Segmenty wraz ze scianami pachwinowymi spadly na wagony, dwa zawisly na wieszakach

Segmenty wraz ze ścianami pachwinowymi spadły na wagony, dwa zawisły na wieszakach. Wskutek silnego zakopcenia sklepienia podział na segmenty nie był widoczny przed katastrofą. Przerwa w ruchu kolejowym, na tej bardzo ważnej linii, trwała około 15 godzin. W wyniku katastrofy 3 osoby znajdujące się na wiadukcie zostały ranne, w tym główny projektant przebudowy i spawacz przecinający zbrojenie przegubu w zworniku. Kilka wagonów zostało uszkodzonych. Niewiele brakowało a doszłoby do tragedii, Podnoszenie wiaduktu obserwowała wycieczka inżynierów i techników z Wrocławia. Na krótko przed katastrofą uczestnicy wycieczki oglądali wiadukt od dołu. Na szczęście zostali stamtąd wyprowadzeni w związku z przejazdem pociągu. Główną przyczyną katastrofy było postępowanie ze sklepieniem tak, jakby było ono z żelbetu, a nie z betonu niezbrojonego. Przy przygotowaniu półsklepień do podnoszenia zlikwidowano rozpór utrzymujący tę konstrukcję w równowadze. Półsklepienia stały się belkami swobodnie podpartymi, w których dominującym obciążeniem były momenty zginające. A do przeniesienia wywołanych nimi wewnętrznych sił rozciągających półsklepienia nie były dostosowane. Po uzyskaniu informacji, że w czasie przygotowania sklepienia do podnoszenia nie natrafiono w nim na zbrojenie, projektant podobno obliczył na budowie sklepienie zakładając, iż jest ono konstrukcją betonową. Okazało się, że naprężenia rozciągające w półsklepieniach – belkach niezbrojonych, będą mniejsze niż dopuszczalne. [więcej w: plan zagospodarowania przestrzennego piaseczno, chrustek travel, villa tugendhat ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: chrustek travel plan zagospodarowania przestrzennego piaseczno villa tugendhat

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
Konieczność technicznego dostosowania linii i terenów kolejowych do potrzeb miasta

W omawianym tu zagadnieniu komunikacyjnym wysuwa sie na plan pierwszy konieczność technicznego dostosowania linii i terenów kolejowych do potrzeb miasta. Linie powinny być prowadzone tak, aby umożliwiały łatwe skrzyżowania dwupoziomowe z najważniejszymi arteriami ulicznymi z pomocą przepuszczania ich ponad torami lub też pod nimi. Najdogodniejsze dla całości organizmu miejskiego jest prowadzenie linii na nasypie, a […]

Magazyn architektoniczny : US Commercial Port of Entry & amp; Border Station / Robert Siegel Architekci

Paul Warchol Architekci: Robert Siegel Architekci Lokalizacja: Calais, ME, USA Zespół projektowy: Robert Siegel, Eduardo Ramos, Richard Tobias, Brad Burns, Julien Leyssene, Wayne Walker, Holly Williams, Heather Pfister, Eva Hermoso, Justin Huang, Fatmir Hodzic, Scott Schwarzwalder, Tomonori Tsujita, Kelsey Yates, Rita Afonso Projekt Rok: 2009 Obszar projektu: 100 000 stóp kwadratowych Zdjęcia: Paul Warchol + […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: