Konstrukcja nie ucierpiala, natomiast powaznemu zdeformowaniu uleglo lozysko z neoprenu podpierajace belke na filarze.

Belka długości 56 m i szerokości 25,6 m, o masie 2500 t przechyliła się 210° i przesunęła w kierunku podłużnym o 1,05 m. Konstrukcja nie ucierpiała, natomiast poważnemu zdeformowaniu uległo łożysko z neoprenu podpierające belkę na filarze. Filar odchylił się górą 8 cm od pionu (Bauingenieur 3/75). Pięć dni po zabetonowaniu mostu przez American River koło Sacramento runęło środkowe przęsło długości 66,3 m. Do rzeki spadło 620 t gruzu. Na szczęście nie było ofiar w ludziach, gdyż nastąpiło to w czasie oczekiwania na zawiązanie betonu, przed nawlekaniem cięgien sprężających. Prawdopodobnie powodem katastrofy był niewystarczający udźwig rusztowania albo zbyt mała głębokość wbicia pali rusztowaniowych, wskutek czego zostały one podmyte przez rzekę . We wrześniu 1978 r. spadła z wysokości 30 m konstrukcja mostu Ayato (Japonia) powodując śmierć 4 osób i raniąc 4. Był to most belkowy jednoprzęsłowy, długości 78 m, szerokości 9 m, z betonu sprężonego. Miał zmienną wysokość: 3 m przy przyczółkach i 1,2 m w środku rozpiętości. Wykonując belki wspornikowo osiągnięto już niemal ich wysięg 31 m od przyczółków. Aby połączyć belki w środku rozpiętości pozostało , jeszcze do zabetonowania 18 m. Wtedy koniec jednego wspornika ugiął się o około 30 cm, po czym załamało się rusztowanie, które podpierało wspornik przy przyczółku. [przypisy: zdw bydgoszcz, projekt altany ogrodowej pdf, bizuteria recznie robiona ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: bizuteria recznie robiona projekt altany ogrodowej pdf zdw bydgoszcz

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
Rodzaje środków i sieci komunikacyjnych

Chwilowe zgęszczenie ruchu kołowego w paru zaledwie ruchliwszych punktach miasta lub konieczność zwolnienia szybkości pojazdu na jednym odcinku arterii komunikacyjnej są wysuwane jako ważkie motywy, pozornie uzasadniające potrzebę burzenia szeregu domów milionowej wartości lub nawet wprowadzania nowych linii i środków komunikacji. Nie ma bardziej złudnych i powierzchownych, a jednak bardzo popularnych alarmów, zaciemniających i tak […]

Magazyn architektoniczny : US Commercial Port of Entry & amp; Border Station / Robert Siegel Architekci

Paul Warchol Architekci: Robert Siegel Architekci Lokalizacja: Calais, ME, USA Zespół projektowy: Robert Siegel, Eduardo Ramos, Richard Tobias, Brad Burns, Julien Leyssene, Wayne Walker, Holly Williams, Heather Pfister, Eva Hermoso, Justin Huang, Fatmir Hodzic, Scott Schwarzwalder, Tomonori Tsujita, Kelsey Yates, Rita Afonso Projekt Rok: 2009 Obszar projektu: 100 000 stóp kwadratowych Zdjęcia: Paul Warchol + […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: