Rodzaje środków i sieci komunikacyjnych

Chwilowe zgęszczenie ruchu kołowego w paru zaledwie ruchliwszych punktach miasta lub konieczność zwolnienia szybkości pojazdu na jednym odcinku arterii komunikacyjnej są wysuwane jako ważkie motywy, pozornie uzasadniające potrzebę burzenia szeregu domów milionowej wartości lub nawet wprowadzania nowych linii i środków komunikacji. Nie ma bardziej złudnych i powierzchownych, a jednak bardzo popularnych alarmów, zaciemniających i tak już zawiłe i trudne do rozwiązania w dobie obecnej zagadnienia urbanistyczne. Omówione wyżej podziały ogólne terenów miejskich według systemu pasmowego, a w wypadkach bardziej złożonych systemu promieniowego, stanowią podstawę do najprostszych systemów komunikacyjnych. Przy tym mianem «systemu komunikacyjnego» określamy planowo zorganizowany pod względem technicznym i gospodarczym zespół poszczególnych sieci komunikacyjnych różnego rodzaju. Rozróżniamy dziś następujące środki i sieci komunikacyjne: a) Koleje normalnotorowe, o trakcji przeważnie parowej, częściowo elektrycznej lub motorowej — w Polsce i w wielu krajach europejskich, ześrodkowane w ręku państwa. b) Kolejki elektryczne różnych typów, tj. tramwaje, kolejki podmiejskie i międzymiastowe. c) Kolejki elektryczne szybkobieżne, prowadzone w wielkich miastach na torach całkowicie izolowanych od styczności z innymi środkami komunikacji — przeważnie pod lub nad ziemią — zwane dziś popularnie «Metro» (Od nazwy paryskiego «Chemin de fer metropolitain»). d) Sieć ulic, tj. sieć arterii komunikacyjnych i ulic mieszkaniowych z ruchem pieszym i kołowym (konnym, rowerowym i samochodowym) różnego typu. e) Sieć komunikacji wodnej, miejscowej lub ogólnopaństwowej, która wkracza w obszar miasta w postaci uregulowanej rzeki, kanału, przysłani, basenu, portu lub brzegu morskiego, odpowiednio przysposobionego do ruchu osobowego i towarowego. f) Sieć komunikacji lotniczej państwowej i międzynarodowej, która dziś znajduje Się w okresie organizacji i szybkiego rozwoju w przodujących państwach europejskich. a) Koleje normalnotorowe. Sieć linii i urządzeń kolei normalnotorowych obsługuje dziś ogromną większość wszystkich miast europejskich w stopniu co prawda nierównomiernym w poszczególnych krajach. Sieć ta jest najgęstszą w Belgii, Holandii, w niektórych ośrodkach przemysłowych Francji, Anglii i Niemiec. [więcej w: zdw bydgoszcz, broker starogard, zdw bydgoszcz wrocław ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: broker starogard starostwo powiatowe legionowo wydział komunikacji zdw bydgoszcz

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
Konstrukcje mostu stanowia kratownice ciagle, bez slupów i wieszaków, wykonane ze stali 18 G2A, z jezdnia dolna i szynami na mostownicach

Konstrukcję mostu stanowią kratownice ciągłe, bez słupów i wieszaków, wykonane ze stali 18 G2A, z jezdnią dolną i szynami na mostownicach. Obok mostu kolejowego jest usytuowany most drogowy również o konstrukcji kratownicowej. Rozstaw tych obiektów w świetle jest rzędu 0,5 m. Linia kolejowa na dojeździe do Wisły jest położona w łuku o wypukłości skierowanej w […]

Lustro – najważniejszy gadżet w łazience

Łazienka przestała kojarzyć się z luksusem, jest elementarną częścią domu (mieszkania). Nie wyobrażamy sobie funkcjonowania bez łazienki. Pomysł, aby wychodzić do ubikacji gdzież na korytarz lub na podwórze wydaje się absurdalny. Można powiedzieć, że jednym z dowodów podnoszenia poziomu życia było pojawienie się łazienek w mieszkaniach i domach jednorodzinnych.  Co prawda są kamienice, w których […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: