Studia gospodarcze

Studia gospodarcze, wychodzące z poznania w najszerszych granicach charakterystyki całego okręgu, winny być przeprowadzone z coraz większą ścisłością w miarę zbliżania się do właściwych terenów miejskich. Przy tym konieczne jest wyjaśnienie istniejących związków z dalszymi ośrodkami urbanistycznymi oraz zbadanie warunków społecznych życia ludności danego ośrodka i jego okolic. Zaznajomienie się z sprawami i zagadnieniami na ogólnym tle badań geograficznych daje nam obraz wyjaśniający w ogólnych zarysach badany teren, jego ludność i sytuację w całości okręgu, kraju lub państwa. Większe ośrodki urbanistyczne i szerzej zakreślone zadania wymagają przestudiowania obszarów w większym promieniu, natomiast dla osiedli drobnych i zagadnień o znaczeniu lokalnym wystarczają zwykle mapy, względnie plany, w dużej podziałce, lecz obejmujące obszary w promieniu niewielkim. Przy przygotowaniu i układaniu materiału mapowego oraz przy studiach wstępnych, należy jednak pamiętać, że niekiedy właśnie drobne ośrodki sa ściśle związane i uzależnione w swym rozwoju od oddalonych większych centrów miejskich lub od pewnych czynników naturalnych czy technicznych, oddziaływujących nieraz z dużej odległości. Tak np. kopalnie rud i węgla, leżące na Śląsku, wiążą się Ściśle z portami nad Bałtykiem oraz z wielkimi ośrodkami przemysłowymi. Uzdrowiska i miejscowości wypoczynkowe uzależniają się w swym rozwoju od linii komunikacyjnych, które je łączą z wielkimi skupiskami ludności wielkomiejskiej i przemysłowej itp. Z tego punktu widzenia badane zagadnienia urbanistyczne oświetlają nieraz w sposób niespodziewany różne objawy w życiu organizmu miejskiego, Studia geograficzne, przeprowadzone na odpowiednio zebranym i ugrupowanym materiale mapowym i opisowym, winny gruntownie wyjaśnić następujące sprawy w stosunku do badanego zagadnienia urbanistycznego: Ogólny charakter terenów po d wzglę dem gospodar czym i przyrodniczym, społecznym i administracyjnym. [przypisy: heban kraków, heban kraków projektowanie, heban kraków wnętrz ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: heban kraków konsorcjum stali zielonka systemy suchej zabudowy

Polecamy rowniez:
Najczęściej czytane:
Układ stacji

Układ stacji bywa różnorodny — zależnie od jej wielkości, potrzeb miasta i warunków terenowych. Stacje małe i średnie są wyłącznie przelotowe, stacje duże — przelotowe lub czołowe. Stacje przelotowe umożliwiają płynny bieg pociągów bez dłuższych postojów, zmiany kierunku i przestawiania parowozów. Stacje czołowe wymagają cofania pociągów pustych drugim parowozem, przestawiania parowozów dla pociągów jadących dalej […]

Sieci komunikacyjne

Absolutne unikanie budowy miast wielkich i miast-olbrzymów o milionowych cyfrach ludności, unikanie tworzenia ośrodków wielkomiejskich, przeładowanych pod względem budowlanym i użytkowym, zawierających zgęszczone do ostatnich granic siedziby handlu, przemysłu, administracji i życia publicznego. Stanowią one przez swoje zagęszczenie najłatwiejsze cele bombardowania lotniczego oraz zapewniają lotnikowi nieprzyjacielskiemu maksimum skuteczności jego ataków. Wprowadzenie jak największej ilości terenów […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: