O wybudowaniu obecnego, slynnego ze swego piekna mostu kamiennego, zadecydowal tragiczny wypadek w 1450 r.

Ulegał on częstym uszkodzeniom wskutek zarówno niekorzystnych warunków gruntowych jak i nietrwałości materiału. O wybudowaniu obecnego, słynnego ze swego piękna mostu kamiennego, zadecydował tragiczny wypadek w 1450 r. Pod naporem ludzi, którzy chcieli podziwiać z mostu festyn urządzony w związku z wjazdem do miasta cesarza Fryderyka II, pękły drewniane poręcze, a liczni widzowie zostali zepchnięci do wody i wielu z nich utonęło. Również obfite opady śniegu mogą spowodować nadmierne obciążenie, załamujące konstrukcję. Taką katastrofę zanotowano w 1820 r. (Steinman i Watson, 1957). Zniszczony został most wiszący Brownsville w stanie Pensylwania (St. Zjedn. AP) – jeden z pierwszych tego typu, który szybko przyjął się w Stanach Zjednoczonych. Po dużej śnieżycy przez most przejeżdżał wóz naładowany towarem. Łączne masy wozu i śniegu okazały się zbyt duże i most zawalił się z hukiem. Furman spadł do wody, ale na szczęście nic mu się nie stało. Przekonanie o bezpieczeństwie mostów wiszących, budowanych nowoczesnymi metodami, zostało zachwiane pozornie niewielką katastrofą, która w 1853 r. wydarzyła się na moście przez rzekę Licking (St. Zjedn. AP). Most ten załamał się dwa tygodnie po oddaniu do użytku, gdy przechodziło po mim stado bydła. Po uszkodzeniu przez powódź w 1897 r. mostu kolejowego o rozpiętości przęseł 45 m przez rzekę Adour (Francja), w celu utrzymania ruchu ustawiono most tymczasowy typu Marcille, jaki wówczas używała armia francuska. [patrz też: plan zagospodarowania przestrzennego piaseczno, broker starogard, chrustek travel ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: broker starogard chrustek travel plan zagospodarowania przestrzennego piaseczno

Najczęściej czytane:
Piękno dla młodych

Osoby młode mają zupełnie inne poglądy na temat urządzania poszczególnych pomieszczeń. Ponieważ wywodzą się z nieco innych czasów, jak również i schematów wystroju. Jednym słowem idą w nowoczesność, chyba, że charakteryzuje ich zupełnie nietypowy styl. Ich łazienki są zazwyczaj funkcjonalne, jak również i uwzględniające ich prywatne potrzeby. Ponieważ jak doskonale wiadomo czasem, preferuje się montowanie […]

Zniszczenia obiektów mostowych zdarzaja sie najczesciej na poludniu kraju, w pasie terenów podgórskich

Zniszczenia obiektów mostowych zdarzają się najczęściej na południu kraju, w pasie terenów podgórskich. Przy dużych powodziach bywają też niszczone mosty trwałe. Częstą przyczyną podmyć podpór jest wzrost prędkości wody pod mostem, spowodowany zmniejszeniem przepływu wskutek osadzenia przez wodę na filarach krzaków, pni drzew, gałęzi, snopów zboża itp. Na terenach podgórskich niebezpieczeństwo podmyć podpór zostało zwiększone […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: