Sieci komunikacyjne

Absolutne unikanie budowy miast wielkich i miast-olbrzymów o milionowych cyfrach ludności, unikanie tworzenia ośrodków wielkomiejskich, przeładowanych pod względem budowlanym i użytkowym, zawierających zgęszczone do ostatnich granic siedziby handlu, przemysłu, administracji i życia publicznego. Stanowią one przez swoje zagęszczenie najłatwiejsze cele bombardowania lotniczego oraz zapewniają lotnikowi nieprzyjacielskiemu maksimum skuteczności jego ataków. Wprowadzenie jak największej ilości terenów nie budowlanych, zielonych, leśnych, parkowych, wodnych, do głębi miasta i jak największe rozluźnianie zabudowy już istniejącej, względnie projektowanej. Rozpowszechnienie zabudowy luźnej i niskiej, domami 0 kondygnacjach, z obszernymi przestrzeniami pomiędzy szeregami domów. Nie skupianie gmachów i instytucji, posiadających wielką wagę dla normalnego działania organizmu miejskiego i państwowego i dla życia społecznego, oraz należyte ich zabezpieczenie indywidualne drogą odpowiednich środków technicznych. W wyniku powyższych wskazań i na podstawie tragicznych doświadczeń drugiej wojny Światowej, która zniszczyła setki miast i miliony ludzi, dochodzimy do wniosku, że również czynnik militarny, podobnie jak i inne czynniki urbanistyczne, skłania zdecydowanie do budowy miasta nowoczesnego w formie układu luźnego, pasmowego i promieniowego. Przerost miast już ponad liczbę kilkuset tysięcy, a w szczególności powyżej miliona mieszkańców, powoduje ogromną stratę energii, czasu i pochłania olbrzymie Środki finansowe dla celów komunikacyjnych w istocie rzeczy najzupełniej nieprodukcyjnie. Przykłady kosztów urządzeń komunikacyjnych w miastach-olbrzymach Europy i Ameryki wskazują, jak wielkim ciężarem dla organizmu miejskiego i jego ludności jest system względnie szybkiej komunikacji. Współczesna nauka o budowie miasta, poparta bardzo silnymi, nieraz wręcz brutalnymi objawami gospodarczymi i społecznymi, dąży dziś do takiego układu dzielnic i urządzeń miejskich, aby zbędne odległości i ich czeste przebywanie doprowadzić do minimum, Jednocześnie należy zwrócić uwagę na bardzo przesadne pojęcia, dziś często u nas spotykane, co do jakości i ilości ruchu ulicznego i jego potrzeb. [podobne: zdw bydgoszcz, broker starogard, zdw bydgoszcz wrocław ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: broker starogard starostwo powiatowe legionowo wydział komunikacji zdw bydgoszcz

Polecamy rowniez:


Najczęściej czytane:
Lustro – najważniejszy gadżet w łazience

Łazienka przestała kojarzyć się z luksusem, jest elementarną częścią domu (mieszkania). Nie wyobrażamy sobie funkcjonowania bez łazienki. Pomysł, aby wychodzić do ubikacji gdzież na korytarz lub na podwórze wydaje się absurdalny. Można powiedzieć, że jednym z dowodów podnoszenia poziomu życia było pojawienie się łazienek w mieszkaniach i domach jednorodzinnych.  Co prawda są kamienice, w których […]

Filar i jeden koniec przesla brzegowego runely do rzeki.

W sierpniu 1977 r. wskutek zerwania liny holowniczej pusta barka podcięła filar, który podpierał przęsło brzegowe i przęsło ruchome mostu przez rzekę Pasaic (St. Zjedn. AP). Filar i jeden koniec przęsła brzegowego runęły do rzeki.

DevURL
Partnerzy naszego serwisu: