Konstrukcja nie ucierpiala, natomiast powaznemu zdeformowaniu uleglo lozysko z neoprenu podpierajace belke na filarze.

Belka długości 56 m i szerokości 25,6 m, o masie 2500 t przechyliła się 210° i przesunęła w kierunku podłużnym o 1,05 m. Konstrukcja nie ucierpiała, natomiast poważnemu zdeformowaniu uległo łożysko z neoprenu podpierające belkę na filarze. Filar odchylił się górą 8 cm od pionu (Bauingenieur 3/75). Pięć dni po zabetonowaniu mostu przez American River koło Sacramento runęło środkowe przęsło długości 66,3 m. Do rzeki spadło 620 t gruzu. Na szczęście nie było ofiar w ludziach, gdyż nastąpiło to w czasie oczekiwania na zawiązanie betonu, przed nawlekaniem cięgien sprężających. Prawdopodobnie powodem katastrofy był niewystarczający udźwig rusztowania albo zbyt mała głębokość wbicia pali rusztowaniowych, wskutek czego zostały one podmyte przez rzekę . We wrześniu 1978 r. spadła z wysokości 30 m konstrukcja mostu Ayato (Japonia) powodując śmierć 4 osób i raniąc 4. Był to most belkowy jednoprzęsłowy, długości 78 m, szerokości 9 m, z betonu sprężonego. Miał zmienną wysokość: 3 m przy przyczółkach i 1,2 m w środku rozpiętości. Wykonując belki wspornikowo osiągnięto już niemal ich wysięg 31 m od przyczółków. Aby połączyć belki w środku rozpiętości pozostało , jeszcze do zabetonowania 18 m. Wtedy koniec jednego wspornika ugiął się o około 30 cm, po czym załamało się rusztowanie, które podpierało wspornik przy przyczółku. [przypisy: zdw bydgoszcz, projekt altany ogrodowej pdf, bizuteria recznie robiona ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: bizuteria recznie robiona projekt altany ogrodowej pdf zdw bydgoszcz

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
Konieczność technicznego dostosowania linii i terenów kolejowych do potrzeb miasta

W omawianym tu zagadnieniu komunikacyjnym wysuwa sie na plan pierwszy konieczność technicznego dostosowania linii i terenów kolejowych do potrzeb miasta. Linie powinny być prowadzone tak, aby umożliwiały łatwe skrzyżowania dwupoziomowe z najważniejszymi arteriami ulicznymi z pomocą przepuszczania ich ponad torami lub też pod nimi. Najdogodniejsze dla całości organizmu miejskiego jest prowadzenie linii na nasypie, a […]

Segmenty wraz ze scianami pachwinowymi spadly na wagony, dwa zawisly na wieszakach

Segmenty wraz ze ścianami pachwinowymi spadły na wagony, dwa zawisły na wieszakach. Wskutek silnego zakopcenia sklepienia podział na segmenty nie był widoczny przed katastrofą. Przerwa w ruchu kolejowym, na tej bardzo ważnej linii, trwała około 15 godzin. W wyniku katastrofy 3 osoby znajdujące się na wiadukcie zostały ranne, w tym główny projektant przebudowy i spawacz […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: