Potrzeby i możliwości melioracji

Łącznie ze studiami topograficznymi i hydrograficznymi ustala się potrzeby i możliwości pewnych melioracji, jak osuszanie i nawodnienie, regulacja rzek i strumieni, wyzyskanie sil wodnych. Określenie bogactw mineralnych na terenach miasta i w jego bliższej lub dalszej okolicy (rudy, węgiel czarny i brunatny, ropa naftowa, wody mineralne, źródła lecznicze, kamień, wapno, glina, żwir, piasek itp) oraz ewentualny ich wpływ na konstrukcję urbanistyczną i życie gospodarcze. Wynika z tego potrzeba wyłączenia pewnych terenów spod zabudowy w wypadkach eksploatacji odkrywkowej lub kopalnianej, a także konieczność dostosowania pewnych urządzeń technicznych i zamierzeń gospodarczych do celów powyższych. Ścisłe określenie wartości gleby w poszczególnych częściach terenów miejskich i dostosowanie do niej kultury ogrodniczej i rolnej, projektów zalesienia i budowy parków. Określenie wartości budowlanej terenów pod kątem widzenia ich nośności, wilgotności i warunków zdrowotnych. Ostatnie dwa punkty mają wybitne znaczenie przy podstawowych rozstrzygnięciach, decydujących o podziale terenów i ich przeznaczeniu dla różnych potrzeb konstrukcji urbanistycznej, ma ogromne znaczenie w gospodarce krajowej i światowej. W postaci żeglugi rzecznej i kanałowej Śródlądowej lub też w postaci transportów morskich i oceanowych, komunikacja wodna towarowa i osobowa wkracza wszechstronnie w układ i konstrukcje miasta współczesnego. Studia w tej dziedzinie przeprowadzone mogą mieć zasadnicze znaczenie w rozwoju gospodarczym miasta dzisiejszego, tym bardziej w tych wypadkach, gdy łączą się z zagadnieniem wyzyskania energii wodnej, tworzenia wielkich elektrowni okręgowych itp. Również mają one decydujące znaczenie w sprawie regulacji i uspławnienia rzek, ochrony terenów zalewowych i ich racjonalnego wyzyskania dla celów rolnych, przemysłowych lub mieszkaniowych. Badania hydrograficzne wiążą się również Ściśle z zagadnieniem projektu urbanistycznego i w innej jeszcze sprawie. Jest to sprawa terenów leśnych. Niszczenie lasów, tak charakterystyczne dla gospodarki w. XIX a doprowadzone do maksimum w czasie wojny Światowej i bezpośrednio po niej, wpływa bardzo ujemnie na stan wód w rzekach. [przypisy: Grzejniki retro, Grzejniki retro projektowanie, Grzejniki retro wnętrz ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: architektura wnętrz architektura wnętrz szczecin Grzejniki retro

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
Pusty tankowiec uderzyl 24 lutego 1977 r. w filar, w wyniku czego na statek runelo przeslo kratownicowe i nastepnie zsunelo sie do wody.

Ofiarą kolizji ze statkiem stał się również most przez rzekę James w Hopewell (St. Zjedn. AP), użytkowany od 1967 r. Pusty tankowiec uderzył 24 lutego 1977 r. w filar, w wyniku czego na statek runęło przęsło kratownicowe i następnie zsunęło się do wody.

Oólne wnioski o właściwych środkach komunikacji dla określonych potrzeb ruchu

Pojemność wehikułów jest bardzo różna, różnice jej najzupełniej są nieproporcjonalne do ewentualnych różnic w szybkościach, które jak to zaznaczyliśmy wyżej, dla wypełnionej arterii śródmiejskiej wahają się w ciasnych granicach, albo spadają prawie do zera, gdyż stukonny samochód wyścigowy nie może w danych warunkach rozwinać szybkości znacznie większej niż wypełniony po brzegi tramwaj lub autobus, Szybkość […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: