Zagadnienia ulicy lub dzielnicy zabytkowej w mieście dużym

W tym wypadku potraktowanie lokalnego zagadnienia z szerszego punktu widzenia całości komunikacji miejskiej prowadzi zwykle do pozytywnych rozwiązań. Skierowanie ruchu do równoległych ulic pochodzenia późniejszego, nadających się do poszerzenia, rozdwojenie ruchu na dwie ulice jednokierunkowe, rozdwojenia na ruch ciężarowy i osobowy i skierowanie go różnymi ulicami mniej więcej równoległymi oto środki, które w sposób celowy rozwiązują zadanie. Należy przy tym nadmienić, że zagadnienia komunikacyjne są często bardzo świadomie lub nieświadomie wyolbrzymiane, i dyskusja o nich odbywa się w atmosferze gorączkowej. Poza nimi kryją się nieraz interesy osobiste lub wprost brak kultury w ocenianiu wartości pomników czasów ubiegłych. Z punktu widzenia samej techniki komunikacyjnej można podkreślić fakt istnienia pierwszorzędnych arterii ruchu, nieraz liczących zaledwie po dziesięć lub kilkanaście metrów szerokości w pryncypalnych dzielnicach szeregu miast europejskich (np. Rzym, Wiedeń, Kraków, Warszawa). Zastosowanie właściwych środków administracyjnych, wspomniany wyżej podział ruchu, dobre wyszkolenie woźniców, kierowców i publiczności pieszej, zapewniają zupełnie harmonijną i zadowalającą płynność ruchu i kołowego i pieszego. Podkreślimy przy tym, że racjonalny i nowoczesny podział nawet bardzo intensywnego ruchu ulicznego na kołowy i pieszy, pozwoli wytworzyć w dzielnicy zabytkowej przejścia i uliczki piesze, a skierować ruch kołowy cokolwiek dłuższymi trasami poza obszarem zabytkowym. Odmienną grupę zagadnień ochrony zabytków w projekcie urbanistycznym stanowią poszczególne place i otoczenia wartościowych gmachów zabytkowych. Inicjatywa przebudowy tych placów i wyburzania, oraz ogałacania otoczenia wybitnych monumentów rodziła się przeważnie w związku z zamierzeniami regulacyjnymi. Szereg kardynalnych błędów, popełnionych w tym zakresie w w. XX, powinien stanowić przestroge w pracach urbanisty nowoczesnego. [więcej w: zdw bydgoszcz, broker starogard, zdw bydgoszcz wrocław ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: broker starogard starostwo powiatowe legionowo wydział komunikacji zdw bydgoszcz

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
Koleje i kolejki elektryczne

Urządzenia przeładunkowe, sieć linii fabrycznych, portowych, urządzeń militarnych, linii dla obsługi elektrowni, gazowni, wodociągów, rzeźni, centrali aprowizacyjnych itd. Dopiero wszechstronne ujęcie zagadnień tych tak z punktu widzenia nauki i potrzeb kolejnictwa, jak również wymagań konstrukcji i formy urbanistycznej daje rękojmię należytego funkcjonowania kolei. Wprowadzenie w ostatnich czasach lekkiego i łatwego pod względem obsługi taboru motorowego […]

New York

Typowe domy mieszkaniowe. apartment housy, wieżowce-dworce, wieżowce-szpitale, wieżowce-hotele… Stary, pełen purytańskiego ducha, poprawny i poczciwy plan szachownicowy staje sie miejscem sabbatu wszystkich czarownic świata. Nerwy giełd Starego i Nowego Swiata, największe bogactwa obu półkul, najpotężniejsze kapitały wielkiego przemysłu, handlu i żeglugi, najwymyślniejszy luksus hoteli i życia towarzyskiego, najpotworniejszy przymus pracy pod grozą niechybnej śmierci i […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: