Katastrofy spowodowane przez pojazdy samochodowe Te katastrofy róznia sie nieco od powodowanych przez tabor kolejowy i plywajacy.

Przerwa w ruchu kolejowym trwała około dwóch tygodni. 9 Opisane wypadki są w większości następstwem katastrof kolejowych. Jak widać, należy mieć na uwadze możliwości tego rodzaju uszkodzeń obiektów mostowych i stosować zabezpieczenia ich elementów szczególnie narażonych na niebezpieczeństwo. Katastrofy spowodowane przez pojazdy samochodowe Te katastrofy różnią się nieco od powodowanych przez tabor kolejowy i pływający. Dnia 23 lutego 1975 r. załamało się jedno z pięciu przęseł mostu kratownicowego przez rzekę Yadkin w Siloam (St. Zjedn. AP). Samochód najechał na barierę i uderzył w węzeł kratownicy, co spowodowało, że spadła do rzeki z wysokości 9 m, a wraz z nią 7 samochodów. Śmierć poniosły 4 osoby i 15 osób zostało rannych. Wypadek trwał 17 minut i nastąpił w nocy, w czasie silnej mgły. Zniszczona kratownica miała długość 71 m. Most został zbudowany w 1937 r. i był dokładnie zbadany jesienią 1974 r. Jego nośność wynosiła 80 kN. Komisja powypadkowa stwierdziła, że powodem katastrofy nie był błąd projektowy, ani nadmierne obciążenie w chwili katastrofy, ani brak należytego utrzymania, a po prostu wypadek samochodowy. [przypisy: słupki odgradzające, wzorcowanie przyrządów pomiarowych, wzorcowanie termometrow ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: słupki odgradzające wzorcowanie przyrządów pomiarowych wzorcowanie termometrow

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
Plany regionalne

Kraje o starej kulturze zachodniej i wysokim poziomie uprzemysłowienia widzą wyjście w częściowej dezurbanizacji i w przywróceniu rolnictwu i czynnikom przyrody dawno utraconego znaczenia. Dążą do tego i osiągają już znaczne wyniki Anglia, Italia, Niemcy i inne kraje europejskie. Każda z tych metod — nie wchodząc w ocenę jej strony politycznej i ustrojowej — prowadzi […]

Kolo Bydgoszczy runelo rusztowanie, którego belki byly zbyt wiotkie i zbyt krótkimi odcinkami opieraly sie na jarzmie

Gdy zanurzenie kesonu wyniosło 1,5 m, spławiano go między barkami do miejsca budowy filara. Koło Bydgoszczy runęło rusztowanie, którego belki były zbyt wiotkie i zbyt krótkimi odcinkami opierały się na jarzmie. Pod ciężarem masy betonowej belki ugięły się tak dalece, że wywołało to znaczne obciążenie boczne oczepu. Pod działaniem tej siły jarzmo wychyliło się z […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: