Analiza wymagań obrony państwa oraz urządzeń z nią związanych

Ustalenie linii i sieci komunikacyjnych różnego rodzaju, a więc portów morskich, rzek i kanałów, dróg bitych, kolei państwowych i dojazdowych, wpływających na dany teren w mniejszym lub większym stopniu. Przy tym konieczne jest wyświetlenie nie tylko ich sytuacji, lecz również szczegółowe zbadanie ich roli gospodarczej, względnie politycznej lub militarnej. Dane statystyczne o ruchu osobowym i towarowym i jego wszechstronna charakterystyka przedstawią wreszcie w sposób właściwy rolę, jaką linie komunikacyjne odgrywają w ustroju danej połaci kraju i bezpośrednio w terenie badanym, Studia komunikacyjne, możliwie wszechstronnie przeprowadzone, nawiązane do potrzeb dzisiejszych i do zagadnień oraz planów gospodarczych na przyszłość, prowadzą nie tylko do poznania ich stanu obecnego, lecz również do ustalenia potrzeb i zamierzeń przyszłościowych. Tworzy się w ten sposób pewien program techniczny w dziedzinie komunikacyjnej. Jego właściwe skrystalizowanie, skoordynowanie rzeczywistych potrzeb z możliwościami i środkami technicznymi oraz gospodarczymi, stanowi jeden z podstawowych punktów wstępnych studiów do projektu urbanistycznego. Analiza wymagań obrony państwa oraz urządzeń z nią związanych w najbliższej przeszłości, jak również w dobie obecnej. Rozwinięty w szerokich granicach nowoczesnej techniki militarnej czynnik warowności narzuca nieraz określone warunki w procesach urbanizacji. Tak np. widzimy, że szeregi miast i wszelkich założeń technicznych wzdłuż wschodnich granic Francji, wzdłuż zachodnich i wschodnich granic Niemiec, noszą wybitne piętno wymagań wspomnianego czynnika w postaci fortyfikacji, dróg strategicznych itp. Jaskrawe również przykłady spostrzegamy na ziemiach Polski. Wspomniane już wyżej zamierzenia obronne trzech obcych rządów okupacyjnych stworzyły w ciągu wieku XIX cały szereg założeń warownych. Obecnie najzupełniej bezwartościowe z powodu zmiany granic państw, wywierają one jednak jeszcze liczne wpływy w rozplanowaniu miast i linii komunikacyjnych. Czynnik warowności działa w mieście dzisiejszym z nie mniejszą nieraz mocą, niż w ep okach ubiegłych. [więcej w: wierszyk na zaproszenie ślubne zamiast kwiatów, wierszyk na zaproszenie ślubne zamiast kwiatów projektowanie, wierszyk na zaproszenie ślubne zamiast kwiatów wnętrz ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: grzejniki retro konsorcjum stali zielonka wierszyk na zaproszenie ślubne zamiast kwiatów

Polecamy rowniez:
Najczęściej czytane:
W katastrofie zginelo 10 automobilistów, którzy nie spostrzegli niebezpieczenstwa: 7 samochodów runelo z wysokosci 4.

W katastrofie zginęło 10 automobilistów, którzy nie spostrzegli niebezpieczeństwa: 7 samochodów runęło z wysokości 4. 0 m do morza. Most wybudowany w 1960 r. charakteryzował się nie zwykłą konstrukcją: miał łuki z rur o Cb 32 cm. takie rozwiązanie przyjęto, aby nie utrudniać żeglugi.

Konieczność technicznego dostosowania linii i terenów kolejowych do potrzeb miasta

W omawianym tu zagadnieniu komunikacyjnym wysuwa sie na plan pierwszy konieczność technicznego dostosowania linii i terenów kolejowych do potrzeb miasta. Linie powinny być prowadzone tak, aby umożliwiały łatwe skrzyżowania dwupoziomowe z najważniejszymi arteriami ulicznymi z pomocą przepuszczania ich ponad torami lub też pod nimi. Najdogodniejsze dla całości organizmu miejskiego jest prowadzenie linii na nasypie, a […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: