Segmenty wraz ze scianami pachwinowymi spadly na wagony, dwa zawisly na wieszakach

Segmenty wraz ze ścianami pachwinowymi spadły na wagony, dwa zawisły na wieszakach. Wskutek silnego zakopcenia sklepienia podział na segmenty nie był widoczny przed katastrofą. Przerwa w ruchu kolejowym, na tej bardzo ważnej linii, trwała około 15 godzin. W wyniku katastrofy 3 osoby znajdujące się na wiadukcie zostały ranne, w tym główny projektant przebudowy i spawacz przecinający zbrojenie przegubu w zworniku. Kilka wagonów zostało uszkodzonych. Niewiele brakowało a doszłoby do tragedii, Podnoszenie wiaduktu obserwowała wycieczka inżynierów i techników z Wrocławia. Na krótko przed katastrofą uczestnicy wycieczki oglądali wiadukt od dołu. Na szczęście zostali stamtąd wyprowadzeni w związku z przejazdem pociągu. Główną przyczyną katastrofy było postępowanie ze sklepieniem tak, jakby było ono z żelbetu, a nie z betonu niezbrojonego. Przy przygotowaniu półsklepień do podnoszenia zlikwidowano rozpór utrzymujący tę konstrukcję w równowadze. Półsklepienia stały się belkami swobodnie podpartymi, w których dominującym obciążeniem były momenty zginające. A do przeniesienia wywołanych nimi wewnętrznych sił rozciągających półsklepienia nie były dostosowane. Po uzyskaniu informacji, że w czasie przygotowania sklepienia do podnoszenia nie natrafiono w nim na zbrojenie, projektant podobno obliczył na budowie sklepienie zakładając, iż jest ono konstrukcją betonową. Okazało się, że naprężenia rozciągające w półsklepieniach – belkach niezbrojonych, będą mniejsze niż dopuszczalne. [więcej w: plan zagospodarowania przestrzennego piaseczno, chrustek travel, villa tugendhat ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: chrustek travel plan zagospodarowania przestrzennego piaseczno villa tugendhat

Polecamy rowniez:
Najczęściej czytane:
Kolejne uszkodzenie mostu nastapilo we wrzesniu 1972 r.

Kolejne uszkodzenie mostu nastąpiło we wrześniu 1972 r. Tym razem, w czasie dużego sztormu, most został uderzony przez dryfujący holownik oraz ciągnioną przez niego barkę. Woda zniosła holownik pod most, przy czym został zerwany hol i barka obijała się o jarzma, aż w końcu oparła się o konstrukcję przęsła. Stwierdzono, że barka zniszczyła kilka pali […]

Uszkodzenie dwupoziomowego mostu przez rzeke Mystic w Bostonie

Uszkodzenie dwupoziomowego mostu przez rzekę Mystic w Bostonie (St. Zjedn. AP) zostało spowodowane przez ciężarówkę ze żwirem jadącą po dolnym pomoście. Uderzyła w słup podpierający górny pomost i wyrwała go, co spowodowało załamanie sześciometrowego odcinka tego pomostu. W katastrofie zginął kierowca.

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: