Zagadnienia ulicy lub dzielnicy zabytkowej w mieście dużym

W tym wypadku potraktowanie lokalnego zagadnienia z szerszego punktu widzenia całości komunikacji miejskiej prowadzi zwykle do pozytywnych rozwiązań. Skierowanie ruchu do równoległych ulic pochodzenia późniejszego, nadających się do poszerzenia, rozdwojenie ruchu na dwie ulice jednokierunkowe, rozdwojenia na ruch ciężarowy i osobowy i skierowanie go różnymi ulicami mniej więcej równoległymi oto środki, które w sposób celowy rozwiązują zadanie. Należy przy tym nadmienić, że zagadnienia komunikacyjne są często bardzo świadomie lub nieświadomie wyolbrzymiane, i dyskusja o nich odbywa się w atmosferze gorączkowej. Poza nimi kryją się nieraz interesy osobiste lub wprost brak kultury w ocenianiu wartości pomników czasów ubiegłych. Z punktu widzenia samej techniki komunikacyjnej można podkreślić fakt istnienia pierwszorzędnych arterii ruchu, nieraz liczących zaledwie po dziesięć lub kilkanaście metrów szerokości w pryncypalnych dzielnicach szeregu miast europejskich (np. Rzym, Wiedeń, Kraków, Warszawa). Zastosowanie właściwych środków administracyjnych, wspomniany wyżej podział ruchu, dobre wyszkolenie woźniców, kierowców i publiczności pieszej, zapewniają zupełnie harmonijną i zadowalającą płynność ruchu i kołowego i pieszego. Podkreślimy przy tym, że racjonalny i nowoczesny podział nawet bardzo intensywnego ruchu ulicznego na kołowy i pieszy, pozwoli wytworzyć w dzielnicy zabytkowej przejścia i uliczki piesze, a skierować ruch kołowy cokolwiek dłuższymi trasami poza obszarem zabytkowym. Odmienną grupę zagadnień ochrony zabytków w projekcie urbanistycznym stanowią poszczególne place i otoczenia wartościowych gmachów zabytkowych. Inicjatywa przebudowy tych placów i wyburzania, oraz ogałacania otoczenia wybitnych monumentów rodziła się przeważnie w związku z zamierzeniami regulacyjnymi. Szereg kardynalnych błędów, popełnionych w tym zakresie w w. XX, powinien stanowić przestroge w pracach urbanisty nowoczesnego. [więcej w: zdw bydgoszcz, broker starogard, zdw bydgoszcz wrocław ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: broker starogard starostwo powiatowe legionowo wydział komunikacji zdw bydgoszcz

Polecamy rowniez:
Najczęściej czytane:
Sprawa własności gruntów w mieście i w jego okolicy

Nader ważnym zagadnieniem prawnym w ustroju urbanistycznym miasta dzisiejszego jest sprawa własności gruntów w samym mieście i w jego bliższej lub dalszej okolicy. Liberalizm gospodarczy wieku XIX, nie tamowany obowiązującymi dawniej tradycjami i obyczajami, a rozpierany nieskoordynowania budowli z podstawowymi warunkami naturalnymi, Święciły wręcz triumfy w ostatnim stuleciu błyskawicznie szybkich procesów urbanizacji. Szczególnie miasta polskie, […]

Charakterystyczne objawy urbanizacji

Spostrzeżenia, dotyczące wielu typowych miast Europy i Ameryki, a zilustrowane na kilku przytoczonych przykładach, wskazują na istnienie charakterystycznych objawów urbanizacji. Na początku wieku XIX miasta leżały w przestrzeniach wolnych, ekonomicznie, społecznie i technicznie mało lub wcale nie zorganizowanych. Europa posiadała obok terenów rolnych wielkie jeszcze Obszary leśne, nieużytki itd. Miasta amerykańskie powstawały w przestrzeni niemal […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: