Powodem katastrofy bylo przesuniecie sie na jednym wagonie, poza skrajnie budowli, plyt betonowych, które uderzyly o konstrukcje

Powodem katastrofy było przesunięcie się na jednym wagonie, poza skrajnię budowli, płyt betonowych, które uderzyły o konstrukcję. W czasie przejazdu przez 82-letni jednotorowy most kolejowy przez rzekę Alabama koło Montgomery (St. Zjedn. AP) wysunął się z wagonu odcinek rury stalowej średnicy 1,8 m i ściął konstrukcję przęsła długości 57,7 m, powodując jej upadek z wysokości 16 m do wody. Pięć wagonów spadło do rzeki, na szczęście ofiar w ludziach nie było. Ponad 80 osób zginęło w katastrofie kolejowej vi Sydney (Australia), gdy pociąg dowożący ludzi do pracy uderzył o podporę wiaduktu, usytuowaną w odległości 1 m od toru. Spadające betonowe płyty pomostu o masie 200 t zgniotły 2 wagony. W chwili wypadku na wiadukcie znajdowały się 3 samochody. Stwierdzono, że pociąg jechał z nadmierną prędkością i że nie nastąpiłoby złamanie podpory, gdyby była zabezpieczona betonową ścianą ochronną. Przed stalowym mostem kratownicowym przez rzekę Klamath koło Hornbrook (St. Zjedn. AP) wykoleiła się lokomotywa pociągu towarowego uderzając w konstrukcję przęsła, która runęła do rzeki. Lokomotywa była na końcu pociągu, składającego się z 115 wagonów towarowych. Most został wybudowany w 1886 r. Badano go dokładnie ultradźwiękami i regularnie kontrolowali go pracownicy kolejowi. W czerwcu 1974 r. pociąg uszkodził most kolejowy przez Wisłę w Nagnajowie. Jest to obiekt jednotorowy. [patrz też: pokrowce antyroztoczowe, spreżyny talerzowe, wzorcowanie termometrow ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: pokrowce antyroztoczowe spreżyny talerzowe wzorcowanie termometrow

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
Potrzeby i możliwości melioracji

Łącznie ze studiami topograficznymi i hydrograficznymi ustala się potrzeby i możliwości pewnych melioracji, jak osuszanie i nawodnienie, regulacja rzek i strumieni, wyzyskanie sil wodnych. Określenie bogactw mineralnych na terenach miasta i w jego bliższej lub dalszej okolicy (rudy, węgiel czarny i brunatny, ropa naftowa, wody mineralne, źródła lecznicze, kamień, wapno, glina, żwir, piasek itp) oraz […]

Zagadnienia ulicy lub dzielnicy zabytkowej w mieście dużym

W tym wypadku potraktowanie lokalnego zagadnienia z szerszego punktu widzenia całości komunikacji miejskiej prowadzi zwykle do pozytywnych rozwiązań. Skierowanie ruchu do równoległych ulic pochodzenia późniejszego, nadających się do poszerzenia, rozdwojenie ruchu na dwie ulice jednokierunkowe, rozdwojenia na ruch ciężarowy i osobowy i skierowanie go różnymi ulicami mniej więcej równoległymi oto środki, które w sposób celowy […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: