W katastrofie zginelo 10 automobilistów, którzy nie spostrzegli niebezpieczenstwa: 7 samochodów runelo z wysokosci 4.

W katastrofie zginęło 10 automobilistów, którzy nie spostrzegli niebezpieczeństwa: 7 samochodów runęło z wysokości 4. 0 m do morza. Most wybudowany w 1960 r. charakteryzował się nie zwykłą konstrukcją: miał łuki z rur o Cb 32 cm. takie rozwiązanie przyjęto, aby nie utrudniać żeglugi. Łuki były zamocowane do przyczółka sworzniami ze stali o dużej wytrzymałości, obliczonymi na działanie silnych wiatrów. Późniejsze dochodzenie wykazało, że kanał żeglowny był dobrze oznakowany, ale statek miał uszkodzony jeden z silników i przez to zmniejszoną prędkość. Spowodowało to trudności w sterowaniu – przy zmianie kursu o 20° przy wpływaniu do kanału pod łukiem ster zareagował zbyt wolno. Komisja badająca wypadek orze kła, że statki mogą bezpiecznie przepływać kanałem pod warunkiem, że są sprawne technicznie. Budowę nowej konstrukcji przęsła rozpoczęto jesienią 1980 r. , a zakończono w 1982 r. Pouczające są komentarze, które ukazały się w prasie popularnej po katastrofie w Szwecji w styczniu 1980 r. Statek o wyporności 27 tysięcy t, płynąc we mgle zboczył z kursu i zniszczył około 300-metrowej długości przęsło mostu łączącego z kontynentem jedną z wysp przy zachodnim wybrzeżu Szwecji. Siedem samochodów z ośmioma osobami spadło do cieśniny z wysokości około 40 m. Okazało się, że liczba ofiar mogła być mniejsza, gdyby nie bezmyślność policjanta z posterunku na wyspie. [hasła pokrewne: broker starogard, plan zagospodarowania przestrzennego piaseczno, standlab ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: broker starogard plan zagospodarowania przestrzennego piaseczno standlab

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
Statek najechal na konstrukcje bocznego przesla dlugosci 24,5 m

Wydano też zarządzenie, w którym podkreślono konieczność badania odporności konstrukcji na uderzenia jednostek pływających i ustalania zagrożeń mostów z przęsłem podnoszonym, w przypadku wąskich kanałów żeglugowych, szczególnie jeżeli są usytuowane w łuku . Zmylenie kursu przez frachtowiec stało się też przyczyną katastrofy mostu z przęsłem podnoszonym przez rzekę Saginaw (St. Zjedn. AP). Statek najechał na […]

Zewnętrzny zarys wyspy

Zewnętrzny zarys wyspy stanowią wspomniane już wyżej brzegi rzek, dostępne niemal na całym obwodzie dla wielkich nawet okrętów transoceanicznych. Dzięki temu, z wyjątkiem paru kilometrów w północno-zachodniej części wyspy od strony Hudson, całe brzegi te stanowią niemal nieprzerwaną linie bulwarów wyładunkowych i molów różnego typu. Zupełnie wyjątkowe warunki topograficzne i nawigacyjne tworzą tu wręcz nieskończone […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: