Wiadukt zostal zbudowany w koncu ubieglego wieku

W Polsce opracowano i zrealizowano wiele oryginalnych koncepcji zwiększania światła pionowego pod wiaduktami oraz na wiaduktach i mostach. Mimo to w kwietniu 1984 r. zdarzyła się katastrofa przy takiej przebudowie wiaduktu przeprowadzającego drogę polną nad dwutorową linią kolejową Poznań-Słubice koło Rzepina. Wiadukt został zbudowany w końcu ubiegłego wieku. Jego konstrukcję stanowiło trójprzegubowe sklepienie betonowe rozpiętości 16,9 m i strzałce 2,8 m. Grubość sklepienia była• zmienna od 50 cm w wezgłowiach do 41 cm w zworniku. Przeguby zostały uformowane przez umieszczenie w sklepieniu płaskowników ołowianych. W osiach przegubów były pręty Cb 20 mm z rozstawem 50 cm, na zewnątrz płaskowników – pręty Cb 16 mm. Wiadukt miał szerokość około 6,5 m. Przy obu bokach sklepienia były betonowe ściany pachwinowe, a między nimi wypełnienie z piasku. Stan przyczółków, sklepienia i przegubów nie budził zastrzeżeń, natomiast wystąpiły miejscami rysy między sklepieniem i ścianami, pachwinowymi. Skrajnia pod wiaduktem była niższa od wymaganej o 55 cm. Metodę przebudowy wiaduktu opracowali inżynierowie o dużym doświadczeniu w tej dziedzinie i o uznanych osiągnięciach, Aby uzyskać wymaganą skrajnię postanowili obrócić półsklepienia względem przegubów w wezgłowiach, tak aby oś sklepienia w zworniku uniosła się 80 cm. Następnie zamierzano zabetonować szczelinę w zworniku, zamieniając sklepienie z trójprzegubowego na dwuprzegubowe. [hasła pokrewne: eduwet, altana projekt pdf, eduwet warszawa ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: altana projekt pdf eduwet kolorowanki do druku disney

Najczęściej czytane:
Kolejne uszkodzenie mostu nastapilo we wrzesniu 1972 r.

Kolejne uszkodzenie mostu nastąpiło we wrześniu 1972 r. Tym razem, w czasie dużego sztormu, most został uderzony przez dryfujący holownik oraz ciągnioną przez niego barkę. Woda zniosła holownik pod most, przy czym został zerwany hol i barka obijała się o jarzma, aż w końcu oparła się o konstrukcję przęsła. Stwierdzono, że barka zniszczyła kilka pali […]

W czasie tych robót nagle zawalila sie cala konstrukcja wpadajac do wody

Ponowna próba rozerwania ich też się nie udała. Wobec tego wykonano przecięcia w kształcie litery V, aby wyciągnąć odcinki pasa górnego. W czasie tych robót nagle zawaliła się cała konstrukcja wpadając do wody. W katastrofie zginął jeden robotnik. W podobny sposób zginął człowiek przy rozbiórce kładki dla pieszych nad torami kolejowymi.

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: