Mosty te byly skladane z odcinków zawierajacych dwa dzwigary blachownicowe w rozstawie osi 1,45 m, laczone na sruby.

Mosty te były składane z odcinków zawierających dwa dźwigary blachownicowe w rozstawie osi 1,45 m, łączone na śruby. Konstrukcję mostu zmontowano na brzegu i ustawiono dźwigami na podporach. Obliczeniowe ugięcie konstrukcji wynosiło 6,3 cm. W czasie obciążenia próbnego na most wjechały dwa parowozy. Zmierzona wówczas strzałka wynosiła 6,8 cm. Stwierdzono jednak różnicę ugięć dźwigarów 2,5 cm. Przy powtórzeniu obciążenia nastąpiło skręcenie jednego dźwigam, w następstwie czego parowóz spadł do rzeki. Badając zniszczoną konstrukcję stwierdzono, że powodem katastrofy były: zła jakość i stare pęknięcia metalu oraz niewłaściwie wykonane nity, które uległy ścięciu. W moście nie było zwiatrowań poziomych. Umożliwiło to skręcenie oraz boczne wygięcie dźwigarów i w rezultacie nadmierne ugięcie pionowe. Most charakteryzował się przy tym zmniejszoną sztywnością stężeń poprzecznych, wskutek przymocowania ich na śruby, w dodatku różne w obu dźwigarach. Spowodowało to przeciążenie jednego z nich doprowadziło do jego przewrócenia (Godard 1924). Od 113 lat stał dwujezdniowy most drogowy koło Ariccia na południe od Rzymu. Miał 18 łukowych kamiennych przęseł w stylu starych akweduktów rzymskich. W każdym przęśle były trzy poziomy łuków. Załamały się nagle dwa przęsła. Przez powstałą 9-metrową wyrwę , spadły dwa samochody do głębokiej rozpadliny. [patrz też: plan zagospodarowania przestrzennego piaseczno, plan zagospodarowania przestrzennego zabierzów, eduwet ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: eduwet plan zagospodarowania przestrzennego piaseczno plan zagospodarowania przestrzennego zabierzów

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
Druga polowa w. XIX

Druga połowa w. XIX była epoka burzenia jednych cennych zabytków dla rzekomego podniesienia wartości drugich. Ogołocenie genialnych dzieł gotyku — katedry paryskiej i kolońskiej, zniesienie monumentalnego pierścienia Średniowiecznych i renesansowych fortyfikacji, perły zabytkowych miast europejskich — Krakowa, oto typowe i jaskrawe przykłady błędnego i powierzchownego ujmowania spraw i urbanistyki i konserwacji zabytków. W dwóch pierwszych […]

Zagadnienia ulicy lub dzielnicy zabytkowej w mieście dużym

W tym wypadku potraktowanie lokalnego zagadnienia z szerszego punktu widzenia całości komunikacji miejskiej prowadzi zwykle do pozytywnych rozwiązań. Skierowanie ruchu do równoległych ulic pochodzenia późniejszego, nadających się do poszerzenia, rozdwojenie ruchu na dwie ulice jednokierunkowe, rozdwojenia na ruch ciężarowy i osobowy i skierowanie go różnymi ulicami mniej więcej równoległymi oto środki, które w sposób celowy […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: