Mosty te byly skladane z odcinków zawierajacych dwa dzwigary blachownicowe w rozstawie osi 1,45 m, laczone na sruby.

Mosty te były składane z odcinków zawierających dwa dźwigary blachownicowe w rozstawie osi 1,45 m, łączone na śruby. Konstrukcję mostu zmontowano na brzegu i ustawiono dźwigami na podporach. Obliczeniowe ugięcie konstrukcji wynosiło 6,3 cm. W czasie obciążenia próbnego na most wjechały dwa parowozy. Zmierzona wówczas strzałka wynosiła 6,8 cm. Stwierdzono jednak różnicę ugięć dźwigarów 2,5 cm. Przy powtórzeniu obciążenia nastąpiło skręcenie jednego dźwigam, w następstwie czego parowóz spadł do rzeki. Badając zniszczoną konstrukcję stwierdzono, że powodem katastrofy były: zła jakość i stare pęknięcia metalu oraz niewłaściwie wykonane nity, które uległy ścięciu. W moście nie było zwiatrowań poziomych. Umożliwiło to skręcenie oraz boczne wygięcie dźwigarów i w rezultacie nadmierne ugięcie pionowe. Most charakteryzował się przy tym zmniejszoną sztywnością stężeń poprzecznych, wskutek przymocowania ich na śruby, w dodatku różne w obu dźwigarach. Spowodowało to przeciążenie jednego z nich doprowadziło do jego przewrócenia (Godard 1924). Od 113 lat stał dwujezdniowy most drogowy koło Ariccia na południe od Rzymu. Miał 18 łukowych kamiennych przęseł w stylu starych akweduktów rzymskich. W każdym przęśle były trzy poziomy łuków. Załamały się nagle dwa przęsła. Przez powstałą 9-metrową wyrwę , spadły dwa samochody do głębokiej rozpadliny. [patrz też: plan zagospodarowania przestrzennego piaseczno, plan zagospodarowania przestrzennego zabierzów, eduwet ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: eduwet plan zagospodarowania przestrzennego piaseczno plan zagospodarowania przestrzennego zabierzów

Najczęściej czytane:
Zniszczenia obiektów mostowych zdarzaja sie najczesciej na poludniu kraju, w pasie terenów podgórskich

Zniszczenia obiektów mostowych zdarzają się najczęściej na południu kraju, w pasie terenów podgórskich. Przy dużych powodziach bywają też niszczone mosty trwałe. Częstą przyczyną podmyć podpór jest wzrost prędkości wody pod mostem, spowodowany zmniejszeniem przepływu wskutek osadzenia przez wodę na filarach krzaków, pni drzew, gałęzi, snopów zboża itp. Na terenach podgórskich niebezpieczeństwo podmyć podpór zostało zwiększone […]

Kolizje z nowymi mostami mozna wytlumaczyc nie dostosowaniem dróg wodnych do przeszkód, jakimi bez watpienia moga byc nowe mosty i brakiem przyzwyczajenia wodniaków do tych obiektów.

Natomiast nie zanotowano kolizji z mostami eksploatowanymi od 20 do 60 lat i była mała liczba poważnych uszkodzeń mostów starszych niż 60-letnie. Kolizje z nowymi mostami można wytłumaczyć nie dostosowaniem dróg wodnych do przeszkód, jakimi bez wątpienia mogą być nowe mosty i brakiem przyzwyczajenia wodniaków do tych obiektów. Uszkodzenia starych mostów są zwykle wynikiem nieodpowiednich […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: