Sieci komunikacyjne
Absolutne unikanie budowy miast wielkich i miast-olbrzymów o milionowych cyfrach ludności, unikanie tworzenia ośrodków wielkomiejskich, przeładowanych pod względem budowlanym i użytkowym, zawierających zgęszczone do ostatnich granic siedziby handlu, przemysłu, administracji i życia publicznego. Stanowią one przez swoje zagęszczenie najłatwiejsze cele bombardowania lotniczego oraz zapewniają lotnikowi nieprzyjacielskiemu maksimum skuteczności jego ataków. Wprowadzenie jak największej ilości terenów nie budowlanych, zielonych, leśnych, parkowych, wodnych, do głębi miasta i jak największe rozluźnianie zabudowy już istniejącej, względnie projektowanej. Rozpowszechnienie zabudowy luźnej i niskiej, domami 0 kondygnacjach, z obszernymi przestrzeniami pomiędzy szeregami domów. Nie skupianie gmachów i instytucji, posiadających wielką wagę dla normalnego działania organizmu miejskiego i państwowego i dla życia społecznego, oraz należyte ich zabezpieczenie indywidualne drogą odpowiednich środków technicznych. W wyniku powyższych wskazań i na podstawie tragicznych doświadczeń drugiej wojny Światowej, która zniszczyła setki miast i miliony ludzi, dochodzimy do wniosku, że również czynnik militarny, podobnie jak i inne czynniki urbanistyczne, skłania zdecydowanie do budowy miasta nowoczesnego w formie układu luźnego, pasmowego i promieniowego. Przerost miast już ponad liczbę kilkuset tysięcy, a w szczególności powyżej miliona mieszkańców, powoduje ogromną stratę energii, czasu i pochłania olbrzymie Środki finansowe dla celów komunikacyjnych w istocie rzeczy najzupełniej nieprodukcyjnie. Przykłady kosztów urządzeń komunikacyjnych w miastach-olbrzymach Europy i Ameryki wskazują, jak wielkim ciężarem dla organizmu miejskiego i jego ludności jest system względnie szybkiej komunikacji. Współczesna nauka o budowie miasta, poparta bardzo silnymi, nieraz wręcz brutalnymi objawami gospodarczymi i społecznymi, dąży dziś do takiego układu dzielnic i urządzeń miejskich, aby zbędne odległości i ich czeste przebywanie doprowadzić do minimum, Jednocześnie należy zwrócić uwagę na bardzo przesadne pojęcia, dziś często u nas spotykane, co do jakości i ilości ruchu ulicznego i jego potrzeb. [podobne: zdw bydgoszcz, broker starogard, zdw bydgoszcz wrocław ]
Powiązane tematy z artykułem: broker starogard starostwo powiatowe legionowo wydział komunikacji zdw bydgoszcz