Pojemność pojedynczych wagonów poszczególnych typów

Pojemność pojedynczych wagonów poszczególnych typów jest bardzo różna i waha się w granicach 30—100 pasażerów, przy czym bierze się pod uwagę miejsca siedzące i stojące, które przy krótkich przejazdach nie są uważane za niedogodne. Wagon tramwaju, względnie kolejki, należy uważać za najbardziej pojemny środek komunikacji miejskiej, a przy tym dostatecznie elastyczny, gdyż łatwość dodania wagonów przyczepnych na stacjach końcowych oraz gęstość pociągów może w krótkim czasie zadośćuczynić parokrotnemu wzmożeniu ruchu na danym odcinku sieci komunikacyjnej. Przeprowadzając analizę ruchu w całości sieci komunikacyjnej miasta i jego peryferii zauważymy, że pojemność wagonów odgrywa tu dużą rolę pociąg kolei normalnotorowej o długości około 200 m może pomieścić ponad 800 pasażerów; pociąg kolejki elektrycznej mieści w 5 wagonach po 70 pasażerów, tj. 350 osób; pociąg tramwajowy o trzech wagonach — 120 do 200 pasażerów. Jeżeli szereg ten zaokrąglimy liczbami dotyczącymi autobusu, samochodu, piechura oraz kolejek typu Metro, będziemy mogli zdać sobie sprawę, w jaki sposób ruch masowy w mieście wpływa na natężenie funkcji arterii komunikacyjnej i jakie wywołuje w niej zmiany konstrukcyjne. Przy tym przyjmiemy pod uwagę, że kolej normalnotorowa oraz kolejki typu «Metro», mogą rozwijać znacznie większą szybkość niż pojazdy, jadące w poziomie ulicy i nie izolowane od ruchu ulicznego innego rodzaju. Przyjmujemy więc w poniższym zestawieniu wspólną przeciętną szybkość dla kolejki jadącej w ulicy, tramwaju, autobusu i samochodu indywidualnego tak, jak to w praktyce ruchu ulicznego ma miejsce, w szczególności w arteriach o dużym natężeniu ruchu. Powierzchnię ulicy, odpowiadającą jednemu piechurowi, idącemu po chodniku w różnych porach doby w tramwajach warszawskich przed r. 1939 — na poszczególnych liniach. Najwyższe natężenie widoczne w godzinach rozpoczęcia i ukończenia pracy. Wykres przedstawia ilość pasażerów określamy ją na 0,75 X 1,00 m czyli 0,75 m [podobne: kostka granitowa wydajność, farba silikatowa, piasek gliniasty ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: farba silikatowa kostka granitowa wydajność piasek gliniasty

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
W katastrofie zginelo 10 automobilistów, którzy nie spostrzegli niebezpieczenstwa: 7 samochodów runelo z wysokosci 4.

W katastrofie zginęło 10 automobilistów, którzy nie spostrzegli niebezpieczeństwa: 7 samochodów runęło z wysokości 4. 0 m do morza. Most wybudowany w 1960 r. charakteryzował się nie zwykłą konstrukcją: miał łuki z rur o Cb 32 cm. takie rozwiązanie przyjęto, aby nie utrudniać żeglugi.

Trendy wystroju

Ogólnym trendem stał się fakt opowiadający się za tym, że materiał, jaki wykorzystamy do wykańczania łazienek musi być funkcjonalny, jak również i odporny na wilgoć. Ponieważ niewątpliwym jest to, że w łazience wilgoć, para i inne czynniki są na porządku dziennym. Zatem trzeba po pierwsze tak zaplanować swoje działania, a żeby spełniały warunki, z jakimi […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: