Pusty tankowiec uderzyl 24 lutego 1977 r. w filar, w wyniku czego na statek runelo przeslo kratownicowe i nastepnie zsunelo sie do wody.

Ofiarą kolizji ze statkiem stał się również most przez rzekę James w Hopewell (St. Zjedn. AP), użytkowany od 1967 r. Pusty tankowiec uderzył 24 lutego 1977 r. w filar, w wyniku czego na statek runęło przęsło kratownicowe i następnie zsunęło się do wody. Statek został zasypany elementami konstrukcji. Powodem kolizji było uszkodzenie mechanizmu steru, a rzucenie kotwicy nie zdołało zapobiec katastrofie. Wskutek uderzenia sąsiednie przęsło podnoszone zostało zablokowane w pozycji uniesionej i postanowiono je zabezpieczyć, aby zapobiec jego opuszczeniu i runięciu do wody. Gdy jednak próbowano wykonać zabezpieczenie konstrukcji, załamała się jedna z wież i przęsło zawisło tylko na kablach drugiej wieży. Podnoszone przęsło było kratownicowe i miało rozpiętość 72 m, zaś sąsiednie przęsło – rozpiętość 34 m. Ogólna długość mostu wynosi 1399 m. Przęsło, które spadło do rzeki nie nadawało się do ponownego użytku. Dźwig zainstalowany na barce ciągnionej przez holownik uderzył w dolną część mostu stalowego San Francisco – Oakland Bay, uszkadzając konstrukcję tego 41-letniego obiektu. Na obu jego pomostach trzeba było zamknąć dwa z pięciu pasów ruchu. Dolny pas został uszkodzony długości 13,2 m i jeden z narożników pasa uległ ścięciu. [więcej w: Grzejniki retro, Grzejniki retro krajobrazu wrocław, architekt poznań ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: architekt poznań architekt wnętrz wrocław Grzejniki retro

Najczęściej czytane:
Zniszczenia obiektów mostowych zdarzaja sie najczesciej na poludniu kraju, w pasie terenów podgórskich

Zniszczenia obiektów mostowych zdarzają się najczęściej na południu kraju, w pasie terenów podgórskich. Przy dużych powodziach bywają też niszczone mosty trwałe. Częstą przyczyną podmyć podpór jest wzrost prędkości wody pod mostem, spowodowany zmniejszeniem przepływu wskutek osadzenia przez wodę na filarach krzaków, pni drzew, gałęzi, snopów zboża itp. Na terenach podgórskich niebezpieczeństwo podmyć podpór zostało zwiększone […]

Katastrofy spowodowane przez pojazdy samochodowe Te katastrofy róznia sie nieco od powodowanych przez tabor kolejowy i plywajacy.

Przerwa w ruchu kolejowym trwała około dwóch tygodni. 9 Opisane wypadki są w większości następstwem katastrof kolejowych. Jak widać, należy mieć na uwadze możliwości tego rodzaju uszkodzeń obiektów mostowych i stosować zabezpieczenia ich elementów szczególnie narażonych na niebezpieczeństwo. Katastrofy spowodowane przez pojazdy samochodowe Te katastrofy różnią się nieco od powodowanych przez tabor kolejowy i pływający. […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: