Mosty te byly skladane z odcinków zawierajacych dwa dzwigary blachownicowe w rozstawie osi 1,45 m, laczone na sruby.

Mosty te były składane z odcinków zawierających dwa dźwigary blachownicowe w rozstawie osi 1,45 m, łączone na śruby. Konstrukcję mostu zmontowano na brzegu i ustawiono dźwigami na podporach. Obliczeniowe ugięcie konstrukcji wynosiło 6,3 cm. W czasie obciążenia próbnego na most wjechały dwa parowozy. Zmierzona wówczas strzałka wynosiła 6,8 cm. Stwierdzono jednak różnicę ugięć dźwigarów 2,5 cm. Przy powtórzeniu obciążenia nastąpiło skręcenie jednego dźwigam, w następstwie czego parowóz spadł do rzeki. Badając zniszczoną konstrukcję stwierdzono, że powodem katastrofy były: zła jakość i stare pęknięcia metalu oraz niewłaściwie wykonane nity, które uległy ścięciu. W moście nie było zwiatrowań poziomych. Umożliwiło to skręcenie oraz boczne wygięcie dźwigarów i w rezultacie nadmierne ugięcie pionowe. Most charakteryzował się przy tym zmniejszoną sztywnością stężeń poprzecznych, wskutek przymocowania ich na śruby, w dodatku różne w obu dźwigarach. Spowodowało to przeciążenie jednego z nich doprowadziło do jego przewrócenia (Godard 1924). Od 113 lat stał dwujezdniowy most drogowy koło Ariccia na południe od Rzymu. Miał 18 łukowych kamiennych przęseł w stylu starych akweduktów rzymskich. W każdym przęśle były trzy poziomy łuków. Załamały się nagle dwa przęsła. Przez powstałą 9-metrową wyrwę , spadły dwa samochody do głębokiej rozpadliny. [patrz też: plan zagospodarowania przestrzennego piaseczno, plan zagospodarowania przestrzennego zabierzów, eduwet ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: eduwet plan zagospodarowania przestrzennego piaseczno plan zagospodarowania przestrzennego zabierzów

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
Układ stacji

Układ stacji bywa różnorodny — zależnie od jej wielkości, potrzeb miasta i warunków terenowych. Stacje małe i średnie są wyłącznie przelotowe, stacje duże — przelotowe lub czołowe. Stacje przelotowe umożliwiają płynny bieg pociągów bez dłuższych postojów, zmiany kierunku i przestawiania parowozów. Stacje czołowe wymagają cofania pociągów pustych drugim parowozem, przestawiania parowozów dla pociągów jadących dalej […]

Czas na odmianę

Każdemu z nas zależy na tym, aby jego dom lub mieszkanie wyglądało pięknie. Przywiązujemy ogromną wagę do wyposażenia wnętrza. Wybieramy ciekawe dekoracje do salonu, kupujemy niebanalne meble, tworzymy przytulną atmosferę w sypialni i pokoju dziecięcym. Niestety, łazienkę często traktujemy po macoszemu. Wychodzimy z założenia, że to bardziej miejsce praktyczne niż piękne i przede wszystkim ma […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: