Węzły kolejowe

W ważnych węzłach kolejowych, odpowiednio do dotychczasowej konstrukcji miast polskich, dążono do wprowadzenia ruchu osobowego tak dalekobieżnego, jak i podmiejskiego do wnętrza miasta. Natomiast stacje towarowe rozwijały się zwykle w niezbyt wielkiej łączności z całością planu miasta, przeważnie na peryferiach, w miejscach ustalonych dość przypadkowo. Obsługa zakładów przemysłowych i innych organów gospodarczych miasta (np. elektrownia, gazownia, rzeźnia, magazyny aprowizacyjne) odbywała się często drogą parokrotnego przeładunku na pojazdy konne, samochody ciężarowe itp. To samo dotyczy olbrzymiej konsumpcji materiałów ciężkich, pochłanianych przez przemysł budowlany w nowo budujących się dzielnicach miasta, jak cegła, kamień, piasek, żwir, drzewo itp. Całość więc węzła przedstawia się zwykle jako zawiły splot linii oraz terenów stacyjnych i zabudowań, zaledwie dostatecznie usystematyzowany sam w sobie, natomiast słabo skoordynowany z potrzebami gospodarczymi i technicznymi organizmu urbanistycznego. Przykłady tego widzimy w wielu miastach obcych i polskich, a choćby w Warszawie, gdzie dawne linie kolei wiedeńskiej łącznie z dworcem przy ulicy Marszałkowskiej przez pół wieku z górą całkowicie odcinały południową część miasta, leżącą na południe od alei Jerozolimskiej i na zachód Od ulicy Marszałkowskiej. Ogromne te obszary miejskie, dogodnie położone blisko ośrodka stolicy kraju, leżały niemal Odłogiem aż do ostatnich czasów na skutek odcięcia Od Śródmieścia. Współczesne potrzeby miasta pod względem gospodarczym i technicznym i związane z nimi zadania społeczne organizmu miejskiego domagają się w wielu wypadkach radykalnych zmian. Muszą one polegać przede wszystkim na organicznym połączeniu sieci kolejowej z sieciami komunikacji innych typów oraz na możliwości dokładnej obsługi rozwijających się szybko potrzeb ruchu osobowego i towarowego. Miasto dzisiejsze, jako wielki warsztat produkcyjnej pracy, domaga się między innymi Ścisłej łączności urządzeń kolejowych z poszczególnymi ośrodkami życia gospodarczego (porty, lotniska, zakłady przemysłowe, rzeźnie, elektrownie, gazownie, składy opałowe, centrale aprowizacji, nowo budujące się dzielnice itp.). [hasła pokrewne: aranżacja wnętrz warszawa, aranżacje wnętrz, architekt warszawa ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: aranżacja wnętrz warszawa aranżacje wnętrz architekt warszawa

Polecamy rowniez:
zator sprzątanie biur
Ekspertyzy techniczne okien
Szukasz fototapety na wymiar ?? Mamy tysiące wzorów fototapet.
Najczęściej czytane:
Łazienka – pielęgnacja i luksus

Łazienka to miejsce pielęgnacji ciała, relaksu, folgowania zmysłom, czasem miłosnych uniesień i beztroskich dziecięcych zabaw w wodzie. To wszystko zapewni nam styl, który w naturalny sposób będzie współgrał z osobowością właścicieli. Dodatki i akcesoria łazienkowe mogą stanowić źródło inspiracji. Podstawą aranżacji wnętrza łazienki jest zasada, że w tym miejscu obowiązuje ciepła atmosfera, estetyka i praktyczność. […]

Analiza wymagań obrony państwa oraz urządzeń z nią związanych

Ustalenie linii i sieci komunikacyjnych różnego rodzaju, a więc portów morskich, rzek i kanałów, dróg bitych, kolei państwowych i dojazdowych, wpływających na dany teren w mniejszym lub większym stopniu. Przy tym konieczne jest wyświetlenie nie tylko ich sytuacji, lecz również szczegółowe zbadanie ich roli gospodarczej, względnie politycznej lub militarnej. Dane statystyczne o ruchu osobowym i […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: