Miasta europejskie w r. 1914.

Zrodzona zaledwie przed dziesięciu laty technika lotnicza nie gra wtedy jeszcze wielkiej roli. Jednakże jej niebywały rozwój już w ciągu pierwszych dwóch lat wojny sprowadza znaczne zmiany. W wielkich bitwach lat 1917 i 1918 samolot wywiadowczy i bombowy zaczyna rozstrzygać o zwycięstwie. Wówczas, po tysiącach lat działania w płaszczyźnie, technika wojenna zdobyła trzeci wymiar. Zapory wznoszone na płaszczyźnie w mgnieniu oka upadły. Wywiad, atak i obrona w powietrzu obnażyły wszystko to, co przez długie wieki zakrywały i chroniły dawne fortyfikacje. Jednocześnie spotęgowały one wielokrotnie działanie coraz bardziej dalekonośnej artylerii odkrywając cele i kierując ogniem z wielką dokładnością. W ostatnich kilkunastu latach technika wojny lotniczej rozwinęła się bardzo poważnie i zagraża dziś w razie wybuchu wojny istnieniu wielkich miast, zwartych założeń przemysłowych i wysoko zabudowanych dzielnic mieszkaniowych. Najbardziej zagrożone Są najściślej i najwyżej zabudowane dzielnice śródmiejskie («city»), które mieszczą zwykle najważniejsze centra organizmu miasta i nawet całego państwa, Ośrodki administracyjne, dworce kolejowe, ośrodki aprowizacyjne, gmachy telegrafu i poczty, straże ogniowe, siedziby centralnych organów wojska i policji — oto szereg instytucji, których nie tylko zniszczenie, ale i poważne zagrożenie może sparaliżować normalny bieg życia miejskiego. Potężne środki ataku lotniczego pozwalają na zburzenie wszystkich budowli, wznoszonych dotychczasowymi metodami techniki budowlanej. Samoloty bojowe, o szybkości 300 do 1000 km na godzinę, mogą obrzucić bombami każde z miast europejskich w sąsiadujących ze sobą kr ajach w godziny po rozpoczęciu działań wojennych. Bomby burzące, zapalające lub trujące, o wadze paru ton, wywołują ogromne zniszczenia urządzeń technicznych, budowli, kolei itp. oraz powodują wielkie ofiary w ludziach i w psychice ludności całego miasta. Zniszczenie lub znaczne uszkodzenie organów administracyjnych, utrudnienie lub nawet przerwa komunikacji i aprowizacji, długotrwale pożary, zatrucie całych dzielnic Śródmieścia odbijają się w sposób katastrofalny nie tylko na życiu danego wielkiego miasta, lecz również pociągają za sobą jak najgorsze następstwa dla całego państwa. [patrz też: zdw bydgoszcz, broker starogard, zdw bydgoszcz wrocław ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: broker starogard starostwo powiatowe legionowo wydział komunikacji zdw bydgoszcz

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
Pojemność pojedynczych wagonów poszczególnych typów

Pojemność pojedynczych wagonów poszczególnych typów jest bardzo różna i waha się w granicach 30—100 pasażerów, przy czym bierze się pod uwagę miejsca siedzące i stojące, które przy krótkich przejazdach nie są uważane za niedogodne. Wagon tramwaju, względnie kolejki, należy uważać za najbardziej pojemny środek komunikacji miejskiej, a przy tym dostatecznie elastyczny, gdyż łatwość dodania wagonów […]

Trendy wystroju

Ogólnym trendem stał się fakt opowiadający się za tym, że materiał, jaki wykorzystamy do wykańczania łazienek musi być funkcjonalny, jak również i odporny na wilgoć. Ponieważ niewątpliwym jest to, że w łazience wilgoć, para i inne czynniki są na porządku dziennym. Zatem trzeba po pierwsze tak zaplanować swoje działania, a żeby spełniały warunki, z jakimi […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: