Najpierw usunieto szyny, pomost i niektóre poprzecznice

Przedsiębiorca, który zastosował oryginalny sposób rozbiórki blachownicowego mostu kolejowego był przekonany o poprawności swego postępowania. Najpierw usunięto szyny, pomost i niektóre poprzecznice. Następnie przystąpiono do przecinania środników dźwigarów głównych, zaczynając w punktach położonych kilkanaście centymetrów od końca dolnych pasów. Cięcie przebiegało po krzywiźnie w górę, ku środkowi przęsła, gdzie pozostawiono krótki nieprzecięty odcinek . Zamierzono bowiem usunąć górną część konstrukcji za pomocą dźwigu, który w tym celu ustawiono na moście. Most załamał się w czasie przecinania dźwigarów. Przedsiębiorca uważał, że jego postępowanie było słuszne, gdyż cięcia przebiegały wzdłuż linii wyznaczonej z obliczenia wytrzymałości konstrukcji, potrzebnej przy działających na nią momentach zginających w czasie robót rozbiórkowych. Chociaż katastrofa dowiodła, że przyjęta metoda była niewłaściwa. przedsiębiorca powołał się na fakt zastosowania jej uprzednio z powodzeniem w kilku przypadkach (Short, 1968). Kratownicowy most długości 55 m w Buffalo (St. Zjedn. AP) załamał się w czasie rozbiórki, przy wycinaniu otworów dla ułożenia ładunków wybuchowych. Tego rodzaju wypadek jest ostrzeżeniem przed niewłaściwym prowadzeniem minerskich robót rozbiórkowych. W czasie rozbiórki pomostu wiaduktu w Acron runął z wysokości 7,5 m, na niżej położoną autostradę, wspornikowy chodnik o masie 15 t. Spowodowało to śmierć dwóch automobilistów i ranienie trzech. Wypadek zdarzył się, gdy robotnicy wykuwali beton w chodniku z kanałami dla przewodów telefonicznych. Przypuszcza się, że zostały przy tym uszkodzone pręty zbrojeniowe chodnika . Elektryfikacja linii kolejowej wymaga dostosowania obiektów mostowych do zwiększonej skrajni budowli. [więcej w: kolorowanki do druku disney, konsorcjum stali cennik, bizuteria recznie robiona ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: bizuteria recznie robiona kolorowanki do druku disney konsorcjum stali cennik

Polecamy rowniez:
Najczęściej czytane:
Statek najechal na konstrukcje bocznego przesla dlugosci 24,5 m

Wydano też zarządzenie, w którym podkreślono konieczność badania odporności konstrukcji na uderzenia jednostek pływających i ustalania zagrożeń mostów z przęsłem podnoszonym, w przypadku wąskich kanałów żeglugowych, szczególnie jeżeli są usytuowane w łuku . Zmylenie kursu przez frachtowiec stało się też przyczyną katastrofy mostu z przęsłem podnoszonym przez rzekę Saginaw (St. Zjedn. AP). Statek najechał na […]

Konstrukcje mostu stanowia kratownice ciagle, bez slupów i wieszaków, wykonane ze stali 18 G2A, z jezdnia dolna i szynami na mostownicach

Konstrukcję mostu stanowią kratownice ciągłe, bez słupów i wieszaków, wykonane ze stali 18 G2A, z jezdnią dolną i szynami na mostownicach. Obok mostu kolejowego jest usytuowany most drogowy również o konstrukcji kratownicowej. Rozstaw tych obiektów w świetle jest rzędu 0,5 m. Linia kolejowa na dojeździe do Wisły jest położona w łuku o wypukłości skierowanej w […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: