O wybudowaniu obecnego, slynnego ze swego piekna mostu kamiennego, zadecydowal tragiczny wypadek w 1450 r.

Ulegał on częstym uszkodzeniom wskutek zarówno niekorzystnych warunków gruntowych jak i nietrwałości materiału. O wybudowaniu obecnego, słynnego ze swego piękna mostu kamiennego, zadecydował tragiczny wypadek w 1450 r. Pod naporem ludzi, którzy chcieli podziwiać z mostu festyn urządzony w związku z wjazdem do miasta cesarza Fryderyka II, pękły drewniane poręcze, a liczni widzowie zostali zepchnięci do wody i wielu z nich utonęło. Również obfite opady śniegu mogą spowodować nadmierne obciążenie, załamujące konstrukcję. Taką katastrofę zanotowano w 1820 r. (Steinman i Watson, 1957). Zniszczony został most wiszący Brownsville w stanie Pensylwania (St. Zjedn. AP) – jeden z pierwszych tego typu, który szybko przyjął się w Stanach Zjednoczonych. Po dużej śnieżycy przez most przejeżdżał wóz naładowany towarem. Łączne masy wozu i śniegu okazały się zbyt duże i most zawalił się z hukiem. Furman spadł do wody, ale na szczęście nic mu się nie stało. Przekonanie o bezpieczeństwie mostów wiszących, budowanych nowoczesnymi metodami, zostało zachwiane pozornie niewielką katastrofą, która w 1853 r. wydarzyła się na moście przez rzekę Licking (St. Zjedn. AP). Most ten załamał się dwa tygodnie po oddaniu do użytku, gdy przechodziło po mim stado bydła. Po uszkodzeniu przez powódź w 1897 r. mostu kolejowego o rozpiętości przęseł 45 m przez rzekę Adour (Francja), w celu utrzymania ruchu ustawiono most tymczasowy typu Marcille, jaki wówczas używała armia francuska. [patrz też: słupki odgradzające, wzorcowanie termometrow, hurtownia portfeli ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: hurtownia portfeli słupki odgradzające wzorcowanie termometrow

Najczęściej czytane:
Promień łuku po, którym porusza się pociąg

Długość, waga i nośność wagonów osobowych i ciężarowych, przekraczająca czterdzieści ton, długość pociągów, składających sie z kilkudziesieciu lub nawet stu wagonów towarowych wymagają prowadzenia linii możliwie w kierunku prostym lub po łukach o możliwie największym promieniu. Przyjmuje się na szlaku promienie równe 500—600 m.; w pobliżu zaś i na obszarze miast i w warunkach terenowych […]

Budownictwo i architektura : Klinika Majima / DIG Architekci

Tomohiro Sakashita Architekci: DIG Architects Lokalizacja: Nagoya, Prefektura Aichi, Japonia Zespół projektowy: Akinori Yoshimura, Maki Yoshimura Rok budowy: 2010 Zdjęcia: Tomohiro Sakashita + 14 Obszar projektu: 829,22 m2 Powierzchnia brutto: 361,84 m2 Reinterpretacja typowych elementów architektury drewnianej , złożona przestrzeń. Próbowaliśmy reinterpretować tradycyjny wygląd architektury drewnianej, dachu dwuspadowego i dużego daszka, pod pojęciem składania . […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: