Wiadukt zostal zbudowany w koncu ubieglego wieku

W Polsce opracowano i zrealizowano wiele oryginalnych koncepcji zwiększania światła pionowego pod wiaduktami oraz na wiaduktach i mostach. Mimo to w kwietniu 1984 r. zdarzyła się katastrofa przy takiej przebudowie wiaduktu przeprowadzającego drogę polną nad dwutorową linią kolejową Poznań-Słubice koło Rzepina. Wiadukt został zbudowany w końcu ubiegłego wieku. Jego konstrukcję stanowiło trójprzegubowe sklepienie betonowe rozpiętości 16,9 m i strzałce 2,8 m. Grubość sklepienia była• zmienna od 50 cm w wezgłowiach do 41 cm w zworniku. Przeguby zostały uformowane przez umieszczenie w sklepieniu płaskowników ołowianych. W osiach przegubów były pręty Cb 20 mm z rozstawem 50 cm, na zewnątrz płaskowników – pręty Cb 16 mm. Wiadukt miał szerokość około 6,5 m. Przy obu bokach sklepienia były betonowe ściany pachwinowe, a między nimi wypełnienie z piasku. Stan przyczółków, sklepienia i przegubów nie budził zastrzeżeń, natomiast wystąpiły miejscami rysy między sklepieniem i ścianami, pachwinowymi. Skrajnia pod wiaduktem była niższa od wymaganej o 55 cm. Metodę przebudowy wiaduktu opracowali inżynierowie o dużym doświadczeniu w tej dziedzinie i o uznanych osiągnięciach, Aby uzyskać wymaganą skrajnię postanowili obrócić półsklepienia względem przegubów w wezgłowiach, tak aby oś sklepienia w zworniku uniosła się 80 cm. Następnie zamierzano zabetonować szczelinę w zworniku, zamieniając sklepienie z trójprzegubowego na dwuprzegubowe. [hasła pokrewne: eduwet, altana projekt pdf, eduwet warszawa ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: altana projekt pdf eduwet kolorowanki do druku disney

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
Wpływ budowli na rozwój miasta

Najnowsze dzieła dojrzałej już dzisiaj i bogato rozkwitłej architektury wieżowców, zalane oślepiającym południowym słońcem, wystrzelają pod obłoki, dominują nad piękną Piątą Avenue, olśniewają i w pełni Park oraz jego tereny ku północy. Niesłychana koncentracja środków finansowych przy nieograniczonej niczym inicjatywie i przedsiebiorczości jednostki dokonuje tu cudów techniki budowlanej i komunikacyjnej. Szybko rozwijające się potrzeby instytucji […]

Statek najechal na konstrukcje bocznego przesla dlugosci 24,5 m

Wydano też zarządzenie, w którym podkreślono konieczność badania odporności konstrukcji na uderzenia jednostek pływających i ustalania zagrożeń mostów z przęsłem podnoszonym, w przypadku wąskich kanałów żeglugowych, szczególnie jeżeli są usytuowane w łuku . Zmylenie kursu przez frachtowiec stało się też przyczyną katastrofy mostu z przęsłem podnoszonym przez rzekę Saginaw (St. Zjedn. AP). Statek najechał na […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: