Glówne roboty mialy przebiegac nastepujaco

W celu zrealizowania tej koncepcji zastosowano: – konstrukcję odciążającą z 4 I 1000 rozpiętości 24 m, opartą na klatkach z podkładów ustawionych za przyczółkami, – układ wieszaków do podnoszenia półsklepień wraz z podpierającymi je belkami poprzecznymi oraz – jarzma drewniane dla podparcia sklepienia w sąsiedztwie wezgłowi. Główne roboty miały przebiegać następująco: 1) zmontowanie konstrukcji pomocniczych oraz zawieszenie i podparcie na nich półsklepień , 2) wykucie w czołowych ścianach przyczółków miejsc dla umożliwienia obrotu półsklepień ze ścianami pachwinowymi, 3) wykucie sklepienia w wezgłowiach od góry, do jego osi, z przecięciem prętów 16 mm, 4) wykucie sklepienia w zworniku od góry do osi, z przecięciem prętów 16 mm, 5) podniesienie środkowych końców półsklepień na wieszakach dźwignikami hydraulicznymi; w czasie tego podbijanie klinów na jarzmach, 6) wypełnienie betonem szczeliny w zworniku sklepienia, renowacja przegubów w wezgłowiach, wykonanie żelbetowego pogrubienia sklepienia, renowacja ścian pachwinowych, 7) usunięcie konstrukcji pomocniczych. W celu wykonania tych prac miano uzyskać dwa zamknięcia ruchu kolejowego na okresy po 6 godzin. Koncepcja podnoszenia wiaduktu została opracowana w założeniu, że sklepienie jest konstrukcją żelbetową, o minimalnym procesie zbrojenia, który w obliczeniach przyjęto równy 0,20/0. Jednak nie natrafiono na zbrojenie sklepienia, ani przy przewiercaniu w nim otworów dla przeprowadzenia wieszaków, ani przy odkuwaniu betonu w wezgłowiach i w zworniku. Katastrofa nastąpiła w czasie przejazdu pod wiaduktem pociągu towarowego. W tym czasie sklepienie było zawieszone na wieszakach i podparte na jarzmach. Wykuto beton do osi sklepienia przy przegubach w zworniku i w wezgłowiach, Przecięto część zbrojenia w zworniku. Sklepienie rozpadło się na segmenty poprzeczne długości około 3 m, takie jakimi kiedyś było betonowane, aby ograniczyć niepożądane odkształcenia krążyn rusztowania. [hasła pokrewne: Kabiny Sanitarne, blachodachówki gontopodobne, hurtownia portfeli ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: blachodachówki gontopodobne hurtownia portfeli Kabiny Sanitarne

Najczęściej czytane:
Skrzyżowanie dwóch linii

Na liniach drugorzędnych, dla pociągów lżejszych, w dojazdach do fabryk, przystani itp. dopuszcza się cokolwiek większe spadki, tj. 12—15 toromil. Z przykładu powyższego widzimy, że przytoczone skrzyżowanie dwóch linii wymaga w całości ponad 1200 m nasypów, względnie wiaduktów lub wykopów. Tworzy się wiec ogromne pasmo w obszarze miejskim O różnym poziomie niż tereny otaczające, z […]

Pekly ciegna sprezajace i oderwala sie od przyczólka wykonana juz czesc konstrukcji

Pękły cięgna sprężające i oderwała się od przyczółka wykonana już część konstrukcji. Zarówno wykonawca jak i projektant odmówili udzielenia wyjaśnień. Krajowymi przykładami poważnych następstw pozornie drobnych niedopatrzeń przy wykonywaniu rusztowań są budowy: mostu przez Wisłę w Annopolu i wiaduktu koło Bydgoszczy. W Annopolu, żelbetowy keson, którym zastępowano fundament ze studni był prefabrykowany na rusztowaniu pływającym […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: