Podstawowe szlaki komunikacyjne, paÅ„stwowe i miÄ™dzynarodowe, wynikajÄ…ce z samej przyrody, a wiÄ™c szlaki rzeczne oraz główne kierunki ladowe istniejÄ…ce, wzglÄ™dnie możliwoÅ›ci ich uzupeÅ‚nienia i prowadzenia oto trzeci punkt badania. Tworzy on ma w zakresie i możliwoÅ›ci gospodarczych, komunikacyjnych itd., a wobec potężnych podobnie jak w wiekach ubiegÅ‚ych, powstanie, istnienie i rozwój miasta w czasach dzisiejszych opiera siÄ™ na podstawie warunków przyrodzonych. Zarys współczesnego projektu urbanistycznego, organicznie zwiÄ...
Wszechstronne zrozumienie celów i funkcji poszczególnych zaÅ‚ożeÅ„ budowlanych oraz wysoki poziom kultury artystycznej cechowaÅ‚y dawnÄ… urbanistykÄ™ i architekturÄ™. TrawestujÄ…c znane przysÅ‚owie angielskie «the right man on the right place», można zauważyć, że budowniczowie epok ubiegÅ‚ych stawiali wÅ‚aÅ›ciwy budynek i wÅ‚aÅ›ciwe zaÅ‚ożenie urbanistyczne na wÅ‚aÅ›ciwym miejscu. Przy tym wÅ‚aÅ›ciwość ta polegaÅ‚a nie tylko na celowym wypeÅ‚nieniu programu. Zasadnicze błędy budowy miasta europejskiego w ostatnim stuleciu odbiÅ...
Urządzenia przeładunkowe, sieć linii fabrycznych, portowych, urządzeń militarnych, linii dla obsługi elektrowni, gazowni, wodociągów, rzeźni, centrali aprowizacyjnych itd. Dopiero wszechstronne ujęcie zagadnień tych tak z punktu widzenia nauki i potrzeb kolejnictwa, jak również wymagań konstrukcji i formy urbanistycznej daje rękojmię należytego funkcjonowania kolei. Wprowadzenie w ostatnich czasach lekkiego i łatwego pod względem obsługi taboru motorowego może wywołać jeszcze większe i doskonalsze zbliżenie między p...