Mosty te byly skladane z odcinków zawierajacych dwa dzwigary blachownicowe w rozstawie osi 1,45 m, laczone na sruby.

Mosty te były składane z odcinków zawierających dwa dźwigary blachownicowe w rozstawie osi 1,45 m, łączone na śruby. Konstrukcję mostu zmontowano na brzegu i ustawiono dźwigami na podporach. Obliczeniowe ugięcie konstrukcji wynosiło 6,3 cm. W czasie obciążenia próbnego na most wjechały dwa parowozy. Zmierzona wówczas strzałka wynosiła 6,8 cm. Stwierdzono jednak różnicę ugięć dźwigarów 2,5 cm. Przy powtórzeniu obciążenia nastąpiło skręcenie jednego dźwigam, w następstwie czego parowóz spadł do rzeki. Badając zniszczoną konstrukcję stwierdzono, że powodem katastrofy były: zła jakość i stare pęknięcia metalu oraz niewłaściwie wykonane nity, które uległy ścięciu. W moście nie było zwiatrowań poziomych. Umożliwiło to skręcenie oraz boczne wygięcie dźwigarów i w rezultacie nadmierne ugięcie pionowe. Most charakteryzował się przy tym zmniejszoną sztywnością stężeń poprzecznych, wskutek przymocowania ich na śruby, w dodatku różne w obu dźwigarach. Spowodowało to przeciążenie jednego z nich doprowadziło do jego przewrócenia (Godard 1924). Od 113 lat stał dwujezdniowy most drogowy koło Ariccia na południe od Rzymu. Miał 18 łukowych kamiennych przęseł w stylu starych akweduktów rzymskich. W każdym przęśle były trzy poziomy łuków. Załamały się nagle dwa przęsła. Przez powstałą 9-metrową wyrwę , spadły dwa samochody do głębokiej rozpadliny. [patrz też: gładź gipsowa cennik, nawierzchnia żwirowa, farba silikatowa ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: farba silikatowa gładź gipsowa cennik nawierzchnia żwirowa

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
Charakter rolniczej podstawy ekonomicznej życia

Charakter rolniczej podstawy ekonomicznej życia ówczesnego panował w ogromnej większości miast małych i średnich. Zaledwie drobna część organizmów urbanistycznych, a mianowicie nieliczne miasta wielkie, wyodrębniały się swym ustrojem i budowa Od całości kraju. Poza dość prymitywną siecią dróg żadne inne czynniki natury przestrzennej i konstrukcyjnej nie wiązały bezpośrednio miast owej epoki, Obraz wręcz przeciwny spostrzegamy […]

Najpierw usunieto szyny, pomost i niektóre poprzecznice

Przedsiębiorca, który zastosował oryginalny sposób rozbiórki blachownicowego mostu kolejowego był przekonany o poprawności swego postępowania. Najpierw usunięto szyny, pomost i niektóre poprzecznice. Następnie przystąpiono do przecinania środników dźwigarów głównych, zaczynając w punktach położonych kilkanaście centymetrów od końca dolnych pasów. Cięcie przebiegało po krzywiźnie w górę, ku środkowi przęsła, gdzie pozostawiono krótki nieprzecięty odcinek . Zamierzono […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: