Glówne roboty mialy przebiegac nastepujaco

W celu zrealizowania tej koncepcji zastosowano: – konstrukcję odciążającą z 4 I 1000 rozpiętości 24 m, opartą na klatkach z podkładów ustawionych za przyczółkami, – układ wieszaków do podnoszenia półsklepień wraz z podpierającymi je belkami poprzecznymi oraz – jarzma drewniane dla podparcia sklepienia w sąsiedztwie wezgłowi. Główne roboty miały przebiegać następująco: 1) zmontowanie konstrukcji pomocniczych oraz zawieszenie i podparcie na nich półsklepień , 2) wykucie w czołowych ścianach przyczółków miejsc dla umożliwienia obrotu półsklepień ze ścianami pachwinowymi, 3) wykucie sklepienia w wezgłowiach od góry, do jego osi, z przecięciem prętów 16 mm, 4) wykucie sklepienia w zworniku od góry do osi, z przecięciem prętów 16 mm, 5) podniesienie środkowych końców półsklepień na wieszakach dźwignikami hydraulicznymi; w czasie tego podbijanie klinów na jarzmach, 6) wypełnienie betonem szczeliny w zworniku sklepienia, renowacja przegubów w wezgłowiach, wykonanie żelbetowego pogrubienia sklepienia, renowacja ścian pachwinowych, 7) usunięcie konstrukcji pomocniczych. W celu wykonania tych prac miano uzyskać dwa zamknięcia ruchu kolejowego na okresy po 6 godzin. Koncepcja podnoszenia wiaduktu została opracowana w założeniu, że sklepienie jest konstrukcją żelbetową, o minimalnym procesie zbrojenia, który w obliczeniach przyjęto równy 0,20/0. Jednak nie natrafiono na zbrojenie sklepienia, ani przy przewiercaniu w nim otworów dla przeprowadzenia wieszaków, ani przy odkuwaniu betonu w wezgłowiach i w zworniku. Katastrofa nastąpiła w czasie przejazdu pod wiaduktem pociągu towarowego. W tym czasie sklepienie było zawieszone na wieszakach i podparte na jarzmach. Wykuto beton do osi sklepienia przy przegubach w zworniku i w wezgłowiach, Przecięto część zbrojenia w zworniku. Sklepienie rozpadło się na segmenty poprzeczne długości około 3 m, takie jakimi kiedyś było betonowane, aby ograniczyć niepożądane odkształcenia krążyn rusztowania. [hasła pokrewne: farba silikatowa, heban kraków, efli kościan ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: efli kościan farba silikatowa heban kraków

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
Zniszczenia obiektów mostowych zdarzaja sie najczesciej na poludniu kraju, w pasie terenów podgórskich

Zniszczenia obiektów mostowych zdarzają się najczęściej na południu kraju, w pasie terenów podgórskich. Przy dużych powodziach bywają też niszczone mosty trwałe. Częstą przyczyną podmyć podpór jest wzrost prędkości wody pod mostem, spowodowany zmniejszeniem przepływu wskutek osadzenia przez wodę na filarach krzaków, pni drzew, gałęzi, snopów zboża itp. Na terenach podgórskich niebezpieczeństwo podmyć podpór zostało zwiększone […]

Segmenty wraz ze scianami pachwinowymi spadly na wagony, dwa zawisly na wieszakach

Segmenty wraz ze ścianami pachwinowymi spadły na wagony, dwa zawisły na wieszakach. Wskutek silnego zakopcenia sklepienia podział na segmenty nie był widoczny przed katastrofą. Przerwa w ruchu kolejowym, na tej bardzo ważnej linii, trwała około 15 godzin. W wyniku katastrofy 3 osoby znajdujące się na wiadukcie zostały ranne, w tym główny projektant przebudowy i spawacz […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: