Mosty te byly skladane z odcinków zawierajacych dwa dzwigary blachownicowe w rozstawie osi 1,45 m, laczone na sruby.

Mosty te były składane z odcinków zawierających dwa dźwigary blachownicowe w rozstawie osi 1,45 m, łączone na śruby. Konstrukcję mostu zmontowano na brzegu i ustawiono dźwigami na podporach. Obliczeniowe ugięcie konstrukcji wynosiło 6,3 cm. W czasie obciążenia próbnego na most wjechały dwa parowozy. Zmierzona wówczas strzałka wynosiła 6,8 cm. Stwierdzono jednak różnicę ugięć dźwigarów 2,5 cm. Przy powtórzeniu obciążenia nastąpiło skręcenie jednego dźwigam, w następstwie czego parowóz spadł do rzeki. Badając zniszczoną konstrukcję stwierdzono, że powodem katastrofy były: zła jakość i stare pęknięcia metalu oraz niewłaściwie wykonane nity, które uległy ścięciu. W moście nie było zwiatrowań poziomych. Umożliwiło to skręcenie oraz boczne wygięcie dźwigarów i w rezultacie nadmierne ugięcie pionowe. Most charakteryzował się przy tym zmniejszoną sztywnością stężeń poprzecznych, wskutek przymocowania ich na śruby, w dodatku różne w obu dźwigarach. Spowodowało to przeciążenie jednego z nich doprowadziło do jego przewrócenia (Godard 1924). Od 113 lat stał dwujezdniowy most drogowy koło Ariccia na południe od Rzymu. Miał 18 łukowych kamiennych przęseł w stylu starych akweduktów rzymskich. W każdym przęśle były trzy poziomy łuków. Załamały się nagle dwa przęsła. Przez powstałą 9-metrową wyrwę , spadły dwa samochody do głębokiej rozpadliny. [patrz też: Grzejnik retro, aranżacja wnętrz, aranżacje wnętrz ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: aranżacja wnętrz aranżacje wnętrz Grzejnik retro

Najczęściej czytane:
Charakterystyczne objawy urbanizacji

Spostrzeżenia, dotyczące wielu typowych miast Europy i Ameryki, a zilustrowane na kilku przytoczonych przykładach, wskazują na istnienie charakterystycznych objawów urbanizacji. Na początku wieku XIX miasta leżały w przestrzeniach wolnych, ekonomicznie, społecznie i technicznie mało lub wcale nie zorganizowanych. Europa posiadała obok terenów rolnych wielkie jeszcze Obszary leśne, nieużytki itd. Miasta amerykańskie powstawały w przestrzeni niemal […]

Tramwaje i kolejki

W naszych warunkach klimatycznych nie jest wskazane stosowanie spadków ponad 6—7%. Pierwszorzędnym warunkiem sprawności tramwaju i kolejki jest prowadzenie linii na własnym torowisku, uniezależniającym je od ruchu ulicznego kołowego i pieszego. Warunek ten jest trudny do spełnienia w zabudowanym już ciasno Śródmieściu, lecz daje się zwykle zrealizować na przedmieściach i na peryferiach, tj. tam właśnie, […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: