Sieci komunikacyjne

Absolutne unikanie budowy miast wielkich i miast-olbrzymów o milionowych cyfrach ludności, unikanie tworzenia ośrodków wielkomiejskich, przeładowanych pod względem budowlanym i użytkowym, zawierających zgęszczone do ostatnich granic siedziby handlu, przemysłu, administracji i życia publicznego. Stanowią one przez swoje zagęszczenie najłatwiejsze cele bombardowania lotniczego oraz zapewniają lotnikowi nieprzyjacielskiemu maksimum skuteczności jego ataków. Wprowadzenie jak największej ilości terenów nie budowlanych, zielonych, leśnych, parkowych, wodnych, do głębi miasta i jak największe rozluźnianie zabudowy już istniejącej, względnie projektowanej. Rozpowszechnienie zabudowy luźnej i niskiej, domami 0 kondygnacjach, z obszernymi przestrzeniami pomiędzy szeregami domów. Nie skupianie gmachów i instytucji, posiadających wielką wagę dla normalnego działania organizmu miejskiego i państwowego i dla życia społecznego, oraz należyte ich zabezpieczenie indywidualne drogą odpowiednich środków technicznych. W wyniku powyższych wskazań i na podstawie tragicznych doświadczeń drugiej wojny Światowej, która zniszczyła setki miast i miliony ludzi, dochodzimy do wniosku, że również czynnik militarny, podobnie jak i inne czynniki urbanistyczne, skłania zdecydowanie do budowy miasta nowoczesnego w formie układu luźnego, pasmowego i promieniowego. Przerost miast już ponad liczbę kilkuset tysięcy, a w szczególności powyżej miliona mieszkańców, powoduje ogromną stratę energii, czasu i pochłania olbrzymie Środki finansowe dla celów komunikacyjnych w istocie rzeczy najzupełniej nieprodukcyjnie. Przykłady kosztów urządzeń komunikacyjnych w miastach-olbrzymach Europy i Ameryki wskazują, jak wielkim ciężarem dla organizmu miejskiego i jego ludności jest system względnie szybkiej komunikacji. Współczesna nauka o budowie miasta, poparta bardzo silnymi, nieraz wręcz brutalnymi objawami gospodarczymi i społecznymi, dąży dziś do takiego układu dzielnic i urządzeń miejskich, aby zbędne odległości i ich czeste przebywanie doprowadzić do minimum, Jednocześnie należy zwrócić uwagę na bardzo przesadne pojęcia, dziś często u nas spotykane, co do jakości i ilości ruchu ulicznego i jego potrzeb. [podobne: architekt wnętrz, architekt poznań, architekt wnętrz wrocław ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: architekt poznań architekt wnętrz architekt wnętrz wrocław

Najczęściej czytane:
W lipcu 1974 r. w poblizu Salzburga (Austria) zalamala sie kladka drewniana przerzucona przez przepasc.

W lipcu 1974 r. w pobliżu Salzburga (Austria) załamała się kładka drewniana przerzucona przez przepaść. Nastąpiło to w chwili, gdy grupa 24 dziewcząt fotografowała się przy końcu kładki. Kładka miała szerokość 1 m. Była wybudowana przed 5 laty, a ostatni jej przegląd przeprowadzono w maju 1974 r.

Wykorzystanie łazienki

Łazienka jest pomieszczeniem, z jakiego korzystają ludzie w różnym wieku, dlatego też należy pamiętać o tym, że nie każdy cechuje się takimi samymi możliwościami. W szczególności, jeśli mamy tutaj do czynienia z dziećmi, bądź osobami w podeszłym wieku. Wbrew pozorom ich sprawność jest tutaj ograniczona, dlatego też nie można zapominać o tym, planując remont wspólnej […]

DevURL
Partnerzy naszego serwisu:
Ładne płytki ścienne stones.com.pl