Badania topograficzne i hydrograficzne

A więc wielkie bogactwa geologiczne, wybitne zalety terenu natury strategicznej, w niektórych wypadkach umożliwiają powstanie nawet bardzo dużych ośrodków miejskich i założeń przemysłowych w terenach, skądinąd nie nadających się do zabudowy i wymagających szczególnych wysiłków i nakładów w celu ich dostosowania do minimalnych choćby wymagań konstrukcji urbanistycznej. W ten sposób powstają miasta górnicze i przemysłowe przy bogatych pokładach węgla lub cennych rud, niekiedy w bardzo ciężkich warunkach terenowych i klimatycznych. Badania topograficzne i hydrograficzne przeprowadzamy na podstawie wspomnianego materiału mapowego posługując się zdjęciami zwykłymi fotograficznymi i lotniczymi. Tereny o dużych spadkach, górzyste i skaliste lub o urozmaiconej linii wód wymagają szczególniej przygotowania map i planów w dużych podziałkach. Badania te grupujemy odpowiednio do wpływów i wymagań poszczególnych czynników urbanistycznych. Z punktu widzenia warunków przyrodzonych i gospodarczych zwracamy uwagę na cechy topograficzne terenu, odpowiadające potrzebom i wymaganiom zdrowotnym, budowlanym i produkcyjnym. Wydzielamy tereny leśne i powierzchnie wodne. Podkreślając rolę czynnika gospodarczego zauważymy, że mamy zwykle do czynienia z terenami trzech rodzajów: rolniczymi, przemysłowymi lub biernymi. Tworzą one materiał do dalszych badań, bardziej szczegółowych, z których wysnuwamy wnioski w sprawach ekonomicznych, komunikacyjnych, budowlanych itd. W dobie obecnej badania w ten sposób przeprowadzone mogą nieraz doprowadzić do konkluzji nieoczekiwanych — wskażą mianowicie, że praca urbanistyczna podjęta w stosunku do danego miasta nie jest wystarczająca, że konieczne jest ogarnięcie praca badawczą i kompozycją urbanistyczną całego okręgu i zespołu terenów i osiedli, które wykazują w swym układzie liczne pokrewieństwa, związki ekonomiczne i społeczne, naturalne lub kulturalne. W ten sposób rozwinie się pojęcie «regionu urbanistycznego». [patrz też: architektura, architektura projektowanie, architektura wnętrz ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: konsorcjum stali cennik plan zagospodarowania przestrzennego zabierzów

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
Gdyby jednak pomost byl wykonany wlasciwie, pociag prawdopodobnie zatrzymalby sie, a nie wpadl do rzeki

W konsekwencji doprowadziło to do zniszczenia wszystkich tych nitów. Gdyby jednak pomost był wykonany właściwie, pociąg prawdopodobnie zatrzymałby się, a nie wpadł do rzeki. Przypuszczano ponadto, że katastrofę ułatwiła niewystarczająca sztywność dźwigarów głównych (Godard, 1924). W lutym 1969 r. pod 6-przęsłowym wiaduktem koło Norwich (St.

Studia gospodarcze

Studia gospodarcze, wychodzące z poznania w najszerszych granicach charakterystyki całego okręgu, winny być przeprowadzone z coraz większą ścisłością w miarę zbliżania się do właściwych terenów miejskich. Przy tym konieczne jest wyjaśnienie istniejących związków z dalszymi ośrodkami urbanistycznymi oraz zbadanie warunków społecznych życia ludności danego ośrodka i jego okolic. Zaznajomienie się z sprawami i zagadnieniami na […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: