To zdecydowalo o kontynuowaniu przebudowy wiaduktu przyjeta metoda

To zdecydowało o kontynuowaniu przebudowy wiaduktu przyjętą metodą. Jednakże nie przewidziano, że w sklepieniu jest kilka przekrojów poprzecznych, w których w ogóle nie istnieje wytrzymałość na rozciąganie. Były to styki segmentów sklepienia. Warto podkreślić, że dokumentacja przebudowy wiaduktu została opracowana z dużą wnikliwością. Zawierała ona szczegółowe wskazania konstrukcyjne i technologiczne, a nawet uwagę o konieczności upewnienia się, czy sklepienie jest zbrojone, gdyż od tego zależy bezpieczeństwo robót. Na tym tle budzi zdziwienie przebieg wypadków na budowie. Być może projektant i wykonawca działali pod presją psychiczną wskutek znacznego opóźnienia robót – przy końcu maja 1984 r. miała być uruchomiona trakcja elektryczna. Taka sytuacja sprzyjała podjęciu zwiększonego ryzyka, przy którym można było uniknąć przedłużenia czasu przebudowy wiaduktu. Niejeden obiekt mostowy załamał się pod obciążeniem przekraczającym jego nośność. Szczególnie częste są awarie i katastrofy mostów drewnianych, których materiał konstrukcyjny ze swej natury jest stosunkowo słaby, ulega szybko i łatwo zniszczeniu. Historycznym przykładem skutków przeciążenia może być katastrofa starego drewnianego mostu Rialto w Wenecji, który stał tam przed wybudowaniem mostu kamiennego. [hasła pokrewne: plan zagospodarowania przestrzennego piaseczno, altana projekt pdf, konsorcjum stali zielonka ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: altana projekt pdf konsorcjum stali zielonka plan zagospodarowania przestrzennego piaseczno

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
Segmenty wraz ze scianami pachwinowymi spadly na wagony, dwa zawisly na wieszakach

Segmenty wraz ze ścianami pachwinowymi spadły na wagony, dwa zawisły na wieszakach. Wskutek silnego zakopcenia sklepienia podział na segmenty nie był widoczny przed katastrofą. Przerwa w ruchu kolejowym, na tej bardzo ważnej linii, trwała około 15 godzin. W wyniku katastrofy 3 osoby znajdujące się na wiadukcie zostały ranne, w tym główny projektant przebudowy i spawacz […]

Zniszczenia obiektów mostowych zdarzaja sie najczesciej na poludniu kraju, w pasie terenów podgórskich

Zniszczenia obiektów mostowych zdarzają się najczęściej na południu kraju, w pasie terenów podgórskich. Przy dużych powodziach bywają też niszczone mosty trwałe. Częstą przyczyną podmyć podpór jest wzrost prędkości wody pod mostem, spowodowany zmniejszeniem przepływu wskutek osadzenia przez wodę na filarach krzaków, pni drzew, gałęzi, snopów zboża itp. Na terenach podgórskich niebezpieczeństwo podmyć podpór zostało zwiększone […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: