Wiadukt zostal zbudowany w koncu ubieglego wieku

W Polsce opracowano i zrealizowano wiele oryginalnych koncepcji zwiększania światła pionowego pod wiaduktami oraz na wiaduktach i mostach. Mimo to w kwietniu 1984 r. zdarzyła się katastrofa przy takiej przebudowie wiaduktu przeprowadzającego drogę polną nad dwutorową linią kolejową Poznań-Słubice koło Rzepina. Wiadukt został zbudowany w końcu ubiegłego wieku. Jego konstrukcję stanowiło trójprzegubowe sklepienie betonowe rozpiętości 16,9 m i strzałce 2,8 m. Grubość sklepienia była• zmienna od 50 cm w wezgłowiach do 41 cm w zworniku. Przeguby zostały uformowane przez umieszczenie w sklepieniu płaskowników ołowianych. W osiach przegubów były pręty Cb 20 mm z rozstawem 50 cm, na zewnątrz płaskowników – pręty Cb 16 mm. Wiadukt miał szerokość około 6,5 m. Przy obu bokach sklepienia były betonowe ściany pachwinowe, a między nimi wypełnienie z piasku. Stan przyczółków, sklepienia i przegubów nie budził zastrzeżeń, natomiast wystąpiły miejscami rysy między sklepieniem i ścianami, pachwinowymi. Skrajnia pod wiaduktem była niższa od wymaganej o 55 cm. Metodę przebudowy wiaduktu opracowali inżynierowie o dużym doświadczeniu w tej dziedzinie i o uznanych osiągnięciach, Aby uzyskać wymaganą skrajnię postanowili obrócić półsklepienia względem przegubów w wezgłowiach, tak aby oś sklepienia w zworniku uniosła się 80 cm. Następnie zamierzano zabetonować szczelinę w zworniku, zamieniając sklepienie z trójprzegubowego na dwuprzegubowe. [hasła pokrewne: eduwet, altana projekt pdf, eduwet warszawa ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: altana projekt pdf eduwet kolorowanki do druku disney

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
Tramwaje i kolejki

W naszych warunkach klimatycznych nie jest wskazane stosowanie spadków ponad 6—7%. Pierwszorzędnym warunkiem sprawności tramwaju i kolejki jest prowadzenie linii na własnym torowisku, uniezależniającym je od ruchu ulicznego kołowego i pieszego. Warunek ten jest trudny do spełnienia w zabudowanym już ciasno Śródmieściu, lecz daje się zwykle zrealizować na przedmieściach i na peryferiach, tj. tam właśnie, […]

Promień łuku po, którym porusza się pociąg

Długość, waga i nośność wagonów osobowych i ciężarowych, przekraczająca czterdzieści ton, długość pociągów, składających sie z kilkudziesieciu lub nawet stu wagonów towarowych wymagają prowadzenia linii możliwie w kierunku prostym lub po łukach o możliwie największym promieniu. Przyjmuje się na szlaku promienie równe 500—600 m.; w pobliżu zaś i na obszarze miast i w warunkach terenowych […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: