Wiadukt zostal zbudowany w koncu ubieglego wieku

W Polsce opracowano i zrealizowano wiele oryginalnych koncepcji zwiększania światła pionowego pod wiaduktami oraz na wiaduktach i mostach. Mimo to w kwietniu 1984 r. zdarzyła się katastrofa przy takiej przebudowie wiaduktu przeprowadzającego drogę polną nad dwutorową linią kolejową Poznań-Słubice koło Rzepina. Wiadukt został zbudowany w końcu ubiegłego wieku. Jego konstrukcję stanowiło trójprzegubowe sklepienie betonowe rozpiętości 16,9 m i strzałce 2,8 m. Grubość sklepienia była• zmienna od 50 cm w wezgłowiach do 41 cm w zworniku. Przeguby zostały uformowane przez umieszczenie w sklepieniu płaskowników ołowianych. W osiach przegubów były pręty Cb 20 mm z rozstawem 50 cm, na zewnątrz płaskowników – pręty Cb 16 mm. Wiadukt miał szerokość około 6,5 m. Przy obu bokach sklepienia były betonowe ściany pachwinowe, a między nimi wypełnienie z piasku. Stan przyczółków, sklepienia i przegubów nie budził zastrzeżeń, natomiast wystąpiły miejscami rysy między sklepieniem i ścianami, pachwinowymi. Skrajnia pod wiaduktem była niższa od wymaganej o 55 cm. Metodę przebudowy wiaduktu opracowali inżynierowie o dużym doświadczeniu w tej dziedzinie i o uznanych osiągnięciach, Aby uzyskać wymaganą skrajnię postanowili obrócić półsklepienia względem przegubów w wezgłowiach, tak aby oś sklepienia w zworniku uniosła się 80 cm. Następnie zamierzano zabetonować szczelinę w zworniku, zamieniając sklepienie z trójprzegubowego na dwuprzegubowe. [hasła pokrewne: eduwet, altana projekt pdf, eduwet warszawa ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: altana projekt pdf eduwet kolorowanki do druku disney

Najczęściej czytane:
Budownictwo i architektura : Holenderski architekt Wiel Arets nazywał się Dziekanem Wyższej Szkoły Architektury IIT

Dzięki uprzejmości IIT Illinois Institute of Technology (IIT), Alon Cramb ogłosił dzisiaj mianowanie Wiel Aretsa na nowego dziekana IIT College of Architecture. Urodzony w Holandii Arets, cieszący się międzynarodowym uznaniem architekt, pedagog, projektant przemysłowy, teoretyk i urbanista, znany jest ze swoich postępowych badań akademickich i hybrydowych rozwiązań projektowych. Obecnie jest profesorem planowania i projektowania budynków […]

Sieci komunikacyjne

Absolutne unikanie budowy miast wielkich i miast-olbrzymów o milionowych cyfrach ludności, unikanie tworzenia ośrodków wielkomiejskich, przeładowanych pod względem budowlanym i użytkowym, zawierających zgęszczone do ostatnich granic siedziby handlu, przemysłu, administracji i życia publicznego. Stanowią one przez swoje zagęszczenie najłatwiejsze cele bombardowania lotniczego oraz zapewniają lotnikowi nieprzyjacielskiemu maksimum skuteczności jego ataków. Wprowadzenie jak największej ilości terenów […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: