Rodzaje środków i sieci komunikacyjnych

Chwilowe zgęszczenie ruchu kołowego w paru zaledwie ruchliwszych punktach miasta lub konieczność zwolnienia szybkości pojazdu na jednym odcinku arterii komunikacyjnej są wysuwane jako ważkie motywy, pozornie uzasadniające potrzebę burzenia szeregu domów milionowej wartości lub nawet wprowadzania nowych linii i środków komunikacji. Nie ma bardziej złudnych i powierzchownych, a jednak bardzo popularnych alarmów, zaciemniających i tak już zawiłe i trudne do rozwiązania w dobie obecnej zagadnienia urbanistyczne. Omówione wyżej podziały ogólne terenów miejskich według systemu pasmowego, a w wypadkach bardziej złożonych systemu promieniowego, stanowią podstawę do najprostszych systemów komunikacyjnych. Przy tym mianem «systemu komunikacyjnego» określamy planowo zorganizowany pod względem technicznym i gospodarczym zespół poszczególnych sieci komunikacyjnych różnego rodzaju. Rozróżniamy dziś następujące środki i sieci komunikacyjne: a) Koleje normalnotorowe, o trakcji przeważnie parowej, częściowo elektrycznej lub motorowej — w Polsce i w wielu krajach europejskich, ześrodkowane w ręku państwa. b) Kolejki elektryczne różnych typów, tj. tramwaje, kolejki podmiejskie i międzymiastowe. c) Kolejki elektryczne szybkobieżne, prowadzone w wielkich miastach na torach całkowicie izolowanych od styczności z innymi środkami komunikacji — przeważnie pod lub nad ziemią — zwane dziś popularnie «Metro» (Od nazwy paryskiego «Chemin de fer metropolitain»). d) Sieć ulic, tj. sieć arterii komunikacyjnych i ulic mieszkaniowych z ruchem pieszym i kołowym (konnym, rowerowym i samochodowym) różnego typu. e) Sieć komunikacji wodnej, miejscowej lub ogólnopaństwowej, która wkracza w obszar miasta w postaci uregulowanej rzeki, kanału, przysłani, basenu, portu lub brzegu morskiego, odpowiednio przysposobionego do ruchu osobowego i towarowego. f) Sieć komunikacji lotniczej państwowej i międzynarodowej, która dziś znajduje Się w okresie organizacji i szybkiego rozwoju w przodujących państwach europejskich. a) Koleje normalnotorowe. Sieć linii i urządzeń kolei normalnotorowych obsługuje dziś ogromną większość wszystkich miast europejskich w stopniu co prawda nierównomiernym w poszczególnych krajach. Sieć ta jest najgęstszą w Belgii, Holandii, w niektórych ośrodkach przemysłowych Francji, Anglii i Niemiec. [więcej w: zdw bydgoszcz, broker starogard, zdw bydgoszcz wrocław ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: broker starogard starostwo powiatowe legionowo wydział komunikacji zdw bydgoszcz

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
Studia urbanistyczne

Studia urbanistyczne, dotyczące danego miasta, zastają sieć te jako system istniejący i na ogół nie podlegający zasadniczym zmianom. Szybko się rozwijając począwszy od pierwszej połowy XIX w., stała się ona w wielu wypadkach nie wynikiem, lecz przyczyną powstania i rozkwitu gospodarczego miasta współczesnego. Toteż jej wiek, bardzo znaczna wartość gospodarcza urządzeń kolejowych, jak również struktura […]

Pusty tankowiec uderzyl 24 lutego 1977 r. w filar, w wyniku czego na statek runelo przeslo kratownicowe i nastepnie zsunelo sie do wody.

Ofiarą kolizji ze statkiem stał się również most przez rzekę James w Hopewell (St. Zjedn. AP), użytkowany od 1967 r. Pusty tankowiec uderzył 24 lutego 1977 r. w filar, w wyniku czego na statek runęło przęsło kratownicowe i następnie zsunęło się do wody.

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: