Oólne wnioski o właściwych środkach komunikacji dla określonych potrzeb ruchu

Pojemność wehikułów jest bardzo różna, różnice jej najzupełniej są nieproporcjonalne do ewentualnych różnic w szybkościach, które jak to zaznaczyliśmy wyżej, dla wypełnionej arterii śródmiejskiej wahają się w ciasnych granicach, albo spadają prawie do zera, gdyż stukonny samochód wyścigowy nie może w danych warunkach rozwinać szybkości znacznie większej niż wypełniony po brzegi tramwaj lub autobus, Szybkość ta w śródmieściu waha się w granicach 10— 20 km. Dalsze badania, bardziej szczegółowe, w które wprowadzimy obok pojemności i szybkości współczynnik gospodarczy (kapitał inwestycyjny, koszty utrzymania i amortyzacji), oświetlą dopiero wszechstronnie sprawę przydatności jednego lub paru z wyżej porównywanych środków komunikacyjnych dla danej konstrukcji organizmu miejskiego. Przy powzięciu decyzji liczyć sie również należy w znacznym stopniu z ich elastycznością. Błędność założeń miasta współczesnego spowodowała olbrzymie przypływy i odpływy w ruchu publiczności. Daleko posunięta organizacja życia codziennego i pracy w wielkich miastach wysuwa krótkie okresy w ciągu doby, w czasie których olbrzymie rzesze ludzi odbywają swe codzienne wędrówki w mieście. Godziny ranne przed rozpoczęciem pracy, godziny południowe i godziny przedwieczorne po jej zakończeniu wykazują maksimum natężenia ruchu. W pozostałych godzinach możemy widzieć w Londynie i Paryżu długie pociągi (Metro» z kilkoma zaledwie pasażerami, gdy w okresach maksymalnego ruchu jedzie ich kilkuset. Natężenia maksymalne ruchu wiążą się nie tylko z godzinami pracy, lecz również z okresami wypoczynku, spacerów, wyjazdów wycieczkowych itp. W obecnych warunkach podstawowym Środkiem komunikacji, związanym ze stałym torem, jest tramwaj i elektryczna kolejka podmiejska. Poza podaną wyżej szerokością toru i obrysia, powinno się zwrócić uwagę na następujące cechy konstrukcyjne. Linia toru jest nadzwyczaj elastyczna i może być prowadzona przy zmniejszonej szybkości po łukach o promieniu zaledwie 15 m, a wiec dostosowuje sie z pewnym trudem do skrzyżowań wąskich nawet ulic pod prostym kątem. I w płaszczyźnie pionowej elastyczność ta odpowiada wszelkim warunkom istniejących sieci ulicznych — dopuszczalne sa bowiem spadki do 10%. [podobne: wkręty samogwintujące typu sw do blach cena, eduwet, projekt altany ogrodowej pdf ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: eduwet projekt altany ogrodowej pdf wkręty samogwintujące typu sw do blach cena

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
Budownictwo i architektura : Holenderski architekt Wiel Arets nazywał się Dziekanem Wyższej Szkoły Architektury IIT

Dzięki uprzejmości IIT Illinois Institute of Technology (IIT), Alon Cramb ogłosił dzisiaj mianowanie Wiel Aretsa na nowego dziekana IIT College of Architecture. Urodzony w Holandii Arets, cieszący się międzynarodowym uznaniem architekt, pedagog, projektant przemysłowy, teoretyk i urbanista, znany jest ze swoich postępowych badań akademickich i hybrydowych rozwiązań projektowych. Obecnie jest profesorem planowania i projektowania budynków […]

Studia gospodarcze

Studia gospodarcze, wychodzące z poznania w najszerszych granicach charakterystyki całego okręgu, winny być przeprowadzone z coraz większą ścisłością w miarę zbliżania się do właściwych terenów miejskich. Przy tym konieczne jest wyjaśnienie istniejących związków z dalszymi ośrodkami urbanistycznymi oraz zbadanie warunków społecznych życia ludności danego ośrodka i jego okolic. Zaznajomienie się z sprawami i zagadnieniami na […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: