Przeslo rozpietosci 85 m ma czesci wspornikowe dlugosci 39 m i czesc zawieszona dlugosci – 46 m.
Konstrukcja przęsła głównego zawiera części wspornikowe długości 189 m, o końcach podwieszonych kablami oraz część zawieszoną między wspornikami długości 46 m. Przęsło rozpiętości 85 m ma części wspornikowe długości 39 m i część zawieszoną długości – 46 m. Największa katastrofa mostu zdarzyła się 6 kwietnia 1964 r. , przy dobrej pogodzie, wkrótce po zapadnięciu zmroku. Tankowiec o wyporności 36 000 dwt, całkowicie załadowany, uderzył burtą w dwa filary H, z dala od przęseł żeglownych. Filary zostały zniszczone, runęły trzy przęsła 85-metrowe. Nim zamknięte most, kilka pojazdów spadło do jeziora. Jak wykazało dochodzenie, powodem zboczenia statku z właściwego kursu było uszkodzenie układu elektrycznego mechanizmu sterowania. Naprawa mostu trwała 6 miesięcy; kosztowała około 10 mln dolarów. Rekord uszkodzeń przez tabor pływający należy chyba do mostu na przeprawie przez zatokę Chesapeake. Przeprawa ma długość około 28 km, stanowią ją dwa mosty, dwie sztuczne wyspy i tunel. Mosty mają powtarzalne przęsła z betonu sprężonego rozpiętości 22,5 m. Ich podporami są jarzma zawierające po trzy wbite pale rurowe z betonu sprężonego, zwieńczone oczepem. Przeprawa została oddana do użytku w 1965 r. W listopadzie 1966 i marcu 1967 r. jednostki pływające uderzyły w most, jednak nie wyrządziły większych szkód. Most został zamknięty na miesiąc, w czasie którego dokonano naprawy. W grudniu 1967 r. dryfująca barka bez załogi, naładowana węglem uderzyła w most powodując przesunięcie konstrukcji przęsła prawie o 1,20 m. [więcej w: broker starogard, chrustek travel, eduwet ]
Powiązane tematy z artykułem: broker starogard chrustek travel eduwet