytańskiego ducha, poprawny i poczciwy plan szachownicowy staje sie miejscem sabbatu wszystkich czarownic świata. Nerwy giełd Starego i Nowego Swiata, największe bogactwa obu półkul, najpotężniejsze kapitały wielkiego przemysłu, handlu i żeglugi, najwymyślniejszy luksus hoteli i życia towarzyskiego, najpotworniejszy przymus pracy pod grozą niechybnej śmierci i […]

Czynniki, które tworzy przyroda, a które oddziaływują na rozwój i konstrukcję miasta

Czynniki te tkwią w samym łonie ziemi, niosąc bogactwo gleby dla rolnika i zasoby mineralne dla przemysłu. Mogą się one także ześrodkować na jej powierzchni lub ponad nią, gdy w postaci określonego klimatu, pewnej ilości opadów atmosferycznych czy nasłonecznienia, decydują o losach osiedla i jego mieszkańców. Badania te zaczynamy w pierwszym stadium — w granicach […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: