Gdyby jednak pomost byl wykonany wlasciwie, pociag prawdopodobnie zatrzymalby sie, a nie wpadl do rzeki

W konsekwencji doprowadziło to do zniszczenia wszystkich tych nitów. Gdyby jednak pomost był wykonany właściwie, pociąg prawdopodobnie zatrzymałby się, a nie wpadł do rzeki. Przypuszczano ponadto, że katastrofę ułatwiła niewystarczająca sztywność dźwigarów głównych (Godard, 1924). W lutym 1969 r. pod 6-przęsłowym wiaduktem koło Norwich (St. Zjedn. AP) wykoleił się pociąg ze 100 wagonami: 17 wagonów wyskoczyło z szyn i uderzyło w żelbetową podporę o przekroju poziomym 1,2X1,2 m, powodując jej przemieszczenie. W następstwie uderzenia przesunęło się łożysko i osunął się o 37,5 cm końcowy odcinek jednego przęsła i o 20 cm – drugiego. Konstrukcję przęsła umieszczono na właściwym miejscu i naprawiono podporę. Ruch na wiadukcie był wstrzymany do czasu całkowitego ukończenia robót . W czerwcu 1967 r. załamał się wiadukt betonowy koło Filadelfii i spadł m przejeżdżający pod nim pociąg towarowy. Powodem katastrofy było podcięcie 10 podpór wiaduktu przez wystające końce rur stalowych, które źle załadowano na jednym z wagonów-platform. Na początku czerwca 1976 r. , wybudowany przed 70 laty, 9-przęsłowy most kratownicowy przez rzekę Coosa lwio Childerburg (St. Zjedn. AP) został uszkodzony przez pociąg. Przęsło 60-metrowe z 22 wagonami runęło do rzeki. [patrz też: konsorcjum stali zielonka, starostwo powiatowe legionowo wydział komunikacji, konsorcjum stali cennik ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: konsorcjum stali cennik konsorcjum stali zielonka starostwo powiatowe legionowo wydział komunikacji

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
Statek najechal na konstrukcje bocznego przesla dlugosci 24,5 m

Wydano też zarządzenie, w którym podkreślono konieczność badania odporności konstrukcji na uderzenia jednostek pływających i ustalania zagrożeń mostów z przęsłem podnoszonym, w przypadku wąskich kanałów żeglugowych, szczególnie jeżeli są usytuowane w łuku . Zmylenie kursu przez frachtowiec stało się też przyczyną katastrofy mostu z przęsłem podnoszonym przez rzekę Saginaw (St. Zjedn. AP). Statek najechał na […]

Wypadek byl spowodowany silnym pradem, który zniósl barke ciagniona przez holownik

Wypadek był spowodowany silnym prądem, który zniósł barkę ciągnioną przez holownik. Z mostu runął do jeziora przejeżdżający samochód osobowy i spadła na pokład barki ciężarówka. W styczniu 1975 r. załamały się dwa przęsła 10-letniego mostu długości 1 km przez rzekę Derwent w Hobart (Australia), kiedy na podpory najechał załadowany frachtowiec o wyporności 7000 t. Spośród […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: