Oólne wnioski o właściwych środkach komunikacji dla określonych potrzeb ruchu

Pojemność wehikułów jest bardzo różna, różnice jej najzupełniej są nieproporcjonalne do ewentualnych różnic w szybkościach, które jak to zaznaczyliśmy wyżej, dla wypełnionej arterii śródmiejskiej wahają się w ciasnych granicach, albo spadają prawie do zera, gdyż stukonny samochód wyścigowy nie może w danych warunkach rozwinać szybkości znacznie większej niż wypełniony po brzegi tramwaj lub autobus, Szybkość ta w śródmieściu waha się w granicach 10— 20 km. Dalsze badania, bardziej szczegółowe, w które wprowadzimy obok pojemności i szybkości współczynnik gospodarczy (kapitał inwestycyjny, koszty utrzymania i amortyzacji), oświetlą dopiero wszechstronnie sprawę przydatności jednego lub paru z wyżej porównywanych środków komunikacyjnych dla danej konstrukcji organizmu miejskiego. Przy powzięciu decyzji liczyć sie również należy w znacznym stopniu z ich elastycznością. Błędność założeń miasta współczesnego spowodowała olbrzymie przypływy i odpływy w ruchu publiczności. Daleko posunięta organizacja życia codziennego i pracy w wielkich miastach wysuwa krótkie okresy w ciągu doby, w czasie których olbrzymie rzesze ludzi odbywają swe codzienne wędrówki w mieście. Godziny ranne przed rozpoczęciem pracy, godziny południowe i godziny przedwieczorne po jej zakończeniu wykazują maksimum natężenia ruchu. W pozostałych godzinach możemy widzieć w Londynie i Paryżu długie pociągi (Metro» z kilkoma zaledwie pasażerami, gdy w okresach maksymalnego ruchu jedzie ich kilkuset. Natężenia maksymalne ruchu wiążą się nie tylko z godzinami pracy, lecz również z okresami wypoczynku, spacerów, wyjazdów wycieczkowych itp. W obecnych warunkach podstawowym Środkiem komunikacji, związanym ze stałym torem, jest tramwaj i elektryczna kolejka podmiejska. Poza podaną wyżej szerokością toru i obrysia, powinno się zwrócić uwagę na następujące cechy konstrukcyjne. Linia toru jest nadzwyczaj elastyczna i może być prowadzona przy zmniejszonej szybkości po łukach o promieniu zaledwie 15 m, a wiec dostosowuje sie z pewnym trudem do skrzyżowań wąskich nawet ulic pod prostym kątem. I w płaszczyźnie pionowej elastyczność ta odpowiada wszelkim warunkom istniejących sieci ulicznych — dopuszczalne sa bowiem spadki do 10%. [podobne: agencja statystów, Kabiny Sanitarne, mechanizm zwrotniczy ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: agencja statystów Kabiny Sanitarne mechanizm zwrotniczy

Najczęściej czytane:
O wybudowaniu obecnego, slynnego ze swego piekna mostu kamiennego, zadecydowal tragiczny wypadek w 1450 r.

Ulegał on częstym uszkodzeniom wskutek zarówno niekorzystnych warunków gruntowych jak i nietrwałości materiału. O wybudowaniu obecnego, słynnego ze swego piękna mostu kamiennego, zadecydował tragiczny wypadek w 1450 r. Pod naporem ludzi, którzy chcieli podziwiać z mostu festyn urządzony w związku z wjazdem do miasta cesarza Fryderyka II, pękły drewniane poręcze, a liczni widzowie zostali zepchnięci […]

W katastrofie zginelo 10 automobilistów, którzy nie spostrzegli niebezpieczenstwa: 7 samochodów runelo z wysokosci 4.

W katastrofie zginęło 10 automobilistów, którzy nie spostrzegli niebezpieczeństwa: 7 samochodów runęło z wysokości 4. 0 m do morza. Most wybudowany w 1960 r. charakteryzował się nie zwykłą konstrukcją: miał łuki z rur o Cb 32 cm. takie rozwiązanie przyjęto, aby nie utrudniać żeglugi.

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: