Budowa stacji towarowych i osobowych

Muszą one być z natury rzeczy w ścisłym związku ze wszystkimi ważniejszymi organami miasta, aby mogły dobrze spełniać swe zadanie. Urządzenia te jako wynik wszechstronnej wiedzy inżynierskiej posiadają swoistą strukturę, wytworzoną blisko stuletnim doświadczeniem i nauką. Jednakże ich dostosowanie do całości miasta pozostawiało i pozostawia w dalszym ciagu wiele do życzenia. W szczególności ostatni okres gwałtownego rozrostu miast dużych i wielkich wywołał liczne braki we wzajemnym ustosunkowaniu miasta i kolei. Dziś wielokrotnie trzeba te braki usuwać i zapewnić dalszy racjonalny rozwój tych urządzeń. Skala ich jest bardzo wielka w stosunku do obszaru przeciętnego miasta, a wypływa z długości pociągów i ich ruchu. Pociągi osobowe przekraczają dziś 200 m długości — pociągi towarowe bywają dwukrotnie dłuższe. Skutkiem tego perony stacji osobowych i towarowych budowane są odpowiednio do tych podstawowych wymiarów. Konieczność manewrowania tak długimi zespołami wywołuje potrzebę odpowiednio długich torów stacyjnych, które wyrastają do 1—2 km. To samo dotyczy szerokości terenów stacji. Małe przystanki osobowe i drobne stacje wyładunkowe zadowalają się kilkoma torami. Natomiast już miasta Średniej wielkości wymagają niekiedy kilkunastu torów, a wielkie stacje osobowe, towarowe, rozrządowe posiadają po kilkadziesiąt torów równoległych. Jeden tor bez peronu zajmuje około 4 m szerokości. Tor z peronem, w zależności od rozplanowania stacji osobowej lub towarowej, wymaga przeciętnie 7—12 m szerokości. O ile na peronach wznoszą się budynki: schody, rampy, dźwigi, magazyny, szopy itd., wymiar ten znacznie wzrasta. Wówczas szerokość dla kilkutorowej stacji osobowej może przekroczyć 50 m, a dla towarowej znacznie więcej. Odnosi się to także do torów i całych stacji rozrządowych. Widzimy stąd, jak wielkie są te wymiary i skala urządzeń kolejowych w stosunku do całości miasta i jak ważną rzeczą jest jej skoordynowanie z istniejącymi lub projektowanymi terenami miejskimi. [patrz też: wkręty samogwintujące typu sw do blach cena, eduwet, projekt altany ogrodowej pdf ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: eduwet projekt altany ogrodowej pdf wkręty samogwintujące typu sw do blach cena

Najczęściej czytane:
Studia urbanistyczne

Studia urbanistyczne, dotyczące danego miasta, zastają sieć te jako system istniejący i na ogół nie podlegający zasadniczym zmianom. Szybko się rozwijając począwszy od pierwszej połowy XIX w., stała się ona w wielu wypadkach nie wynikiem, lecz przyczyną powstania i rozkwitu gospodarczego miasta współczesnego. Toteż jej wiek, bardzo znaczna wartość gospodarcza urządzeń kolejowych, jak również struktura […]

Budownictwo i architektura : Holenderski architekt Wiel Arets nazywał się Dziekanem Wyższej Szkoły Architektury IIT

Dzięki uprzejmości IIT Illinois Institute of Technology (IIT), Alon Cramb ogłosił dzisiaj mianowanie Wiel Aretsa na nowego dziekana IIT College of Architecture. Urodzony w Holandii Arets, cieszący się międzynarodowym uznaniem architekt, pedagog, projektant przemysłowy, teoretyk i urbanista, znany jest ze swoich postępowych badań akademickich i hybrydowych rozwiązań projektowych. Obecnie jest profesorem planowania i projektowania budynków […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: