Przeslo rozpietosci 85 m ma czesci wspornikowe dlugosci 39 m i czesc zawieszona dlugosci – 46 m.

Konstrukcja przęsła głównego zawiera części wspornikowe długości 189 m, o końcach podwieszonych kablami oraz część zawieszoną między wspornikami długości 46 m. Przęsło rozpiętości 85 m ma części wspornikowe długości 39 m i część zawieszoną długości – 46 m. Największa katastrofa mostu zdarzyła się 6 kwietnia 1964 r. , przy dobrej pogodzie, wkrótce po zapadnięciu zmroku. Tankowiec o wyporności 36 000 dwt, całkowicie załadowany, uderzył burtą w dwa filary H, z dala od przęseł żeglownych. Filary zostały zniszczone, runęły trzy przęsła 85-metrowe. Nim zamknięte most, kilka pojazdów spadło do jeziora. Jak wykazało dochodzenie, powodem zboczenia statku z właściwego kursu było uszkodzenie układu elektrycznego mechanizmu sterowania. Naprawa mostu trwała 6 miesięcy; kosztowała około 10 mln dolarów. Rekord uszkodzeń przez tabor pływający należy chyba do mostu na przeprawie przez zatokę Chesapeake. Przeprawa ma długość około 28 km, stanowią ją dwa mosty, dwie sztuczne wyspy i tunel. Mosty mają powtarzalne przęsła z betonu sprężonego rozpiętości 22,5 m. Ich podporami są jarzma zawierające po trzy wbite pale rurowe z betonu sprężonego, zwieńczone oczepem. Przeprawa została oddana do użytku w 1965 r. W listopadzie 1966 i marcu 1967 r. jednostki pływające uderzyły w most, jednak nie wyrządziły większych szkód. Most został zamknięty na miesiąc, w czasie którego dokonano naprawy. W grudniu 1967 r. dryfująca barka bez załogi, naładowana węglem uderzyła w most powodując przesunięcie konstrukcji przęsła prawie o 1,20 m. [więcej w: broker starogard, chrustek travel, eduwet ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: broker starogard chrustek travel eduwet

Polecamy rowniez:
Najczęściej czytane:
Kolizje z nowymi mostami mozna wytlumaczyc nie dostosowaniem dróg wodnych do przeszkód, jakimi bez watpienia moga byc nowe mosty i brakiem przyzwyczajenia wodniaków do tych obiektów.

Natomiast nie zanotowano kolizji z mostami eksploatowanymi od 20 do 60 lat i była mała liczba poważnych uszkodzeń mostów starszych niż 60-letnie. Kolizje z nowymi mostami można wytłumaczyć nie dostosowaniem dróg wodnych do przeszkód, jakimi bez wątpienia mogą być nowe mosty i brakiem przyzwyczajenia wodniaków do tych obiektów. Uszkodzenia starych mostów są zwykle wynikiem nieodpowiednich […]

Łazienka nowoczesna dla każdego

Pod nazwą „nowoczesna łazienka” kryje się tyle wystrojów i aranżacji, ile ludzi aktualnie o tym myśli, i to jest wspaniałe, ponieważ jest naprawdę małe prawdopodobieństwo znalezienia dwóch stu procentowo podobnych łazienek. Każdy człowiek inaczej widzi swoją łazienkę. Jedni chcą przytulną i komfortową, a inni wielką i bogato urządzoną, jedyne, co może ludzi ograniczyć to: własna […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: