Dobór środków technicznych

Dziś dobór środków technicznych pozwala na dopełnianie ręką ludzka pewnych braków, możliwych w samej przyrodzie obszaru badanego. Dalej następuje badanie tych warunków i dzieł. których dokonały geniusz i ręka ludzka na bliższych i dalszych obszarach otaczających miasto. Koleje, drogi bite, kanały sprawne, uregulowane rzeki, osuszone bagna stanowią bogatą dziedzinę cywilizacji, która w znacznym stopniu zmieniła pierwotne oblicze krajów europejskich i na ziemiach polskich stworzyła zespół warunków, wszechstronnie wpływających na procesy urbanizacji jego prowadzamy studia wstępne na mapach W podziałkach ł: 300.000, 1 : 100.000, Rozpoczynając pracę od map w drobnej podziałce, ogarniających całość państwa i krajów ościennych, przechodzimy stopniowo — zależnie Od wielkości i znaczenia badanego ośrodka — do map i planów w podziałkach większych. Wchodzimy przez to w krąg coraz Ściślejszego badania. Od ogólnych wniosków, powziętych na szerszej płaszczyźnie, przechodzimy do dokładnego badania szczegółów, których waga niepomiernie wzrasta w miarę zbliżania się do obszaru samego miasta i jego najbliższych okolic. Badania tego rodzaju winny być prowadzone przy udziale odpowiednich specjalistów na dokładnych planach warstwicowych, dających choćby w przybliżeniu wyobrażenie o rzeźbie terenu, o możliwościach, względnie o trudnościach, które z niej wypływają dla różnych dziedzin techniki urbanistycznej. Nowoczesna i szybko rozpowszechniająca się technika fotografii lotniczej dostarcza nam materiałów bardzo bogatych i względnie łatwych do zgromadzenia. Nie tylko mapy, opracowane metodą aerofotogrametryczną w różnych podziałkach i zasięgach, lecz również bezpośrednie studiowanie plastycznych zdjęć lotniczych wyjaśnia nam nieraz szereg zagadnień trudnych do rozstrzygnięcia bezpośrednio w terenie badanym w celach urbanistycznych. Poza mapami państwa całego lub znaczniejszych fragmentów przepełnienia również postulatów innych czynników, znanych nam z poprzednich analiz miasta epok ubiegłych. BADANIA GEOGRAFICZNE. Na plan pierwszy wysuwa się sytuacja geograficzna miasta — a więc najszerzej postawiona płaszczyzna jego egzystencji. [hasła pokrewne: heban kraków, heban kraków projektowanie, heban kraków wnętrz ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: heban kraków konsorcjum stali zielonka systemy suchej zabudowy

Najczęściej czytane:
Budownictwo wczoraj i dzis : Dom Terra Nova / Isay Weinfeld

Leonardo Finotti Architekci: Isay Weinfeld Lokalizacja: S.o Paulo, Brazylia Zespół projektowy: Juliana Scalizi, Flávia Oide, Leandro Garcia, Gustavo Benthien Kierownik projektu: Monica Cappa Projekt Rok: 2009 Zdjęcia: Leonardo Finotti + 19 Obszar projektu: 758,57 m2 Współpracownicy: Domingos Pascali, Marcelo Alvarenga Terra Nova House została zbudowana na działce o powierzchni 730 m2 w zielonej dzielnicy Jardins, […]

Katastrofy spowodowane przez pojazdy samochodowe Te katastrofy róznia sie nieco od powodowanych przez tabor kolejowy i plywajacy.

Przerwa w ruchu kolejowym trwała około dwóch tygodni. 9 Opisane wypadki są w większości następstwem katastrof kolejowych. Jak widać, należy mieć na uwadze możliwości tego rodzaju uszkodzeń obiektów mostowych i stosować zabezpieczenia ich elementów szczególnie narażonych na niebezpieczeństwo. Katastrofy spowodowane przez pojazdy samochodowe Te katastrofy różnią się nieco od powodowanych przez tabor kolejowy i pływający. […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: