Konstrukcja nie ucierpiala, natomiast powaznemu zdeformowaniu uleglo lozysko z neoprenu podpierajace belke na filarze.

Belka długości 56 m i szerokości 25,6 m, o masie 2500 t przechyliła się 210° i przesunęła w kierunku podłużnym o 1,05 m. Konstrukcja nie ucierpiała, natomiast poważnemu zdeformowaniu uległo łożysko z neoprenu podpierające belkę na filarze. Filar odchylił się górą 8 cm od pionu (Bauingenieur 3/75). Pięć dni po zabetonowaniu mostu przez American River koło Sacramento runęło środkowe przęsło długości 66,3 m. Do rzeki spadło 620 t gruzu. Na szczęście nie było ofiar w ludziach, gdyż nastąpiło to w czasie oczekiwania na zawiązanie betonu, przed nawlekaniem cięgien sprężających. Prawdopodobnie powodem katastrofy był niewystarczający udźwig rusztowania albo zbyt mała głębokość wbicia pali rusztowaniowych, wskutek czego zostały one podmyte przez rzekę . We wrześniu 1978 r. spadła z wysokości 30 m konstrukcja mostu Ayato (Japonia) powodując śmierć 4 osób i raniąc 4. Był to most belkowy jednoprzęsłowy, długości 78 m, szerokości 9 m, z betonu sprężonego. Miał zmienną wysokość: 3 m przy przyczółkach i 1,2 m w środku rozpiętości. Wykonując belki wspornikowo osiągnięto już niemal ich wysięg 31 m od przyczółków. Aby połączyć belki w środku rozpiętości pozostało , jeszcze do zabetonowania 18 m. Wtedy koniec jednego wspornika ugiął się o około 30 cm, po czym załamało się rusztowanie, które podpierało wspornik przy przyczółku. [przypisy: drzwi mroźnicze, mechanizm zwrotniczy, odpływ liniowy ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: drzwi mroźnicze mechanizm zwrotniczy odpływ liniowy

Najczęściej czytane:
Katastrofy wskutek uderzenia przez pociagi Nie tylko tabor plywajacy powoduje awarie i katastrofy mostów.

Stwierdzono, że od chwili zawiadomienia przez radio ze statku policji o katastrofie, do zablokowania drogi od strony wyspy upłynęło około 80 minut. Tyle bowiem czasu po otrzymaniu meldunku zajął dyżurnemu policjantowi dojazd do jego domu po fosforyzujące tablice z napisem Wypadek, i zgodnie z regulaminem ustawienie ich przed mostem. Mógł bezzwłocznie pojechać do miejsca wypadku […]

Skrzyżowanie dwóch linii

Na liniach drugorzędnych, dla pociągów lżejszych, w dojazdach do fabryk, przystani itp. dopuszcza się cokolwiek większe spadki, tj. 12—15 toromil. Z przykładu powyższego widzimy, że przytoczone skrzyżowanie dwóch linii wymaga w całości ponad 1200 m nasypów, względnie wiaduktów lub wykopów. Tworzy się wiec ogromne pasmo w obszarze miejskim O różnym poziomie niż tereny otaczające, z […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: