Konieczność technicznego dostosowania linii i terenów kolejowych do potrzeb miasta

W omawianym tu zagadnieniu komunikacyjnym wysuwa sie na plan pierwszy konieczność technicznego dostosowania linii i terenów kolejowych do potrzeb miasta. Linie powinny być prowadzone tak, aby umożliwiały łatwe skrzyżowania dwupoziomowe z najważniejszymi arteriami ulicznymi z pomocą przepuszczania ich ponad torami lub też pod nimi. Najdogodniejsze dla całości organizmu miejskiego jest prowadzenie linii na nasypie, a w szczególności w wykopie, gdyż unika się wtedy wszelkich powikłań ruchu arteriami ulicznym i na każdym odcinku istnieje możność wprowadzenia konstrukcji mostowej lub tunelowej. Tam, gdzie linie kolejowe stanowią już trwały system istniejący, którego przebudowa pochłonęłaby zbyt wielkie środki finansowe, pozostaje tylko dostosowanie arterii ulicznych do Stanu istniejącego. Natomiast przy przebudowie linii kolejowych lub budowie nowych torów i urządzeń przewidywanie potrzeb konstrukcji miejskiej i zabezpieczenie jej odpowiednich warunków technicznych nie jest rzeczą zbyt trudną. To, co mówimy o liniach, dotyczy w równym stopniu terenów kolejowych zajmowanych przez poszczególne urządzenia, jak stacje osobowe, towarowe, rozrządowe itd., które w stanie obecnym przecinają często obszary miejskie. Stają one nieraz na przeszkodzie normalnemu rozwojowi miasta i utrudniają niepomiernie budowę różnorodnych sieci wyposażenia miejskiego (tramwaje, kanalizacja, wodociągi itp.), W przeważającej ilości wypadków, gdy urządzenia kolejowe zastajemy już na obszarach objętych projektem, trzeba wówczas postarać się o zaprojektowanie odpowiednich, celowo założonych objazdów i prowadzenie arterii ulicznych w wykopach i tunelach pod terenami kolejowymi lub na wiaduktach i nasypach pod nimi. W każdym razie konieczne jest rozwiązanie poszczególnych części sieci ulicznej tak, aby odpowiadała ona w całości swemu zadaniu. Jako zasadę można przyjąć, że przecięcie zaludnionych i zabudowanych terenów miejskich przez urządzenia kolejowe, bez żadnych połączeń poprzecznych dla ruchu kołowego, na długościach większych niż pół kilometra, zaczyna wpływać bardzo ujemnie na całokształt konstrukcji i funkcji miasta. [podobne: kostka granitowa wydajność, farba silikatowa, piasek gliniasty ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: farba silikatowa kostka granitowa wydajność piasek gliniasty

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
Sieci komunikacyjne

Absolutne unikanie budowy miast wielkich i miast-olbrzymów o milionowych cyfrach ludności, unikanie tworzenia ośrodków wielkomiejskich, przeładowanych pod względem budowlanym i użytkowym, zawierających zgęszczone do ostatnich granic siedziby handlu, przemysłu, administracji i życia publicznego. Stanowią one przez swoje zagęszczenie najłatwiejsze cele bombardowania lotniczego oraz zapewniają lotnikowi nieprzyjacielskiemu maksimum skuteczności jego ataków. Wprowadzenie jak największej ilości terenów […]

Łazienka w stylu Eko

Chcecie być ekologiczni i posiadać eko-łazienkę? Nic prostszego, wystarczy zajrzeć do internetu lub ulubionego magazynu o urządzaniu pomieszczeń. Coraz częściej można tam spotkać różne ciekawe sposoby, w jaki sposób można trochę oszczędzić, a także jak urządzić wystrój w stylu eko. Podobnie jak styl retro, styl eko zdobywa coraz większą popularność. Ludzie chcą być ekologiczni z […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: