Błędy chaotycznej zabudowy wielkiego miasta w. XIX i XX

Błędy chaotycznej i niesłychanie ścisłej zabudowy wielkiego miasta w. XIX i XX teraz dopiero ujawniają się w najjaskrawszym Świetle. Przy wstrząsającym huku olbrzymich bomb i walących się wielopiętrowych gmachów, obłoki Śmiercionośnych gazów wypełniają z łatwością studzienne podwórka domów i wąskie ulice. Przerwanie komunikacji nie tylko uniemożliwia akcje ratunkową wśród ogarniętej paniką ludności, ale również paraliżuje działalność najważniejszych organów życia miejskiego i państwowego. Wyrok zagłady miasta, budowanego według dotychczasowych metod, zapada w całej pełni. Jak należy temu przeciwdziałać? Pominąwszy środki czynnej obrony lotniczej i artyleryjskiej, która może utrudnić lub opóźnić atak nieprzyjacielski, w budowie miasta nowoczesnego należy się w każdym razie liczyć z możliwością i pełną jego skutecznością. Wielkie bomby lotnicze, rzucane ze znacznej wysokości, przebijają nawet płyty Żelbetonowe o kilku metrach grubości. Nie jest więc rzeczą możliwą osłonięcie całego miasta lub jego dzielnic najważniejszych jakimś pancerzem, który by zapewnił względne choćby bezpieczeństwo gmachów i urządzeń technicznych już istniejących. W poszczególnych tylko wypadkach może być stosowane wykonanie nadzwyczaj kosztownych stropowych płyt ochronnych parumetrowej grubości lub urządzenie schronów głęboko w ziemi. Będą to środki fragmentaryczne i połowiczne, nie chroniące bynajmniej od skutków pożarów, zniszczenia gmachów sąsiednich, zatrucia itd. środki te wkraczają w zakres szczegółowej konstrukcji budowlanej i rozważanie ich nie stanowi zadania urbanisty. Nowoczesna nauka o budowie miasta powinna dać rozwiązanie radykalne i wszechstronne w tym stopniu, jak to czyniła dawniej, tworząc pierścienie obronne dokoła celowo skupionego organizmu miejskiego. Szczególnym i szczęśliwym zbiegiem okoliczności rozwiązanie to pokrywa się całkowicie z tezami budowy miasta, wysnutymi z działania innych czynników urbanistycznych. Polega ono na następujących zasadach konstrukcji miasta: przemyślane pod względem gospodarczym i organicznie związane rozmieszczenie ludności całego państwa w osiedlach o charakterze miejskim i wiejskim, ujęte w formie wielkich założeń regionalnych. W założeniach tych winna dominować zasada unikania wielkich miast i zapewnienia ludności w czasach pokoju maksimum przestrzeni, powietrza i słońca. [hasła pokrewne: zdw bydgoszcz, broker starogard, zdw bydgoszcz wrocław ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: broker starogard starostwo powiatowe legionowo wydział komunikacji zdw bydgoszcz

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
Meble łazienkowe na wymiar

Meble łazienkowe to nie tylko półka wykonana samodzielnie przez pana domu i kosz na brudną bieliznę. Obecnie mamy szeroki wybór mebli łazienkowych, różnorodnych szafek, czy zestawu półek z plastiku, chromu lub materiałów pochodzenia ekologicznego. Sklepy z artykułami wykończenia wnętrz kuszą wystawami mebli łazienkowych. Problem w tym, że niewiele z nich pasuje do małej łazienki. Wtedy […]

Pojemność pojedynczych wagonów poszczególnych typów

Pojemność pojedynczych wagonów poszczególnych typów jest bardzo różna i waha się w granicach 30—100 pasażerów, przy czym bierze się pod uwagę miejsca siedzące i stojące, które przy krótkich przejazdach nie są uważane za niedogodne. Wagon tramwaju, względnie kolejki, należy uważać za najbardziej pojemny środek komunikacji miejskiej, a przy tym dostatecznie elastyczny, gdyż łatwość dodania wagonów […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: