Koleje i kolejki elektryczne

Urządzenia przeładunkowe, sieć linii fabrycznych, portowych, urządzeń militarnych, linii dla obsługi elektrowni, gazowni, wodociągów, rzeźni, centrali aprowizacyjnych itd. Dopiero wszechstronne ujęcie zagadnień tych tak z punktu widzenia nauki i potrzeb kolejnictwa, jak również wymagań konstrukcji i formy urbanistycznej daje rękojmię należytego funkcjonowania kolei. Wprowadzenie w ostatnich czasach lekkiego i łatwego pod względem obsługi taboru motorowego może wywołać jeszcze większe i doskonalsze zbliżenie między potrzebami organizmu miejskiego a możliwościami technicznymi sieci kolejowej. Trakcja elektryczna i przeważnie lżejsza budowa toru i taboru stanowi cechę tego środka komunikacji, którego granice są zresztą bardzo szerokie, poczynając od parokilometrowej linii tramwajowej małego miasta, a kończąc na wielkich zelektryfikowanych liniach magistralnych państwowej sieci kolejowej. W konstrukcji urbanistycznej praktycznie najważniejszymi sa: tramwaj, kolejka podmiejska i międzymiastowa. Budowa toru zbliża się do toru kolejowego. Szerokość rozstawu szyn równa się często normie kolei państwowej, przeważ nie jest węższa (np. 100—120 cm). Obrysie taboru znacznie mniejsze i niższe od obrysia kolejowego, łatwiej dostosowuje się do potrzeb ruchu miejskiego. To samo dotyczy prowadzenia linii. Bardzo ostre dopuszczalne luki i duże wzniesienia czynią kolejkę elektryczną i tramwaj prawie tak zwrotnymi, jak inne większe pojazdy w ruchu ulicznym. Tramwaj Obsługuje obszar miejski w Śródmieściu oraz n a przedmieściach i składa Się zwykle z pociągów 0 1—3 wagonach, kolejka podmiejska obejmuje obszar w promieniu kilkunastu lub więcej kilometrów i posługuje się pociągami z kilku wagonów, a służy również w większym lub mniejszym stopniu dla ruchu towarowego; wreszcie koleje międzymiastowe działają w promieniu kilkudziesięciu lub więcej kilometrów i pełnią wszystkie funkcje kolei normalnotorowych. W ostatnich latach buduje się je przeważnie o torze normalnym, o szeroko — 1.435 cm. [przypisy: agencja statystów, Kabiny Sanitarne, mechanizm zwrotniczy ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: agencja statystów Kabiny Sanitarne mechanizm zwrotniczy

Najczęściej czytane:
Most przetrwal dzialania wojenne i byl odnowiony po wojnie, przy czym poszerzono jego filary i górny pomost

Podejrzewano sabotaż, ale rzeczoznawcy wykluczyli tę możliwość na podstawie kamiennych odłamków zniszczonego przęsła. Most przetrwał działania wojenne i był odnowiony po wojnie, przy czym poszerzono jego filary i górny pomost. W czasie ogólnokrajowego przeglądu mostów w Stanach Zjednoczonych AP stwierdzono, że stan mostu kratownicowego przez rzekę Clarion w zachodniej Pensylwanii jest na ogół dobry, ale […]

Wpływ budowli na rozwój miasta

Najnowsze dzieła dojrzałej już dzisiaj i bogato rozkwitłej architektury wieżowców, zalane oślepiającym południowym słońcem, wystrzelają pod obłoki, dominują nad piękną Piątą Avenue, olśniewają i w pełni Park oraz jego tereny ku północy. Niesłychana koncentracja środków finansowych przy nieograniczonej niczym inicjatywie i przedsiebiorczości jednostki dokonuje tu cudów techniki budowlanej i komunikacyjnej. Szybko rozwijające się potrzeby instytucji […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: