Udogodnienia w ruchu osobowym i towarowym
Udogodnienia w ruchu osobowym i towarowym w kierunku doprowadzenia go do punktów środkowych miasta i do tych dzielnic, instytucji i terenów, które potrzebę linii kolejowej ujawniają i uzasadniają, jak np. urządzenia techniczne, wchłaniające wielkie ilości węgla i ciężkich surowców, budujące się dzielnice, centralne urządzenia aprowizacyjne, składnice i zakłady wojskowe itp. Organizacja ruchu podmiejskiego w większych ośrodkach, ze szczególnym uwzględnieniem dogodnej komunikacji między miejscem zamieszkania a warsztatem pracy, oraz ruchu wypoczynkowo-wycieczkowego, jak najdalej idące izolowanie ruchu na linii kolejowej Od ruchu na innych arteriach (tramwaje, linie autobusów, główne arterie miejskie) tak ze względu na obustronne bezpieczeństwo, jak również ze względu na sprawność i szybkość ruchu. Racjonalne przewidzenie dalszego rozwoju urządzeń kolejowych, a w szczególności tych, które wymagają obszernych i specjalnie dobranych terenów w ogólnym planie miasta (stacje towarowe i rozrządowe, rozszerzenie stacyj i dworców osobowych, remizy, warsztaty itd.). Nie wchodząc w wielką i wszechstronnie dziś rozwiniętą dziedzinę techniki kolejowej, której fachowi przedstawiciele winni być stałymi współpracownikami przy krystalizowaniu się ogólnego planu zabudowania, podamy tu niektóre tylko ogólne dane, dotyczące struktury systemu kolejowego, bez których niemożliwe jest nawet najbardziej szkicowe wstępne Studium urbanistyczne. Dla pracy urbanistycznej miarodajnymi są w szczególności dwie, które świadczą o względnie małej elastyczności linii kolejowej tak w płaszczyźnie poziomej, jak i pionowej. [więcej w: zdw bydgoszcz, broker starogard, zdw bydgoszcz wrocław ]
Powiązane tematy z artykułem: broker starogard starostwo powiatowe legionowo wydział komunikacji zdw bydgoszcz