O wybudowaniu obecnego, slynnego ze swego piekna mostu kamiennego, zadecydowal tragiczny wypadek w 1450 r.

Ulegał on częstym uszkodzeniom wskutek zarówno niekorzystnych warunków gruntowych jak i nietrwałości materiału. O wybudowaniu obecnego, słynnego ze swego piękna mostu kamiennego, zadecydował tragiczny wypadek w 1450 r. Pod naporem ludzi, którzy chcieli podziwiać z mostu festyn urządzony w związku z wjazdem do miasta cesarza Fryderyka II, pękły drewniane poręcze, a liczni widzowie zostali zepchnięci do wody i wielu z nich utonęło. Również obfite opady śniegu mogą spowodować nadmierne obciążenie, załamujące konstrukcję. Taką katastrofę zanotowano w 1820 r. (Steinman i Watson, 1957). Zniszczony został most wiszący Brownsville w stanie Pensylwania (St. Zjedn. AP) – jeden z pierwszych tego typu, który szybko przyjął się w Stanach Zjednoczonych. Po dużej śnieżycy przez most przejeżdżał wóz naładowany towarem. Łączne masy wozu i śniegu okazały się zbyt duże i most zawalił się z hukiem. Furman spadł do wody, ale na szczęście nic mu się nie stało. Przekonanie o bezpieczeństwie mostów wiszących, budowanych nowoczesnymi metodami, zostało zachwiane pozornie niewielką katastrofą, która w 1853 r. wydarzyła się na moście przez rzekę Licking (St. Zjedn. AP). Most ten załamał się dwa tygodnie po oddaniu do użytku, gdy przechodziło po mim stado bydła. Po uszkodzeniu przez powódź w 1897 r. mostu kolejowego o rozpiętości przęseł 45 m przez rzekę Adour (Francja), w celu utrzymania ruchu ustawiono most tymczasowy typu Marcille, jaki wówczas używała armia francuska. [patrz też: plan zagospodarowania przestrzennego piaseczno, broker starogard, chrustek travel ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: broker starogard chrustek travel plan zagospodarowania przestrzennego piaseczno

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
Gdyby jednak pomost byl wykonany wlasciwie, pociag prawdopodobnie zatrzymalby sie, a nie wpadl do rzeki

W konsekwencji doprowadziło to do zniszczenia wszystkich tych nitów. Gdyby jednak pomost był wykonany właściwie, pociąg prawdopodobnie zatrzymałby się, a nie wpadł do rzeki. Przypuszczano ponadto, że katastrofę ułatwiła niewystarczająca sztywność dźwigarów głównych (Godard, 1924). W lutym 1969 r. pod 6-przęsłowym wiaduktem koło Norwich (St.

W czasie tych robót nagle zawalila sie cala konstrukcja wpadajac do wody

Ponowna próba rozerwania ich też się nie udała. Wobec tego wykonano przecięcia w kształcie litery V, aby wyciągnąć odcinki pasa górnego. W czasie tych robót nagle zawaliła się cała konstrukcja wpadając do wody. W katastrofie zginął jeden robotnik. W podobny sposób zginął człowiek przy rozbiórce kładki dla pieszych nad torami kolejowymi.

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: