To zdecydowalo o kontynuowaniu przebudowy wiaduktu przyjeta metoda

To zdecydowało o kontynuowaniu przebudowy wiaduktu przyjętą metodą. Jednakże nie przewidziano, że w sklepieniu jest kilka przekrojów poprzecznych, w których w ogóle nie istnieje wytrzymałość na rozciąganie. Były to styki segmentów sklepienia. Warto podkreślić, że dokumentacja przebudowy wiaduktu została opracowana z dużą wnikliwością. Zawierała ona szczegółowe wskazania konstrukcyjne i technologiczne, a nawet uwagę o konieczności upewnienia się, czy sklepienie jest zbrojone, gdyż od tego zależy bezpieczeństwo robót. Na tym tle budzi zdziwienie przebieg wypadków na budowie. Być może projektant i wykonawca działali pod presją psychiczną wskutek znacznego opóźnienia robót – przy końcu maja 1984 r. miała być uruchomiona trakcja elektryczna. Taka sytuacja sprzyjała podjęciu zwiększonego ryzyka, przy którym można było uniknąć przedłużenia czasu przebudowy wiaduktu. Niejeden obiekt mostowy załamał się pod obciążeniem przekraczającym jego nośność. Szczególnie częste są awarie i katastrofy mostów drewnianych, których materiał konstrukcyjny ze swej natury jest stosunkowo słaby, ulega szybko i łatwo zniszczeniu. Historycznym przykładem skutków przeciążenia może być katastrofa starego drewnianego mostu Rialto w Wenecji, który stał tam przed wybudowaniem mostu kamiennego. [hasła pokrewne: plan zagospodarowania przestrzennego piaseczno, altana projekt pdf, konsorcjum stali zielonka ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: altana projekt pdf konsorcjum stali zielonka plan zagospodarowania przestrzennego piaseczno

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
Statek najechal na konstrukcje bocznego przesla dlugosci 24,5 m

Wydano też zarządzenie, w którym podkreślono konieczność badania odporności konstrukcji na uderzenia jednostek pływających i ustalania zagrożeń mostów z przęsłem podnoszonym, w przypadku wąskich kanałów żeglugowych, szczególnie jeżeli są usytuowane w łuku . Zmylenie kursu przez frachtowiec stało się też przyczyną katastrofy mostu z przęsłem podnoszonym przez rzekę Saginaw (St. Zjedn. AP). Statek najechał na […]

Wypadek byl spowodowany silnym pradem, który zniósl barke ciagniona przez holownik

Wypadek był spowodowany silnym prądem, który zniósł barkę ciągnioną przez holownik. Z mostu runął do jeziora przejeżdżający samochód osobowy i spadła na pokład barki ciężarówka. W styczniu 1975 r. załamały się dwa przęsła 10-letniego mostu długości 1 km przez rzekę Derwent w Hobart (Australia), kiedy na podpory najechał załadowany frachtowiec o wyporności 7000 t. Spośród […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: