W czasie tych robót nagle zawalila sie cala konstrukcja wpadajac do wody

Ponowna próba rozerwania ich też się nie udała. Wobec tego wykonano przecięcia w kształcie litery V, aby wyciągnąć odcinki pasa górnego. W czasie tych robót nagle zawaliła się cała konstrukcja wpadając do wody. W katastrofie zginął jeden robotnik. W podobny sposób zginął człowiek przy rozbiórce kładki dla pieszych nad torami kolejowymi. Jej konstrukcja składała się z 2 belek kratownicowych i pomostu betonowego w poziomie pasów dolnych. Majster polecił robotnikom, aby odcinali elementy kratownic stojąc na pomoście. Nie poprzedzono tego jednak wykonaniem tymczasowego podparcia pomostu. Niedługo po rozpoczęciu-robót nastąpiło załamanie konstrukcji. W czasie rozprawy sądowej majster wyjaśnił, że jego zdaniem kratownica stanowiła rodzaj balustrady dla pieszych i że pomost betonowy wystarczał dla przenoszenia obciążeń bez potrzeby dodatkowego podparcia. Z powodu niezadowalającego stanu postanowiono zmienić konstrukcję mostu przez Crooked Creek w Stanie Ohio (St. Zjedn. AP). Wykonawca przebudowy usunął przęsło środkowe i przystąpił do rozbiórki przęsła bocznego. Wtedy przęsło to runęło, uszkadzając filar i przewracając dźwig pracujący przy rozbiórce. W ,katastrofie tej zginął robotnik. W cztery dni później załamało się drugie boczne przęsło, uszkadzając następny filar. Wskutek usunięcia przęsła środkowego nastąpiła zmiana schematu statycznego przęseł bocznych. Przestały być elementami belki ciągłej, a stały się swobodnie podpartymi. W tym stanie miały niewystarczającą wytrzymałość do przenoszenia ciężaru własnego. [patrz też: eduwet, plan zagospodarowania przestrzennego zabierzów, plan zagospodarowania przestrzennego zabierzów warszawa ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: eduwet plan zagospodarowania przestrzennego zabierzów wkręty samogwintujące typu sw do blach cena

Najczęściej czytane:
Zniszczenia obiektów mostowych zdarzaja sie najczesciej na poludniu kraju, w pasie terenów podgórskich

Zniszczenia obiektów mostowych zdarzają się najczęściej na południu kraju, w pasie terenów podgórskich. Przy dużych powodziach bywają też niszczone mosty trwałe. Częstą przyczyną podmyć podpór jest wzrost prędkości wody pod mostem, spowodowany zmniejszeniem przepływu wskutek osadzenia przez wodę na filarach krzaków, pni drzew, gałęzi, snopów zboża itp. Na terenach podgórskich niebezpieczeństwo podmyć podpór zostało zwiększone […]

Kolizje z nowymi mostami mozna wytlumaczyc nie dostosowaniem dróg wodnych do przeszkód, jakimi bez watpienia moga byc nowe mosty i brakiem przyzwyczajenia wodniaków do tych obiektów.

Natomiast nie zanotowano kolizji z mostami eksploatowanymi od 20 do 60 lat i była mała liczba poważnych uszkodzeń mostów starszych niż 60-letnie. Kolizje z nowymi mostami można wytłumaczyć nie dostosowaniem dróg wodnych do przeszkód, jakimi bez wątpienia mogą być nowe mosty i brakiem przyzwyczajenia wodniaków do tych obiektów. Uszkodzenia starych mostów są zwykle wynikiem nieodpowiednich […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: