Kolo Bydgoszczy runelo rusztowanie, którego belki byly zbyt wiotkie i zbyt krótkimi odcinkami opieraly sie na jarzmie

Gdy zanurzenie kesonu wyniosło 1,5 m, spławiano go między barkami do miejsca budowy filara. Koło Bydgoszczy runęło rusztowanie, którego belki były zbyt wiotkie i zbyt krótkimi odcinkami opierały się na jarzmie. Pod ciężarem masy betonowej belki ugięły się tak dalece, że wywołało to znaczne obciążenie boczne oczepu. Pod działaniem tej siły jarzmo wychyliło się z położenia pionowego, usuwając się spod końców belek. Runął na ziemię pomost rusztowania z budowaną na nim konstrukcją przęsła. Nieszczęśliwe wypadki przy rozbiórce mostów lub ich elementów zdarzają się wskutek błędów wykonawstwa albo lekceważenia wymagań bezpieczeństwa. W. D. Short (1968) słusznie uważa, że nieznajomość zachowania się konstrukcji w czasie rozbiórki może stać się powodem katastrof wskutek załamania się jednego lub kilku elementów mostu. Wystąpiło to na przykład w czasie demontażu jednotorowego mostu kolejowego długości 60 m z kratownic wysokości 5,4 m. Przystępując do rozbiórki usunięto górne wiatrownice, po czym wycięto ramownice usztywniające, usytuowane na końcach konstrukcji. Z kolei przecięto pasy górne przy obu końcach kratownic i starano się rozerwać dźwigary za pomocą samochodu. Jednak siły ściskające pasy utrzymywały konstrukcję w równowadze. Wtedy dokonano przecięć pasów w odległości około 3 m od poprzednich. [przypisy: pokrowce antyroztoczowe, wzorcowanie termometrow, odpływ liniowy ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: odpływ liniowy pokrowce antyroztoczowe wzorcowanie termometrow

Najczęściej czytane:
Wiadukt zostal zbudowany w koncu ubieglego wieku

W Polsce opracowano i zrealizowano wiele oryginalnych koncepcji zwiększania światła pionowego pod wiaduktami oraz na wiaduktach i mostach. Mimo to w kwietniu 1984 r. zdarzyła się katastrofa przy takiej przebudowie wiaduktu przeprowadzającego drogę polną nad dwutorową linią kolejową Poznań-Słubice koło Rzepina. Wiadukt został zbudowany w końcu ubiegłego wieku. Jego konstrukcję stanowiło trójprzegubowe sklepienie betonowe rozpiętości […]

Sieci komunikacyjne

Absolutne unikanie budowy miast wielkich i miast-olbrzymów o milionowych cyfrach ludności, unikanie tworzenia ośrodków wielkomiejskich, przeładowanych pod względem budowlanym i użytkowym, zawierających zgęszczone do ostatnich granic siedziby handlu, przemysłu, administracji i życia publicznego. Stanowią one przez swoje zagęszczenie najłatwiejsze cele bombardowania lotniczego oraz zapewniają lotnikowi nieprzyjacielskiemu maksimum skuteczności jego ataków. Wprowadzenie jak największej ilości terenów […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: