Segmenty wraz ze scianami pachwinowymi spadly na wagony, dwa zawisly na wieszakach

Segmenty wraz ze ścianami pachwinowymi spadły na wagony, dwa zawisły na wieszakach. Wskutek silnego zakopcenia sklepienia podział na segmenty nie był widoczny przed katastrofą. Przerwa w ruchu kolejowym, na tej bardzo ważnej linii, trwała około 15 godzin. W wyniku katastrofy 3 osoby znajdujące się na wiadukcie zostały ranne, w tym główny projektant przebudowy i spawacz przecinający zbrojenie przegubu w zworniku. Kilka wagonów zostało uszkodzonych. Niewiele brakowało a doszłoby do tragedii, Podnoszenie wiaduktu obserwowała wycieczka inżynierów i techników z Wrocławia. Na krótko przed katastrofą uczestnicy wycieczki oglądali wiadukt od dołu. Na szczęście zostali stamtąd wyprowadzeni w związku z przejazdem pociągu. Główną przyczyną katastrofy było postępowanie ze sklepieniem tak, jakby było ono z żelbetu, a nie z betonu niezbrojonego. Przy przygotowaniu półsklepień do podnoszenia zlikwidowano rozpór utrzymujący tę konstrukcję w równowadze. Półsklepienia stały się belkami swobodnie podpartymi, w których dominującym obciążeniem były momenty zginające. A do przeniesienia wywołanych nimi wewnętrznych sił rozciągających półsklepienia nie były dostosowane. Po uzyskaniu informacji, że w czasie przygotowania sklepienia do podnoszenia nie natrafiono w nim na zbrojenie, projektant podobno obliczył na budowie sklepienie zakładając, iż jest ono konstrukcją betonową. Okazało się, że naprężenia rozciągające w półsklepieniach – belkach niezbrojonych, będą mniejsze niż dopuszczalne. [więcej w: plan zagospodarowania przestrzennego piaseczno, chrustek travel, villa tugendhat ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: chrustek travel plan zagospodarowania przestrzennego piaseczno villa tugendhat

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
Remont łazienki

W naszych czterech kątach staramy się robić poszczególne remonty sukcesywnie, a co za ty idzie na takim poziomie, jakiego oczekiwalibyśmy. Ponieważ jak wiadomo posłużą nam one przez kilka, a nawet kilkanaście następnych lat. Wszystko uzależnione jest od naszych decyzji, jak również i działań. Ponieważ obszar opowiadający się za urządzaniem łazienek jest naprawdę obszernym. Wystarczy zajrzeć […]

Budownictwo wczoraj i dzis : The Skys the Limit: Zastosowanie radykalnej architektury

Dzięki innowacjom w materiałach budowlanych, technologiach projektowych i narzędziach budowlanych nowa generacja architektów może w końcu zrealizować konstrukcje, które wcześniej pozostałyby tylko marzeniami. Pojawienie się nowego wersetu z radykalnie rzeźbionymi budynkami, pokojami i instalacjami łączy rygorystyczną użyteczność z zabawną i najnowocześniejszą estetyką, ułatwiając wysoce funkcjonalne, a jednocześnie niezaprzeczalnie ekscytujące przestrzenie. The Sky. S the Limit […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: