Studia urbanistyczne
Studia urbanistyczne, dotyczące danego miasta, zastają sieć te jako system istniejący i na ogół nie podlegający zasadniczym zmianom. Szybko się rozwijając począwszy od pierwszej połowy XIX w., stała się ona w wielu wypadkach nie wynikiem, lecz przyczyną powstania i rozkwitu gospodarczego miasta współczesnego. Toteż jej wiek, bardzo znaczna wartość gospodarcza urządzeń kolejowych, jak również struktura techniczna, tworzą z niej obok warunków przyrodzonych składnik może najbardziej stały i niezmienny w procesie dotychczasowe] budowy miasta i w zamierzeniach przyszłości. Nie podlegając zmianom zasadniczym zdolna jest jednak sieć kolejowa do dalszego rozwoju technicznego i do względnie znacznego dostosowania się do potrzeb nowoczesnych miasta. Szczegółowe plany i badania sieci i charakteru ruchu kolejowego międzynarodowego, krajowego i podmiejskiego, przeprowadzone przez odpowiednich specjalistów w stosunku do komunikacji osobowej i towarowej stanowią podstawę dalszych studiów. Prace te wchodzą w zakres. drugiej dziedziny studiów projektu urbanistycznego i przy obecnie omawianym opracowaniu planu ogólnego powinny już być przygotowane w formie dojrzałej. Na ich podstawie przystępujemy do projektowania tych ulepszeń i uzupełnień szczegółowych, których się nowoczesny organizm miejski domaga. Bywają one dość liczne z tego powodu, że sieć kolejowa projektowana i budowana w dobrym miejscu przeważnie już przed kilkudziesięciu laty pozostawała nieraz w tyle w stosunku do szybkiego rozrostu miasta, ludności oraz jej potrzeb gospodarczych i technicznych. Ważniejsze zadania w tej dziedzinie są następujące: skoordynowanie ruchu kolejowego z ruchem innych środków komunikacji, które powstały i rozwinęły się tymczasem tak w ruchu osobowym jak i ciężarowym. [podobne: zdw bydgoszcz, broker starogard, zdw bydgoszcz wrocław ]
Powiązane tematy z artykułem: broker starogard starostwo powiatowe legionowo wydział komunikacji zdw bydgoszcz