Katastrofy wskutek uderzenia przez pociagi Nie tylko tabor plywajacy powoduje awarie i katastrofy mostów.

Stwierdzono, że od chwili zawiadomienia przez radio ze statku policji o katastrofie, do zablokowania drogi od strony wyspy upłynęło około 80 minut. Tyle bowiem czasu po otrzymaniu meldunku zajął dyżurnemu policjantowi dojazd do jego domu po fosforyzujące tablice z napisem Wypadek, i zgodnie z regulaminem ustawienie ich przed mostem. Mógł bezzwłocznie pojechać do miejsca wypadku i zablokować drogę samochodem służbowym. Mógł zawiadomić telefonicznie straż pożarną, która zamknęłaby drogę w ciągu kilkunastu minut. Mógł wreszcie zatelefonować do kogoś mieszkającego w pobliżu mostu i polecić mu, aby zatarasował dojazd chociażby samochodem ustawionym w poprzek jezdni. Od strony lądu nie było ofiar po runięciu przęsła. Jadący z kontynentu tuż po wypadku kierowca ciężarówki zdołał zatrzymać ją parę metrów przed zerwanym przęsłem i zablokował drogę. Katastrofy wskutek uderzenia przez pociągi Nie tylko tabor pływający powoduje awarie i katastrofy mostów. Mosty i wiadukty bywają także uszkadzane wskutek kolizji z innymi środkami transportu. Dnia 4 sierpnia 1907 r. pociąg z Angers do Poitiers spadł z mostu Pont de Ce do Loary, co spowodowało śmierć 27 osób. Most miał konstrukcję kratownicową, siedem przęseł rzecznych rozpiętości po 48,2 m oraz dwa brzegowe po 39,8 m. Podłużnice były przykryte nie przymocowanymi do nich blachami. Pociąg wykoleił się przed mostem. Na moście koła toczyły się po blachach wzdłuż belek podłużnych. Nitowane połączenia tych belek przenosiły w tym czasie obciążenia znacznie przekraczające przyjęte w projekcie. [przypisy: spreżyny talerzowe, wzorcowanie termometrow, odpływ liniowy ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: odpływ liniowy spreżyny talerzowe wzorcowanie termometrow

Najczęściej czytane:
Remont łazienki

W naszych czterech kątach staramy się robić poszczególne remonty sukcesywnie, a co za ty idzie na takim poziomie, jakiego oczekiwalibyśmy. Ponieważ jak wiadomo posłużą nam one przez kilka, a nawet kilkanaście następnych lat. Wszystko uzależnione jest od naszych decyzji, jak również i działań. Ponieważ obszar opowiadający się za urządzaniem łazienek jest naprawdę obszernym. Wystarczy zajrzeć […]

To zdecydowalo o kontynuowaniu przebudowy wiaduktu przyjeta metoda

To zdecydowało o kontynuowaniu przebudowy wiaduktu przyjętą metodą. Jednakże nie przewidziano, że w sklepieniu jest kilka przekrojów poprzecznych, w których w ogóle nie istnieje wytrzymałość na rozciąganie. Były to styki segmentów sklepienia. Warto podkreślić, że dokumentacja przebudowy wiaduktu została opracowana z dużą wnikliwością. Zawierała ona szczegółowe wskazania konstrukcyjne i technologiczne, a nawet uwagę o konieczności […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: