Kolo Bydgoszczy runelo rusztowanie, którego belki byly zbyt wiotkie i zbyt krótkimi odcinkami opieraly sie na jarzmie

Gdy zanurzenie kesonu wyniosło 1,5 m, spławiano go między barkami do miejsca budowy filara. Koło Bydgoszczy runęło rusztowanie, którego belki były zbyt wiotkie i zbyt krótkimi odcinkami opierały się na jarzmie. Pod ciężarem masy betonowej belki ugięły się tak dalece, że wywołało to znaczne obciążenie boczne oczepu. Pod działaniem tej siły jarzmo wychyliło się z położenia pionowego, usuwając się spod końców belek. Runął na ziemię pomost rusztowania z budowaną na nim konstrukcją przęsła. Nieszczęśliwe wypadki przy rozbiórce mostów lub ich elementów zdarzają się wskutek błędów wykonawstwa albo lekceważenia wymagań bezpieczeństwa. W. D. Short (1968) słusznie uważa, że nieznajomość zachowania się konstrukcji w czasie rozbiórki może stać się powodem katastrof wskutek załamania się jednego lub kilku elementów mostu. Wystąpiło to na przykład w czasie demontażu jednotorowego mostu kolejowego długości 60 m z kratownic wysokości 5,4 m. Przystępując do rozbiórki usunięto górne wiatrownice, po czym wycięto ramownice usztywniające, usytuowane na końcach konstrukcji. Z kolei przecięto pasy górne przy obu końcach kratownic i starano się rozerwać dźwigary za pomocą samochodu. Jednak siły ściskające pasy utrzymywały konstrukcję w równowadze. Wtedy dokonano przecięć pasów w odległości około 3 m od poprzednich. [przypisy: szkło organiczne, broker starogard, bizuteria recznie robiona ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: bizuteria recznie robiona broker starogard szkło organiczne

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
Katastrofy spowodowane przez pojazdy samochodowe Te katastrofy róznia sie nieco od powodowanych przez tabor kolejowy i plywajacy.

Przerwa w ruchu kolejowym trwała około dwóch tygodni. 9 Opisane wypadki są w większości następstwem katastrof kolejowych. Jak widać, należy mieć na uwadze możliwości tego rodzaju uszkodzeń obiektów mostowych i stosować zabezpieczenia ich elementów szczególnie narażonych na niebezpieczeństwo. Katastrofy spowodowane przez pojazdy samochodowe Te katastrofy różnią się nieco od powodowanych przez tabor kolejowy i pływający. […]

Badania topograficzne i hydrograficzne

A więc wielkie bogactwa geologiczne, wybitne zalety terenu natury strategicznej, w niektórych wypadkach umożliwiają powstanie nawet bardzo dużych ośrodków miejskich i założeń przemysłowych w terenach, skądinąd nie nadających się do zabudowy i wymagających szczególnych wysiłków i nakładów w celu ich dostosowania do minimalnych choćby wymagań konstrukcji urbanistycznej. W ten sposób powstają miasta górnicze i przemysłowe […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: