Konstrukcja nie ucierpiala, natomiast powaznemu zdeformowaniu uleglo lozysko z neoprenu podpierajace belke na filarze.

Belka długości 56 m i szerokości 25,6 m, o masie 2500 t przechyliła się 210° i przesunęła w kierunku podłużnym o 1,05 m. Konstrukcja nie ucierpiała, natomiast poważnemu zdeformowaniu uległo łożysko z neoprenu podpierające belkę na filarze. Filar odchylił się górą 8 cm od pionu (Bauingenieur 3/75). Pięć dni po zabetonowaniu mostu przez American River koło Sacramento runęło środkowe przęsło długości 66,3 m. Do rzeki spadło 620 t gruzu. Na szczęście nie było ofiar w ludziach, gdyż nastąpiło to w czasie oczekiwania na zawiązanie betonu, przed nawlekaniem cięgien sprężających. Prawdopodobnie powodem katastrofy był niewystarczający udźwig rusztowania albo zbyt mała głębokość wbicia pali rusztowaniowych, wskutek czego zostały one podmyte przez rzekę . We wrześniu 1978 r. spadła z wysokości 30 m konstrukcja mostu Ayato (Japonia) powodując śmierć 4 osób i raniąc 4. Był to most belkowy jednoprzęsłowy, długości 78 m, szerokości 9 m, z betonu sprężonego. Miał zmienną wysokość: 3 m przy przyczółkach i 1,2 m w środku rozpiętości. Wykonując belki wspornikowo osiągnięto już niemal ich wysięg 31 m od przyczółków. Aby połączyć belki w środku rozpiętości pozostało , jeszcze do zabetonowania 18 m. Wtedy koniec jednego wspornika ugiął się o około 30 cm, po czym załamało się rusztowanie, które podpierało wspornik przy przyczółku. [przypisy: zdw bydgoszcz, projekt altany ogrodowej pdf, bizuteria recznie robiona ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: bizuteria recznie robiona projekt altany ogrodowej pdf zdw bydgoszcz

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
Sieci komunikacyjne

Absolutne unikanie budowy miast wielkich i miast-olbrzymów o milionowych cyfrach ludności, unikanie tworzenia ośrodków wielkomiejskich, przeładowanych pod względem budowlanym i użytkowym, zawierających zgęszczone do ostatnich granic siedziby handlu, przemysłu, administracji i życia publicznego. Stanowią one przez swoje zagęszczenie najłatwiejsze cele bombardowania lotniczego oraz zapewniają lotnikowi nieprzyjacielskiemu maksimum skuteczności jego ataków. Wprowadzenie jak największej ilości terenów […]

Koleje i kolejki elektryczne

Urządzenia przeładunkowe, sieć linii fabrycznych, portowych, urządzeń militarnych, linii dla obsługi elektrowni, gazowni, wodociągów, rzeźni, centrali aprowizacyjnych itd. Dopiero wszechstronne ujęcie zagadnień tych tak z punktu widzenia nauki i potrzeb kolejnictwa, jak również wymagań konstrukcji i formy urbanistycznej daje rękojmię należytego funkcjonowania kolei. Wprowadzenie w ostatnich czasach lekkiego i łatwego pod względem obsługi taboru motorowego […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: