Tramwaje i kolejki

W naszych warunkach klimatycznych nie jest wskazane stosowanie spadków ponad 6—7%. Pierwszorzędnym warunkiem sprawności tramwaju i kolejki jest prowadzenie linii na własnym torowisku, uniezależniającym je od ruchu ulicznego kołowego i pieszego. Warunek ten jest trudny do spełnienia w zabudowanym już ciasno Śródmieściu, lecz daje się zwykle zrealizować na przedmieściach i na peryferiach, tj. tam właśnie, gdzie wchodzą w grę większe odległości i konieczność osiągniecia jak największej szybkości. Obok własnego torowiska ważnym warunkiem sprawności są możliwie rzadkie skrzyżowania z ruchem poprzecznym. które nie powinny być zakładane gęściej niż co 350—500 m; przy skrzyżowaniach tych urządza sie przystanki. Natomiast pośrednie wyloty ulic poprzecznych winny być zamykane dla ruchu krzyżującego się z linią tramwaju. Jest to Środek łatwy do zastosowania nawet wtedy, gdy linia idzie w jezdni, tj. bez własnego torowiska i w zabudowanych już dzielnicach śródmiejskich, w których najczęściej właśnie główne arterie ruchu są obciążone niepomierną ilością przecznic i zbędnych skrzyżowań. Przy wprowadzeniu tych ulepszeń linie w śródmieściu mogą osiągnąć szybkość 12—15 km na godzinę, a na własnych torowiskach nawet 25—30 km. Są to szybkości, które już najzupełniej odpowiadają daleko idącym potrzebom ruchu wielkomiejskiego i czynią z tramwaju doskonały Środek komunikacji masowej, dostosowany do wszystkich prawie warunków technicznych i gospodarczych miasta dzisiejszego. Natomiast w starszych dzielnicach śródmiejskich, w ulicach zabytkowych o małej szerokości wskazane jest usuwanie ruchu tramwajowego i przeprowadzenie go bardziej współcześnie budowanymi ulicami odbarczającymi. Układ ogólny sieci tramwajowej powinien być dostosowany z uwzględnieniem podstawy gospodarczej i finansowej do dwóch zadań: obsłużenia ruchu ludności istniejącej i stwarzania nowych dzielnic mieszkaniowych i warsztatów pracy, a więc do racjonalnego rozwoju w przyszłości konstrukcji miasta. Wiąże się z tymi zadaniami dobrze przemyślany układ urządzeń centralnych sieci tramwajowej, jak źródła prądu, warsztaty i remizy w kilku punktach miasta. Te ostatnie warunkują harmonijne, dogodne dla publiczności i personelu rozpoczynanie ruchu w godzinach rannych i zakończanie go w godzinach wieczornych. [patrz też: wkręty samogwintujące typu sw do blach cena, olx przemyśl, projekt altany ogrodowej pdf ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: olx przemyśl projekt altany ogrodowej pdf wkręty samogwintujące typu sw do blach cena

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
Badania meteorologiczne

W całości konstrukcji urbanistycznej badania meteorologiczne odgrywają wybitną rolę w dwóch kierunkach. Z jednej strony pozwalają zbadać możności dostarczenia Światła i słońca do wnętrza mieszkania w sposób odpowiadający warunkom danej szerokości geograficznej. Z drugiej zaś, ustalając ilości opadów atmosferycznych, tworzą one podstawowy materiał dla opracowania właściwych systemów kanalizacji, a w pewnym stopniu i zaopatrzenia w […]

Łazienka swoich marzeń

Każde pomieszczenie, w jakim się znajdujemy, staramy się dopasować do swoich oczekiwań. Ponieważ jak doskonale wiadomo każdy z nas cieszy się swoimi upodobaniami. Jednakże, jeśli chodzi o łazienkę, zazwyczaj nasze pole do popisu jest nieco ograniczone. Ponieważ układ, z jakim mamy do czynienia, zazwyczaj jest narzucany nam z góry. W szczególności, jeśli podejmujemy się wynajmu […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: