O wybudowaniu obecnego, slynnego ze swego piekna mostu kamiennego, zadecydowal tragiczny wypadek w 1450 r.

Ulegał on częstym uszkodzeniom wskutek zarówno niekorzystnych warunków gruntowych jak i nietrwałości materiału. O wybudowaniu obecnego, słynnego ze swego piękna mostu kamiennego, zadecydował tragiczny wypadek w 1450 r. Pod naporem ludzi, którzy chcieli podziwiać z mostu festyn urządzony w związku z wjazdem do miasta cesarza Fryderyka II, pękły drewniane poręcze, a liczni widzowie zostali zepchnięci do wody i wielu z nich utonęło. Również obfite opady śniegu mogą spowodować nadmierne obciążenie, załamujące konstrukcję. Taką katastrofę zanotowano w 1820 r. (Steinman i Watson, 1957). Zniszczony został most wiszący Brownsville w stanie Pensylwania (St. Zjedn. AP) – jeden z pierwszych tego typu, który szybko przyjął się w Stanach Zjednoczonych. Po dużej śnieżycy przez most przejeżdżał wóz naładowany towarem. Łączne masy wozu i śniegu okazały się zbyt duże i most zawalił się z hukiem. Furman spadł do wody, ale na szczęście nic mu się nie stało. Przekonanie o bezpieczeństwie mostów wiszących, budowanych nowoczesnymi metodami, zostało zachwiane pozornie niewielką katastrofą, która w 1853 r. wydarzyła się na moście przez rzekę Licking (St. Zjedn. AP). Most ten załamał się dwa tygodnie po oddaniu do użytku, gdy przechodziło po mim stado bydła. Po uszkodzeniu przez powódź w 1897 r. mostu kolejowego o rozpiętości przęseł 45 m przez rzekę Adour (Francja), w celu utrzymania ruchu ustawiono most tymczasowy typu Marcille, jaki wówczas używała armia francuska. [patrz też: Grzejnik retro, architekt poznań, grzejnik dekoracyjny ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: architekt poznań grzejnik dekoracyjny Grzejnik retro

Najczęściej czytane:
Pojemność pojedynczych wagonów poszczególnych typów

Pojemność pojedynczych wagonów poszczególnych typów jest bardzo różna i waha się w granicach 30—100 pasażerów, przy czym bierze się pod uwagę miejsca siedzące i stojące, które przy krótkich przejazdach nie są uważane za niedogodne. Wagon tramwaju, względnie kolejki, należy uważać za najbardziej pojemny środek komunikacji miejskiej, a przy tym dostatecznie elastyczny, gdyż łatwość dodania wagonów […]

Wystrój łazienek

Oczywistym jest to, że wystrój łazienek stosowany kiedyś, a dziś znacznie się różni. Ponieważ wpływa na to ogrom czynników. Podstawowymi są możliwości, jakie znajdują się w naszym zasięgu. Dlatego że kiedyś dostępna była typowo podstawa, czyli jeden rodzaj umywalek, wanien, sedesów, i wielu innych sprzętów, jakie znajdują się w łazience. Co więcej każdy z nich […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: