Gdyby jednak pomost byl wykonany wlasciwie, pociag prawdopodobnie zatrzymalby sie, a nie wpadl do rzeki

W konsekwencji doprowadziło to do zniszczenia wszystkich tych nitów. Gdyby jednak pomost był wykonany właściwie, pociąg prawdopodobnie zatrzymałby się, a nie wpadł do rzeki. Przypuszczano ponadto, że katastrofę ułatwiła niewystarczająca sztywność dźwigarów głównych (Godard, 1924). W lutym 1969 r. pod 6-przęsłowym wiaduktem koło Norwich (St. Zjedn. AP) wykoleił się pociąg ze 100 wagonami: 17 wagonów wyskoczyło z szyn i uderzyło w żelbetową podporę o przekroju poziomym 1,2X1,2 m, powodując jej przemieszczenie. W następstwie uderzenia przesunęło się łożysko i osunął się o 37,5 cm końcowy odcinek jednego przęsła i o 20 cm – drugiego. Konstrukcję przęsła umieszczono na właściwym miejscu i naprawiono podporę. Ruch na wiadukcie był wstrzymany do czasu całkowitego ukończenia robót . W czerwcu 1967 r. załamał się wiadukt betonowy koło Filadelfii i spadł m przejeżdżający pod nim pociąg towarowy. Powodem katastrofy było podcięcie 10 podpór wiaduktu przez wystające końce rur stalowych, które źle załadowano na jednym z wagonów-platform. Na początku czerwca 1976 r. , wybudowany przed 70 laty, 9-przęsłowy most kratownicowy przez rzekę Coosa lwio Childerburg (St. Zjedn. AP) został uszkodzony przez pociąg. Przęsło 60-metrowe z 22 wagonami runęło do rzeki. [patrz też: konsorcjum stali zielonka, starostwo powiatowe legionowo wydział komunikacji, konsorcjum stali cennik ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: konsorcjum stali cennik konsorcjum stali zielonka starostwo powiatowe legionowo wydział komunikacji

Najczęściej czytane:
Zniszczenia obiektów mostowych zdarzaja sie najczesciej na poludniu kraju, w pasie terenów podgórskich

Zniszczenia obiektów mostowych zdarzają się najczęściej na południu kraju, w pasie terenów podgórskich. Przy dużych powodziach bywają też niszczone mosty trwałe. Częstą przyczyną podmyć podpór jest wzrost prędkości wody pod mostem, spowodowany zmniejszeniem przepływu wskutek osadzenia przez wodę na filarach krzaków, pni drzew, gałęzi, snopów zboża itp. Na terenach podgórskich niebezpieczeństwo podmyć podpór zostało zwiększone […]

Niedoceniana łazienka

Przez wiele lat łazienka była niedocenianym pomieszczeniem. Ludzie większą uwagę przywiązywali do kuchni i pokoju. Uważali, że w łazience załatwia się co najwyżej podstawowe potrzeby i bierze kąpiel. Tymczasem w pokojach i kuchni toczy się codzienne życie. Praktycznie do końca lat siedemdziesiątych na wsiach ludzie nie posiadali łazienek i jakoś funkcjonowali.

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: