Zniszczenia obiektów mostowych zdarzaja sie najczesciej na poludniu kraju, w pasie terenów podgórskich

Zniszczenia obiektów mostowych zdarzają się najczęściej na południu kraju, w pasie terenów podgórskich. Przy dużych powodziach bywają też niszczone mosty trwałe. Częstą przyczyną podmyć podpór jest wzrost prędkości wody pod mostem, spowodowany zmniejszeniem przepływu wskutek osadzenia przez wodę na filarach krzaków, pni drzew, gałęzi, snopów zboża itp. Na terenach podgórskich niebezpieczeństwo podmyć podpór zostało zwiększone przez czerpanie z koryt rzek kruszywa dla celów budowlanych. W następstwie tego dno niektórych rzek, np. Raby, obniżyło się miejscami o 2 m, a nawet 3 m w stosunku do stanu naturalnego. Górne części fundamentów filarów, niegdyś zagłębione w gruncie, są obecnie odsłonięte. Potęguje to narażenie mostów na uszkodzenia przez wodę powodziową. Na obszarze nizin szkody powodziowe zdarzają się w zasadzie tylko w czasie dużych przyborów rzek i strumieni, często wskutek zmniejszenia przekroju przepływu wody osadzonymi przez nią rozmaitymi przedmiotami, podobnie jak w okolicach podgórskich. Nierzadkim wtedy zjawiskiem jest rozmycie nasypu dojazdu, co w sposób naturalny zwiększa przekrój przepływu wody. Przyczyną szkód powodziowych bywa też zmiana warunków przepływu wody wskutek wykonania nowego nasypu drogowego lub kolejowego, albo wału przeciwpowodziowego. Mosty i przepusty dawniej zbudowanych szlaków komunikacyjnych mają światła wyliczone w założeniu poprzednich warunków hydrologicznych. Zdarza się, że nowe nasypy, przegradzając doliny cieków wodnych, skierowują do starych obiektów mostowych wodę, która nie może pomieścić się pod nimi bez znacznego spiętrzenia Przyczółek lewobrzeżny zawalony wskutek podmycia. [hasła pokrewne: pokrowce antyroztoczowe, wzorcowanie przyrządów pomiarowych, designerskie wieszaki ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: designerskie wieszaki pokrowce antyroztoczowe wzorcowanie przyrządów pomiarowych

Polecamy rowniez:
Tylko u nas. Producent. Grzejnik retro w klasycznej odsłonie. Przekonaj się sam.
elementy montażowe do balustrad
W naszej ofercie grzejniki chromowane najwyższej jakości. Sprawdź naszą ofertę.
Najczęściej czytane:
Badania meteorologiczne

W całości konstrukcji urbanistycznej badania meteorologiczne odgrywają wybitną rolę w dwóch kierunkach. Z jednej strony pozwalają zbadać możności dostarczenia Światła i słońca do wnętrza mieszkania w sposób odpowiadający warunkom danej szerokości geograficznej. Z drugiej zaś, ustalając ilości opadów atmosferycznych, tworzą one podstawowy materiał dla opracowania właściwych systemów kanalizacji, a w pewnym stopniu i zaopatrzenia w […]

Skrzyżowanie dwóch linii

Na liniach drugorzędnych, dla pociągów lżejszych, w dojazdach do fabryk, przystani itp. dopuszcza się cokolwiek większe spadki, tj. 12—15 toromil. Z przykładu powyższego widzimy, że przytoczone skrzyżowanie dwóch linii wymaga w całości ponad 1200 m nasypów, względnie wiaduktów lub wykopów. Tworzy się wiec ogromne pasmo w obszarze miejskim O różnym poziomie niż tereny otaczające, z […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: