Zagadnienia ulicy lub dzielnicy zabytkowej w mieście dużym

W tym wypadku potraktowanie lokalnego zagadnienia z szerszego punktu widzenia całości komunikacji miejskiej prowadzi zwykle do pozytywnych rozwiązań. Skierowanie ruchu do równoległych ulic pochodzenia późniejszego, nadających się do poszerzenia, rozdwojenie ruchu na dwie ulice jednokierunkowe, rozdwojenia na ruch ciężarowy i osobowy i skierowanie go różnymi ulicami mniej więcej równoległymi oto środki, które w sposób celowy rozwiązują zadanie. Należy przy tym nadmienić, że zagadnienia komunikacyjne są często bardzo świadomie lub nieświadomie wyolbrzymiane, i dyskusja o nich odbywa się w atmosferze gorączkowej. Poza nimi kryją się nieraz interesy osobiste lub wprost brak kultury w ocenianiu wartości pomników czasów ubiegłych. Z punktu widzenia samej techniki komunikacyjnej można podkreślić fakt istnienia pierwszorzędnych arterii ruchu, nieraz liczących zaledwie po dziesięć lub kilkanaście metrów szerokości w pryncypalnych dzielnicach szeregu miast europejskich (np. Rzym, Wiedeń, Kraków, Warszawa). Zastosowanie właściwych środków administracyjnych, wspomniany wyżej podział ruchu, dobre wyszkolenie woźniców, kierowców i publiczności pieszej, zapewniają zupełnie harmonijną i zadowalającą płynność ruchu i kołowego i pieszego. Podkreślimy przy tym, że racjonalny i nowoczesny podział nawet bardzo intensywnego ruchu ulicznego na kołowy i pieszy, pozwoli wytworzyć w dzielnicy zabytkowej przejścia i uliczki piesze, a skierować ruch kołowy cokolwiek dłuższymi trasami poza obszarem zabytkowym. Odmienną grupę zagadnień ochrony zabytków w projekcie urbanistycznym stanowią poszczególne place i otoczenia wartościowych gmachów zabytkowych. Inicjatywa przebudowy tych placów i wyburzania, oraz ogałacania otoczenia wybitnych monumentów rodziła się przeważnie w związku z zamierzeniami regulacyjnymi. Szereg kardynalnych błędów, popełnionych w tym zakresie w w. XX, powinien stanowić przestroge w pracach urbanisty nowoczesnego. [więcej w: zdw bydgoszcz, broker starogard, zdw bydgoszcz wrocław ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: broker starogard starostwo powiatowe legionowo wydział komunikacji zdw bydgoszcz

Najczęściej czytane:
Budowa stacji towarowych i osobowych

Muszą one być z natury rzeczy w ścisłym związku ze wszystkimi ważniejszymi organami miasta, aby mogły dobrze spełniać swe zadanie. Urządzenia te jako wynik wszechstronnej wiedzy inżynierskiej posiadają swoistą strukturę, wytworzoną blisko stuletnim doświadczeniem i nauką. Jednakże ich dostosowanie do całości miasta pozostawiało i pozostawia w dalszym ciagu wiele do życzenia. W szczególności ostatni okres […]

Sieci komunikacyjne

Absolutne unikanie budowy miast wielkich i miast-olbrzymów o milionowych cyfrach ludności, unikanie tworzenia ośrodków wielkomiejskich, przeładowanych pod względem budowlanym i użytkowym, zawierających zgęszczone do ostatnich granic siedziby handlu, przemysłu, administracji i życia publicznego. Stanowią one przez swoje zagęszczenie najłatwiejsze cele bombardowania lotniczego oraz zapewniają lotnikowi nieprzyjacielskiemu maksimum skuteczności jego ataków. Wprowadzenie jak największej ilości terenów […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: