To zdecydowalo o kontynuowaniu przebudowy wiaduktu przyjeta metoda

To zdecydowało o kontynuowaniu przebudowy wiaduktu przyjętą metodą. Jednakże nie przewidziano, że w sklepieniu jest kilka przekrojów poprzecznych, w których w ogóle nie istnieje wytrzymałość na rozciąganie. Były to styki segmentów sklepienia. Warto podkreślić, że dokumentacja przebudowy wiaduktu została opracowana z dużą wnikliwością. Zawierała ona szczegółowe wskazania konstrukcyjne i technologiczne, a nawet uwagę o konieczności upewnienia się, czy sklepienie jest zbrojone, gdyż od tego zależy bezpieczeństwo robót. Na tym tle budzi zdziwienie przebieg wypadków na budowie. Być może projektant i wykonawca działali pod presją psychiczną wskutek znacznego opóźnienia robót – przy końcu maja 1984 r. miała być uruchomiona trakcja elektryczna. Taka sytuacja sprzyjała podjęciu zwiększonego ryzyka, przy którym można było uniknąć przedłużenia czasu przebudowy wiaduktu. Niejeden obiekt mostowy załamał się pod obciążeniem przekraczającym jego nośność. Szczególnie częste są awarie i katastrofy mostów drewnianych, których materiał konstrukcyjny ze swej natury jest stosunkowo słaby, ulega szybko i łatwo zniszczeniu. Historycznym przykładem skutków przeciążenia może być katastrofa starego drewnianego mostu Rialto w Wenecji, który stał tam przed wybudowaniem mostu kamiennego. [hasła pokrewne: Grzejnik retro, grzejniki dekoracyjne, architektura wnętrz szczecin ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: architektura wnętrz szczecin Grzejnik retro grzejniki dekoracyjne

Polecamy rowniez:
http://soferia.co.uk/19-shop?model=klippan
http://englishchesterfieldsofa.com
balustrady kute, balustrady ze stali, balustrady kute ze stali, balustrady ze stali nierdzewnej, Kraków
Najczęściej czytane:
Tramwaje i kolejki

W naszych warunkach klimatycznych nie jest wskazane stosowanie spadków ponad 6—7%. Pierwszorzędnym warunkiem sprawności tramwaju i kolejki jest prowadzenie linii na własnym torowisku, uniezależniającym je od ruchu ulicznego kołowego i pieszego. Warunek ten jest trudny do spełnienia w zabudowanym już ciasno Śródmieściu, lecz daje się zwykle zrealizować na przedmieściach i na peryferiach, tj. tam właśnie, […]

W katastrofie zginelo 10 automobilistów, którzy nie spostrzegli niebezpieczenstwa: 7 samochodów runelo z wysokosci 4.

W katastrofie zginęło 10 automobilistów, którzy nie spostrzegli niebezpieczeństwa: 7 samochodów runęło z wysokości 4. 0 m do morza. Most wybudowany w 1960 r. charakteryzował się nie zwykłą konstrukcją: miał łuki z rur o Cb 32 cm. takie rozwiązanie przyjęto, aby nie utrudniać żeglugi.

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: