Kolizje z nowymi mostami mozna wytlumaczyc nie dostosowaniem dróg wodnych do przeszkód, jakimi bez watpienia moga byc nowe mosty i brakiem przyzwyczajenia wodniaków do tych obiektów.

Natomiast nie zanotowano kolizji z mostami eksploatowanymi od 20 do 60 lat i była mała liczba poważnych uszkodzeń mostów starszych niż 60-letnie. Kolizje z nowymi mostami można wytłumaczyć nie dostosowaniem dróg wodnych do przeszkód, jakimi bez wątpienia mogą być nowe mosty i brakiem przyzwyczajenia wodniaków do tych obiektów. Uszkodzenia starych mostów są zwykle wynikiem nieodpowiednich wymiarów ich świateł w stosunku do skrajni współczesnych jednostek pływających Globalna liczba drobnych awarii nie jest znana – oczywiście jest ich dużo więcej. Świadczy o tym np. fakt, że w latach 1970-1974 na rzekach i kanałach żeglownych Stanów Zjednoczonych AP wydarzyło się ogółem 811 wypadków, z których tylko jeden spowodował poważne uszkodzenie mostu (Frandsen, 1983). Kilkakrotnie doszło do kolizji statków z mostem drogowym przez jezioro Maracaibo (Wenezuela) oddanym do użytku w 1962 r. Pod mostem prowadzi intensywnie uczęszczany szlak żeglugowy do źródeł ropy naftowej. Most ma 135 przęseł. Całkowita długość mostu jest 8678 m, szerokość 17,4 m. Światło pionowe pod przęsłami głównymi wynosi 45 m i jest dostosowane do największych tankowców wypływających na jezioro. Przęsła główne żeglowne mają podpory – pylony w kształcie litery A, wysokości 92,5 m. Posadowione są na wierconych palach C/J 135 cm, rurowych prefabrykowanych, z betonu sprężonego, zagłębionych do 56 m w grunt, licząc od zwierciadła jeziora. Pale są pionowe, zwieńczone w poziomie wody płytą żelbetową. Pozostałe przęsła oparto na podporach w kształcie litery H, także o fundamentach palowych. [podobne: centralna informacja ksiąg wieczystych, efli kościan, heban kraków ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: centralna informacja ksiąg wieczystych efli kościan heban kraków

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
Skrzyżowanie dwóch linii

Na liniach drugorzędnych, dla pociągów lżejszych, w dojazdach do fabryk, przystani itp. dopuszcza się cokolwiek większe spadki, tj. 12—15 toromil. Z przykładu powyższego widzimy, że przytoczone skrzyżowanie dwóch linii wymaga w całości ponad 1200 m nasypów, względnie wiaduktów lub wykopów. Tworzy się wiec ogromne pasmo w obszarze miejskim O różnym poziomie niż tereny otaczające, z […]

Rodzaje środków i sieci komunikacyjnych

Chwilowe zgęszczenie ruchu kołowego w paru zaledwie ruchliwszych punktach miasta lub konieczność zwolnienia szybkości pojazdu na jednym odcinku arterii komunikacyjnej są wysuwane jako ważkie motywy, pozornie uzasadniające potrzebę burzenia szeregu domów milionowej wartości lub nawet wprowadzania nowych linii i środków komunikacji. Nie ma bardziej złudnych i powierzchownych, a jednak bardzo popularnych alarmów, zaciemniających i tak […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: