Oznaczanie powierzchnie, odpowiadających potrzebom mieszkalnictwa i zabudowy handlowej i przemysłowej

O ile na danym obszarze wchodzi w grę czynnik warowności, w postaci rozlokowania wojsk lub zakładów i urządzeń technicznych wojskowych, należy badania topograficzne przeprowadzić bardzo szczegółowo pod tym właśnie kątem widzenia. Sprawa obrony państwa, nadrzędna w stosunku do lokalnych potrzeb mieszkalnictwa, przemysłu lub handlu, wykazuje często ścisły związek z budową terenu i jego cechami topograficznymi. Z drugiej strony stojąc nieraz w sprzeczności pod niektórymi względami z potrzebami życia codziennego, powinna tym bardziej być skoordynowana ze wskazaniami innych czynników urbanistycznych. Wpływy czynnika warowności, szczególnie w miastach Polski, występują bardzo silnie, reprezentują dawne dążności militarne rządów okupacyjnych, pozostawiając liczne i daleko sięgające Ślady w ich charakterze topograficznym. Pasy fortyfikacyjne, wielkie budowle fortów, pola ćwiczebne, tereny i zabudowania koszarowe czy administracyjne odgrywają tu nieraz rolę wybitną w konstrukcji polskiego miasta współczesnego. Studium topograficzne wiąże się również organicznie ze wszystkimi zagadnieniami komunikacyjnymi. Tak komunikacje wodne, jak i lądowe wszelkiego typu począwszy od prymitywnych traktów Średniowiecznych, a kończąc na nowoczesnym lotnictwie i budowie autostrad, uzależnione Są w wysokim stopniu od układu terenu, od szczegółów jego rzeźby. Najdawniejsze wielkie szlaki komunikacyjne wodne, rzeki i morza stanowiły podstawę istnienia i rozwoju znanych w historii ludzkości najwybitniejszych organizmów urbanistycznych. W wyjątkowych tylko wypadkach specjalne wymagania czynnika gospodarczego lub czynnika warowności powodują powstanie miasta w okolicach, których charakter topograficzny przeczy wyżej przytoczonym cechom. [podobne: wierszyk na zaproszenie ślubne zamiast kwiatów, wierszyk na zaproszenie ślubne zamiast kwiatów projektowanie, wierszyk na zaproszenie ślubne zamiast kwiatów wnętrz ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: grzejniki retro konsorcjum stali zielonka wierszyk na zaproszenie ślubne zamiast kwiatów

Polecamy rowniez:
Najczęściej czytane:
Mosty te byly skladane z odcinków zawierajacych dwa dzwigary blachownicowe w rozstawie osi 1,45 m, laczone na sruby.

Mosty te były składane z odcinków zawierających dwa dźwigary blachownicowe w rozstawie osi 1,45 m, łączone na śruby. Konstrukcję mostu zmontowano na brzegu i ustawiono dźwigami na podporach. Obliczeniowe ugięcie konstrukcji wynosiło 6,3 cm. W czasie obciążenia próbnego na most wjechały dwa parowozy. Zmierzona wówczas strzałka wynosiła 6,8 cm.

Przeslo rozpietosci 85 m ma czesci wspornikowe dlugosci 39 m i czesc zawieszona dlugosci – 46 m.

Konstrukcja przęsła głównego zawiera części wspornikowe długości 189 m, o końcach podwieszonych kablami oraz część zawieszoną między wspornikami długości 46 m. Przęsło rozpiętości 85 m ma części wspornikowe długości 39 m i część zawieszoną długości – 46 m. Największa katastrofa mostu zdarzyła się 6 kwietnia 1964 r. , przy dobrej pogodzie, wkrótce po zapadnięciu zmroku. […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: